Skip to content

ביידן מוחק את מורשת טראמפ – בליץ של צווים נשיאותיים

"עם מצבה של האומה כיום אין זמן לבזבז, אנחנו נתחיל לעבוד מיד", אמר ביידן לכתבים בחדר הסגלגל והחל לחתום על צווים שבטלו את אלו של טראמפ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול (רביעי) בשעה 08:40 בוושינגטון, עזב הנשיא השערורייתי, דונאלד טראמפ את הבית הלבן. ניכר היה שטראמפ מתוח ועצבני. חיוכיו המאולצים לא חיפו על עיניו הכעוסות – מתוחות. אך לעומת טראמפ ואוהדיו, אמריקה החופשית נשמה לרווחה, כמו גם רבים בעולם המערבי בכלל ובישראל בפרט. 40 דקות ארוכות אחרי השעה 08:00 בבוקר בה היה אמור לצאת מהבניין ההיסטורי של הנשיאות האמריקאית יצא טראמפ בפעם האחרונה מהבית הלבן. רעייתו מלנייה, לבשה שחורים ואת עיניה כיסו משקפי שמש שחורות. השניים צעדו לעבר המסוק הנשיאותי שהטיסם אל בסיס חיל האוויר אנדרוז בוושינגטון.
"בנינו מחדש את הצבא, הקמנו חייל חדש שנקרא חיל החלל. טיפלנו בוותיקי הצבא. הם קיבלו יחס  רע מאוד לפני שהגענו. הבאנו להם שירותי רפואה טובים. הבאנו הקלות במס, את ההקלות הכי גדולות בהיסטוריה של ארצנו. עוד מעט עוד חיסון יאושר, זה הישג מדהים, תראו בחודשים הקרובים מספרים טובים, המספרים של החולים יצנחו דרמטית כמו טיל", נאם טראמפ בנאום הפרידה שלו ו"שכח" כי  זלזולו בקורונה וסירובו להורות על צעדי מניעת הדבקות כמו גם חבישת מסיכה תרמו לא מעט לזלזול הציבור במגיפה ולמותם של 400 אלף אמריקאים מהמחלה.
"אני רוצה להגיד שלום, מקווה שלא להרבה זמן", אמר טראמפ לכתבים שהתקבצו בצאתו בפעם האחרונה מהבית הלבן. "אנו עוד נחזור בצורה כזו או אחרת" חזר ואמר לקבוצת מעריצים קטנה שהמתינה לו בשדה התעופה. טראמפ לא הזכיר טלו במילה אחת את תבוסתו. הוא הזכיר כי 75 מיליון אמריקאים הצביעו עבורו, אך "שכח" שעבור נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן הצביעו 7.5 מיליון אמריקאים יותר.
"אלו היו ארבע שנים נפלאות, השגנו כל כך הרבה", הודה הנשיא הרפובליקני היוצא לתומכיו בקהל, אך "לא הבחין" שאלו לא כללו את סגנו מייק פנס או חברי קונגרס רפובליקנים בכירים אחרים שבחרו להשתתף במופגן בטקס הכתרתו של ביידן לנשיאות מבלי להיפרד לשלום מהנשיא היוצא.
לעולם החופשי ייזכר הנשיא היוצא כנשיא שצייץ ושיקר כמעט על בסיס יומי, נשיא שבנה סביבו מציאות מזויפת וחש כי הוא מככב בריאליטי שואו טלוויזיוני ולא במוסד נשיאותי החזק ביתור בעולם. את הנזקים שגרם טראמפ לארצות הברית בפרט ולעולם בכלל יצטרך  הנשיא הנכנס ג'ו ביידן לתקן.

צילום מסך: ציפי מנשה
צילום מסך: CNN
חותם על הצווים (צילום מסך: וושינגטון פוסט)


טקס השבתו של ג'ו ביידן (צילום: CNBC Television)

והוא אכן החל כבר הלילה (רביעי) בבליץ של 17 צווים נשיאותיים שבטלו את מורשתו הגזענית והמפלה של טראמפ. בין היתר ביטל ביידן את "צו המוסלמים" שאסר על הגירה מכמה מדינות מוסלמיות, ביטל את בניית החומה מול מקסיקו, הורה להחזיר את ארה"ב להסכם האקלים ולארגון הבריאות העולמי והכריז על חובת עטיית מסכות במבנים פדרליים. "עם מצבה של האומה כיום אין זמן לבזבז, אנחנו נתחיל לעבוד מיד", אמר ביידן לכתבים בחדר הסגלגל בבית הלבן. הוא ציין כי ימשיך לחתום על צווים נוספים בימים ובשבועות הקרובים. "חלק מהצווים הנשיאותיים שאחתום עליהם היום הולכים לשנות את הכיוון במשבר הקורונה, ואנחנו ניאבק במשבר האקלים בצורה שלא עשינו עד עכשיו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן