Skip to content

EQA החשמלית החדשה של מרצדס

סדרה חדשה לתת מותג הרכב החשמלי של מרצדס Mercedes-EQ. EQA – עם מערך מחשוב מקיף, טכנולוגיות בטיחות חדשות, מערכות נוחות, שליטה מותאמת אישית ויכולות תקשורת ואוטונומיה מתקדמות. ה EQA יושק בישראל ברבעון השני של 2021
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מרצדס ממשיכה לפתח את תת-מותג כלי הרכב החשמליים – Mercedes-EQ – ומשיקה את ה-EQA 250. זהו "קרוב המשפחה" של ה-GLA, שמחבר בין יכולותיו של ה-GLA לבין יכולות חשמליות. EQA הוא דגם הכניסה של המותג EQ לעולם כלי הרכב הקומפקטיים החשמליים.

Mercedes-EQ, EQA 250 (צילום באדיבות היצרן)
Mercedes-EQ, EQA 250 (צילום באדיבות היצרן)

דגם ה-EQA 250 הוא בעל הספק של 140 קילו-וואט / 188 כ"ס (צריכת חשמל משולבת של 15.7 קילו-וואט/100 ק"מ ופליטת פחמן דו חמצני של 0 גרם/ק"מ) וטווח נסיעה של עד 486 ק"מ. בהמשך יושקו דגמים נוספים מאותה משפחה שיעצימו את ההספק ליותר מ-200 קילו-וואט / 268 כ"ס, יגדילו את טווח הנסיעה ליותר מ-500 ק"מ ויציעו הנעה כפולה. מרצדס רואה את המפתח למגוון רחב יותר, לא רק בסוללות חזקות יותר אלא גם בשיפור מתמיד ביעילות של כל מרכיבי הרכב.

אחד ההישגים הגדולים בפיתוח ה-EQA הוא יעילותו האווירודינמי. ה-EQA הוא הדגם הראשון של Mercedes-EQ שהפיתוח האווירודינמי שלו נעשה באופן דיגיטלי לחלוטין. מדידות הבקרה במנהרת הרוח אישרו את ההישג: נתון אווירודינמי מרשים, מקדם גרר של 0.28.

יעילות הייתה מרכז העניין גם בעת תכנון הארכיטקטורה התרמית. משאבת החום המותקנת ב-EQA, מסייעת לחימום תא הנוסעים ובכך מקטינה את צריכת החשמל ומסייעת להגדיל את טווח הנסיעה. ניתן גם להגדיר את הטמפרטורה הרצויה לפני הכניסה לפנים הרכב, במהלך הטעינה, על ידי אחת מהפונקציות הרבות שיוצעו בסדרה. כמו כן, הושקע מאמץ רב להבטיח כי המכונית תעמוד ברמת הרעש הנמוכה ביותר ובנוחות. על ידי בידוד מערכת ההנעה החשמלית מהשלדה ומהמרכב, נוסעי הרכב ייהנו מבידוד מצוין מרעש.

טווח נסיעה של עד 486 ק"מ (צילום באדיבות היצרן)
טווח נסיעה של עד 486 ק"מ (צילום באדיבות היצרן)

לקוחות מרצדס בישראל ייהנו ממערך טעינה הולך ומתפתח. כבר כיום ישנה פריסה של תחנות טעינה, כולל עמדות מהירות, ברחבי הארץ. בתקופה הזו ישנו פיתוח מהיר להגדלת מספר התחנות והפרישה באתרים נוספים רבים.

גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס-ישראל בקבוצת כלמוביל: "אנחנו גאים להוביל את המהפכה בתחום הרכב החשמלי. ה –  EQC, שהושק לאחרונה בישראל, התקבל בהצלחה רבה ואנחנו שמחים שנוכל להציע כלי רכב חשמלי מרשים נוסף. ה-EQA," מוסיף פריאנטה, "הוא יצירה טכנולוגית מרשימה ביותר, שמשתלבת כך בטבעיות בין שאר דגמי מרצדס. ה EQA יושק בישראל ברבעון השני של 2021."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן