Skip to content

עד שילך לכלא אני צועקת בשבילך

אביתר גרוס, מורה ומחנך תתקף מינית ילדה בת שמונה מספר פעמים. בית המשפט גזר עליו 9 חודשי עבודות שירות בלבד. המשפחה פנתה לתקשורת, לחברי כנסת, לעזרת הסלבס. אבל אין פה ערכת בושם ולא צילום למדורי הרכילות, והם נותרו לבד, פצועים, מיוסרים, מדממים מול מערכת שלמה שכשלה. שלוש נערות בנות 15 ו-17 ששמעו על המקרה, הן […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

היא הייתה ילדה בת 8. הוא היה מורה בבית הספר שבו למדה, ואז הוא נכנס לכתה וקרא לה לבוא איתו. המורה לא שאלה שאלות. גם הילדה לא. וככה, הריטואל המצמרר הזה, חזר על עצמו שלוש פעמים. שלוש פעמים בהן מורה אונס ילדה בת 8, רוצח את נשמתה לעד. בית המשפט בלוד גוזר על המורה 9 חודשי עבודות שירות. זה תג המחיר לגופה ונפשה של ילדה בת 8 בישראל של ימנו.

המשפחה פונה לתקשורת, לחברי כנסת, לעזרת הסלבס. אבל אין פה ערכת בושם ולא צילום למדורי הרכילות, אז הם נותרים לבד, פצועים, מיוסרים, מדממים מול מערכת שלמה שכשלה.

שלוש נערות בנות 15 ו-17 ששמעו על המקרה, הן אלו שהרימו את הכפפה או במקרה שלהן, הניפו מגפון ובריסטול והחליטו לשנות את המציאות.

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן

הבוקר (ראשון), בפתח הדיון בערעור על העונש, בבית המשפט המחוזי בלוד, אותן 3 נערות שחיבקו את משפחת הילדה הנאנסת כבר לא עמדו לבד. היום הגיעו נציגים מועד ההורים הארצי, ראש מועצת אלפי מנשה וכמה עשרות מפגינים שבאו לזעוק את זעקתה של ילדה בת שמונה.

אלא שכנראה גם לשלושת שופטי בית המשפט המחוזי בלוד יש את כל הזמן שבעולם.
הכל פה מחכה ליום של אחרי הבחירות. כך גם ההחלטה של שופטי בית המשפט.
בינתיים הפדופיל האנס חופשי. והילדה בת השמונה?  היא תתאפק עד לחודש מרץ, בתקווה שהדיון וההחלטה לא ידחו שוב למועד אחר.

צילום: בן כהן


צילום: בן כהן

מדובר בגזר דינו של מורה ןמחנך בבית ספר, אביתר גרוס שניצל את סמכותו כמורה ותקף שלוש פעמים ילדה בת 8 שלמדה בבית הספר שבו לימד. הילדה סיפרה לחברתה כי המורה לקח אותה והראה לה "מאיפה באים ילדים לעולם". בסוף ספטמבר 2020, בית המשפט קבע כי עונש מאסר ממושך לא יעזור וגזר עליו רק תשעה חודשים של עבודות שירות בית המשפט זאת לאחר שתקף מינית תלמידה בת 8.
באחד המקרים גרוס חשף בפני הילדה את איבר מינו ולאחר מכן אף ביקש ממנה להוריד את המכנסיים והתחתונים בעצמה. המקרה, שנחשף בטעות, עורר את זעמה של האם: "בית המשפט פשוט חשב שעונש מאסר לא יעזור במקרה הזה", אמרה עם הקראת גזר הדין.

על פי עדותה של הילדה, אמה מספרת כי גרוס תקף אותה שלוש פעמים: " הוא הוציא אותה מהכיתה, ניצל את זה שאין הרבה אנשים בבית הספר ואמר למורה שהייתה נוכחת בשיעור שהוא מבקש להוציא את הילדה". אותה מורה לא שאלה את גרוס שביקש להוציא את הילדה מה הסיבה לכך, כך ספרה אמה. "מורה, שהייתה אמורה לשמור עליה, להגן עליה ולדעת איפה הבת שלי נמצאת בכל רגע נתון – לא תפקדה כמורה. אותו מורה (גרוס) הכניס אותה לכיתה שלו, הוא היה מחנך, שלא יוכלו כמובן לראות את מה שהוא עושה לה, לבצע את זממו, וחשף בפניה את איבר מינו".
הסיפור המזעזע נחשף כאשר בת ה-8, בזמן ששיחקה ביחד עם חברות בגן השעשועים, פלטה בטעות שהמורה לקח אותה והראה לה "מאיפה באים ילדים לעולם". אחת החברות הבינה שמשהו לא תקין וסיפרה על כך לאמא שלה, שזו במהרה התקשרה לאמה של הילדה ודיווחה לה על האירוע החריג.

פרקליטות המדינה זועזעה וערערה. באוקטובר האחרון הוגש הערעור, בהודעת הערעור, שנכתבה על ידי עו"ד נעמה תור-זאבי, נכתב כי "עונשו של המשיב סוטה לקולא באופן משמעותי ממדיניות הענישה הנוהגת במקרים בעלי נסיבות דומות. אין בעונש שהושת כדי להלום את חומרת המעשים ואת היקף העבירות ואין בו כדי לענות על הפגיעה בקטינה".  הפרקליטה הוסיפה בערעור כי "שגה בית המשפט קמא בכך שמצא לחרוג ממתחם העונש ההולם בנסיבות תיק זה, עד כדי הימנעות מהטלת עונש מאסר בפועל, מקום שבו הדבר מתחייב. שגה בית המשפט בקביעת מתחם ענישה שאיננו נותן ביטוי הולם למעשיו. המשיב היה מורה של הקטינה בהיותה בת 9. הוא קרא לה לצאת משיעור אחר, לקח אותה לפינה מוסתרת בתוך בית הספר, וביצע בה מעשים מגונים ברף גבוה.

"המעשים בוצעו שלוש פעמים, בתוך תקופת זמן קצרה, בבית הספר – מקום שאמור להיות מבצר ומגדלור עבור הקטינים הבאים בשעריו. המשיב ניצל את האמון שנתנה בו הקטינה, את הנגישות אליה שהקנה לו מעמדו כמורה, ופגע בה באופן שפגע בה ושינה את חייה", ציינה עורכת הדין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן