Skip to content

CT-1 הרכב העירוני הישראלי הראשון בעולם

CT-1, הרכב העירוני החשמלי הישראלי הראשון בעולם של סיטי טרנספורמר, יעלה על כבישי הארץ במהלך השנה הבאה. החברה עומדת לצאת להנפקה בשווי של 450 עד 600 מיליון ₪ בבורסה בתל-אביב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אבטיפוס ראשון של ה- CT-1 הושלם ב 2017, פרי מאמץ של למעלה מ 3 שנות מחקר ופיתוח. אורכו של הרכב 2.49 מטר, רוחבו (במצב "פתוח" בעת נסיעה עירונית): 1.40. בעת הצורך, למשל לצרכי חניה/תמרון בנתיבים צרים, הרכב "מתכווץ" לרוחב 1 מטר, כרוחב אופנוע, רוחב תא הנוסעים קבוע, ואינו מושפע משינוי רוחב הבסיס, הרכב יופץ בדגמים, תצורות  וגוונים שונים, מהירות מרבית (בהתאם לתקנות): 90 קמ"ש במצב "פתוח",  מרחק בין טעינות: בין 120-180 ק"מ.

CT-1, הרכב העירוני הישראלי הראשון בעולם (צילום באדיבות היצרן)
CT-1, הרכב העירוני הישראלי הראשון בעולם (צילום באדיבות היצרן)

לדברי ד"ר אסף פורמוזה המייסד ומנכ"ל החברה "כלי הרכב שאנחנו מפתחים בסיטי טרנספורמר יעניקו למיליארדי אנשים החיים ועובדים בעיר, אלטרנטיבה חדשה לניידות אפקטיבית וירוקה: כזו המשלבת בין יתרונות הבטיחות והנוחות של נהיגה במכונית, עם יתרונות החניה, התמרון והחיסכון של שימוש באופנוע. זאת, ללא החסרונות הקיימים במכונית ובאופנוע."

הפלטפורמה התחתונה של ה CT-1 משלבת מנגנון שינוי-רוחב ייחודי ומוגן בפטנט המסוגל להתרחב ולהצר עצמו בלחיצת כפתור (בגרסות המשך  – בצורה אוטונומית) כדי להתמודד בצורה מיטבית עם אתגרי התנועה והחניה בעיר ובאזורים צפופים. במצבו "הפתוח" בעת נהיגה עירונית, רוחבו של הרכב עומד על כ 1.4 מטר  – צר יותר, לצורך השוואה מרכב הסמארט. כאשר נהג ה CT-1  מעונין לחנות או לתמרן במרווח צר במיוחד (לדוגמא, בין שני רכבים הנעים או חונים בנתיבים סמוכים), פלטפורמת הרכב "מתכווצת" תוך כדי נסיעה עד לרוחב של 1 מטר, רוחב המאפשר לרכב לחנות בנוחות בחניה ברוחב חניית אופנוע, או להחנות 4 רכבי CT-1 בשטח חניה של מכונית רגילה – חיסכון של עד 75% בשטח החניה. בעוד הפלטפורמה מתכווצת ומתרחבת דינמית, תא הנוסעים עצמו נותר ללא שינוי.

חידוש נוסף בפלטפורמה הטכנולוגית החכמה של הרכב מתבטא במודולריות והגמישות יוצאי הדופן בעיצוב תצורת תא הנוסעים. תא הנוסעים עצמו, מתוכנן לניצול מרחב מירבי כך שגם בממדים אלו, מסוגל הרכב להסיע נהג ונוסע בוגר מאחור, נהג ו- 2 ילדים מאחור, או לשאת מטען בנפח של כ- 1,000 ליטרים. גמישות זו מאפשרת להתאים את תא הנוסעים למגוון יישומים, לדוגמה לצורך רכבי הצלה, רכבי לוגיסטיקה, רכבים שיתופיים, רכבים פרטיים, רכבי שילוח והפצה ועוד.

בשנה הבאה נראה אותו ברחובות תל אביב (צילום באדיבות היצרן)
בשנה הבאה נראה אותו ברחובות תל אביב (צילום באדיבות היצרן)

עוד הוסיף ד"ר אסף פורמוזה: "כבר ברבעון השלישי נייצר מספר רכבי CT-1 לצורך קבלת אישור תקינה אירופאית כרכב השייך לקטגוריית Quadricycle, קטגוריה המקלה על החברה בכניסה מהירה לשוק האירופי. רכבים ראשונים אלו מיוצרים בחברת Roding Automobile שבגרמניה, כשבעתיד רוב פעילות הייצור תיעשה באמצעות צד-שלישי ובמהלך השנה הבאה, 2022, נוכל כבר לראות את ה CT-1 – הרכב הישראלי העירוני-חשמלי הראשון בעולם נוסע בערים מרכזיות בישראל."

בקרוב ההנפקה בתל אביב (צילום: באדיבות היצרן)
בקרוב ההנפקה בתל אביב (צילום: באדיבות היצרן)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן