Skip to content

התעשייה האווירית זכתה בחוזים לאספקת מערכות צילום ב-20 מיליון דולר

התעהחוזים למכירת מערכות רב משימתיות לצילום נחתמו עם שלשה לקוחות זרים * המערכות מדגם MOSP3000 כוללות מצלמת אינפרא-אדום מתקדמת ביותר * המערכות הוצגו בתערוכת האיגוד הבינלאומי לכלי רכב בלתי מאויישים בתל אביב - AUVSI
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החוזים למכירת מערכות רב משימתיות לצילום נחתמו עם שלשה לקוחות זרים • המערכות מדגם MOSP3000 כוללות מצלמת אינפרא-אדום מתקדמת ביותר  המערכות הוצגו בתערוכת האיגוד הבינלאומי לכלי רכב בלתי מאוישים בתל אביב – AUVSI

מאת עמי אטינגר

התעשייה האווירית (תע"א) זכתה בחוזים חדשים לאספקת מערכות מטענים ייעודים (מטע"ד) רב-משימתיים לצילום מדגם – 3000MOSP החדש. שווי החוזים שנחתמו עם שלושה לקוחות זרים מסתכם ב-20 מיליון דולר.

המערכות, מתוצרת מפעל תממ של התע"א, מיוצגים היום בתערוכת האיגוד הבינלאומי לכלי רכב בלתי מאוישים – AUVSI Association for Unmanned Vehicle Systems International, שנפתחה אתמול בתל אביב ותיסגר מחר, 22 במרץ.

תצורת המטע"ד החדש כוללת מצלמת אינפרא-אדום מתקדמת ביותר, בעלת זום אופטי רציף, המחליפה את המערכת הקודמת בה היו שלושה שדות ראיה. בנוסף, שולבו במערכת החדשה יכולות מתקדמות לעיבוד תמונה, המשפרות את טווחי קליטת המטרה.

לשימוש במטוסים ללא טייס ובלוני תצפית
MOSP3000 (Multi-Mission Optronic Stabilized Payload) היא מערכת אלקטרו-אופטית ואינפרא-אדומה רב-חיישנית, שפותחה מתוך תפיסת התכנון המוצלחת של מערכת MOSP. המערכת, בקוטר 36 ס"מ, מיועדת לשימוש במטוסים ללא טייס ובלוני תצפית, בעוד המערכת בקוטר 38 ס"מ מיועדת בעיקר למסוקים, מטוסי כנף קבועה, כלי שייט ויישומים קרקעיים הדורשים מבנה קשיח במיוחד.

הארכיטקטורה הפתוחה של מערכת MOSP3000 כוללת עד חמישה חיישנים. במארז החיישנים מצלמת זום צבעונית לשעות היום, מצלמת תרמית בעלות זום אופטי וכן סמן לייזר ומד טווח לייזר בטווח עין. אפשר להתקין על המטע"ד גם מציין ומד-טווח לייזר (LDRF). עוקב וידאו אוטומטי (AVT) משולב בכל תצורות המערכת.
מיקרו POP
בתערוכה חשפה תע"א גם את הדגם החדש של מטע"ד מיקרו-POP זום – מטעד מיוצב, המצטיין במשקלו הקטן. הדגם החדש של המיקרו-POP, גם הוא מתוצרת מפעל תממ, כולל מצלמת יום, ומצלמת לילה, בעלות זום אופטי רציף. בנוסף לכך שולב במערכת עוקב וידאו אוטומטי ATV, המשפר את היכולות המבצעיות של המערכת.

המיקרו-POP נועד לשמש למשימות תצפית לטווח קצר. המערכת מספקת יכולות תצפית מתקדמות למטוסים זעירים ללא טייס. המיקרו-POP הוא מטע"ד מיוצב ג'יירו אותו אפשר להתאים למשימות תצפית יום ולילה תוך שימוש במכלול יחיד. תכנון ייחודי זה מאפשר ללקוח הפעלה ותחזוקה קלה במחיר נמוך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן