Skip to content

ממלאים פיהם מים: ראש ממשלה, שרת תחבורה, שר משטרה ושרי חרדים

פרעות אמש והלילה בבני ברק, אשדוד ובירושלים, עברו מתחת לרדאר הליכוד, נתניהו, רגב, אוחנה, דרעי ויתר החרדים. אבל הם יעמדו כחומה בצורה נגד העלאת הקנסות לציבור (החרדים) שיפרו חוק, יפתחו מוסדות השכלה, יערכו חתונות ויצפצפו על כולנו מלמעלה (מאמר)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אירועי הפרעות של מחבלים חרדיים עבר מתחת לרדאר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרעות החרדים באוטובוס של חברת אפיקים, ברכבת הקלה, בהצתת פחי אשפה, בירי עברו גם הם מתחת לרדאר של מהדהדת דבריו, שרת התחבורה מירי רגב,  או של מהדהד דבריו האחר, שרר המשטרה, אמיר אוחנה. איש מיועצי התקשורת הממולחים של נתניהו ואיש מדוברי שריו, לא הדהדו מילה וחצי מילה נגד הפורעים. הרבה מילות ארס אודות ועל ציבור המחאה הלא אלימה שמפגין מידי שבוע בשבוע נגד נתניהו וממשלתו, נשפכו מפי כל אלו והודהדו להטמעתן בקרב ציבור הביביסתן הישראלי. "מפיצי מחלות, אנרכיסטים, ממונים על ידי גורמים הקשורים בפדוליפיה, ומה לא?

אבל מילה וחצי מילה כנגד מחבלי נוער הגבעות שתוקפים ופוגעים חמורות בפלסטינים, מציתים שדות, הורסים ומחבלים בציוד חקלאי בגדה המערבית ולאחרונה בירושלים מול וכנגד משטרת ישראל, לא שמענו ציוץ וחצי ציוץ. כנגד החרדים שנשמעים לרב זה או אחר ולא מצייתים לחוק, לצווי ממשלה ולהנחיות משרד הבריאות? מילה וחצי מילה לא הודהדה.

איור לשימוש חופשי: publicdomainvectors.org

בעת כתיבת מילים אלו, דפי הפייסבוק והטוויטר של כל הנ"ל מספרים לנו על המלחמה בפשע במגדר הערבי (פטנט חדש של נתניהו לקושש מנדט מהציבור הזה ולנסות לפרק את הרשימה המשותפת) ועל ההחלטה לסגור (אולי) את השמים. למה אולי? פשוט, 1. הציבור החרדי שמגיע ארצה. 2. הציבור הביביסטי שטס לאבו דאבי וחוזר עם מגבות. לנתניהו אין רצון לפגוע בהם.
אבל ציפור קטנה כן הגיבה וצייצה הבוקר בעניין הציבור החרדי ששם קצוץ על המדינה –  סגן שר התחבורה אורי מקלב הודיע היום (שני) קבל עם ועדה:  אנחנו לא נאפשר ונפעל כנגד העלאת קנסות, המשטרה פועלת בניגוד לסמכותה ואוכפת בצורה בררנית, לשכתי מוצפת בפניית אזרחים כנגד אכיפה בניגוד לסמכות. לא נאפשר העצמת הכוח של המשטרה על ידי העלאת הקנסות", הודיע כבטד סגן השר וצייץ הלאה ש"במקביל, אנחנו עושים מאמצים רבים לשמור את בטחון הנהגים וביטחון הנוסעים. מה שקרה אתמול זו עבריינות לשמה וחובתנו לשמור את ביטחון הנהגים וביטחון הנוסעים. אותם פורעים שתקפו אמש את נהגי האטובוסים תוקפים את הנוסעים כאחד ועל כולנו להוקיע אותם ולטפל בהם בחומרת הדין. אנחנו מבינים את מצוקת הנהגים ועומדים איתם בקשר כל העת כדי ליצור אווירה בטוחה לנהגים".

גרירת פח אשפה לרחוב בבני ברק. רגע לפני הצתתו (צילום מסרטון ווידאו)
רגע הצתת חבילת זיקוקים בבני ברק (צילום מסרטון ווידאו)

מבינים? סגן השר במקביל שיאזוק את ידי המשטרה מלתת קנסות כבדים למוסדות חרדיים וציבור שמצפצף על הכל ונשמע אך ורק להוראות היצרן, קרי, הרבי מחסידות זו או אחרת. הוא במקביל.. יעשה מאמץ שאירועי החבלה של אמש לא יחזרו על עצמם. יעשה מאמץ.  כל הכבוד.

גם יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר החליט לגנות.  לא לפני שבפתח דבריו אמר: "רוב מוחלט של תושבי בני ברק מגנים את ההפגנות וההתפרעויות שבשם הדאגה כביכול לעולם התורה הפכו את העיר לשדה קרב וגרמו לחילול השם גדול", ובאותה נשימה ירה היו"ר ואמר כי "על המשטרה לנקוט במשנה זהירות ולא להיגרר למסע נקמה בריוני ומשולח רסן נגד אזרחים וילדים שלא חטאו ולא פשעו, זה עוול בלתי נסלח שאסור לעבור עליו לסדר היום". במילים פשוטות – מה שעושים השוטרים כנגד המחבלים הללו זה עוול בלתי נסלח. ועל מה שפורעי החוק עושים, מגיע להם נו, נו, נו.
ולא די בכך, אלא גם עצה מדהימה יש לחכם אשר והיא: "כעת המשימה היא להחזיר את החיים בעיר לשפיות ולהשיב אותם למסלולם. כולם חייבים להירתם לשם כך. על המשטרה לכבד את התושבים השומרים על כללי הבריאות כהוראת גדולי ישראל ומעוניינים בשגרת חיים שקטה. כמו כן, יש לקוות שמערכות היחסים והאמון ההדדי בין העירייה למשטרה שנבנו בעמל רב לאורך שנים רבות, ישובו לתקנם לטובת כלל תושבי בני ברק".

צילום: משטרת ישראל
צילום: משטרת ישראל

גם יו"ר דגל התורה משה גפני יצא מיד להגנת העיר: "אני רוצה לראות אם המשטרה הייתה מעיזה להעניש קולקטיבית את כל תושבי רמת אביב בגלל שהייתה הפרה בשכונה, אני מכיר את תושבי בני ברק, למעלה מ-210,000 תושבים, שומרי חוק וסדר, אין להם שום קשר למה שנעשה על ידי כמה בחורים צעירים שכבר הסגירו את עצמם למשטרה. שוחחתי עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ועם מפקד המחוז דוד ביתן, אנחנו יכולים להיות צודקים אבל יש לנו יותר יכולת להיות חכמים, צריך להוריד את גובה הלהבות" אמר החכם.

וגם יו"ר ש"ס, כבוד העבריין המורשע  מר דרעי לא נותר חייב. הוא דווקא פצה פיו בישיבת סיעת ש"ס שנערכה בזום ואמר: ״לא צודק ולא הגיוני שמי שעושה חתונה קטנה עם 30 איש, שומר ומקפיד על כל ההנחיות ועוטה מסכות, יקבל את אותו קנס כמו כאלה שמקיימים חתונות ענק עם מאות משתתפים ומפרים באופן בוטה ומסוכן את ההנחיות. לכן, העלאת הקנסות תגרום רק להעמקת השבר הכלכלי הקשה ולכך סיעת שס תתנגד״. מילה בנוגע לפורעי החוק בירושלים, בני ברק, אשדוד, בית"ר עלית וכך הלאה? נאדה. כלום. זירו. אפס.  אבל הוא יתנגד להעלאת קנסות.

לו היה  ולו מטורף אחד מפעילי המחאה שמנתץ את חלונות הרכבת הקלה, שופך לתוכה ועליה זפת, שופך מלט ובטון על פסי הרכבת הזו. לו אחד מהם היה פורע בשוטרים, בניידות ומפעיל נגדם זיקוקים. לו אחד מהם היה מצית ושורף אוטובוס. האמינו לי, המדינה הייתה רועדת. מילות התוכחה, ההשמצה, והביזוי, היו ניגרות כמו מים מפי כל אנשי נתניהו ולוחכי פנכתו. שרי החרדים ובראשם השר העבריין אריה דרעי, היו קרואים לציבור להתלכד מאחורי נתניהו כנגד הורסי ומחרבי הדמוקרטיה ומחללי השם. שר המשטרה כבר היה מזמן את מפכ"ל המשטרה ותובע ממנו יד חמורה וקשה שבעתיים כנגד חבורת החוליגנים, בולשביקים, פורעי החוק, מפיצי המחלות למיניהם. אלא שמאות ועשרות האלפים שהפגינו מידי ומפגינים מידי שבוע נגד "המנהיג" וממשלתו המושחת עד היסוד. פשוט לא חוצים את קו המחאה הלגיטימי והלא אלים וגולשים למחאה בריונית, חבלנית, פלילית ואנטי ציונית שמפגין הציבור החרדי.

ולגבי כל אלו שיצקצקו בלשונם ויאמרו לי, זהו רק קומץ שב"בניקים שהפרו את החוק ופורעים גם בפלסטינים ורכושם. אל תכליל ציבור שלם בפשעים הללו, אומר: מעניין שאיש מהם לא טרח אמש להשתלט על הקומץ "הקטן", אלא עמד סביבם, הביט בסקרנות, לפעמים גם מחא כף. ולא עשה דבר. עובדה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן