Skip to content

רון חולדאי: אין סיבה עקרונית לא לפתוח כבר עכשיו באופן חלקי את מוסדות התרבות לאזרחים ואמנים שכבר חוסנו פעמיים

עיריית הציגה תל אביב-יפו את המתווה לפתיחת מוסדות תרבות עם סיום הסגר ובהתאם לאישור הממשלה. מפגש הסיקור לעיתונאים שנערך ביזמת העירייה, מעלה את התהייה האם ראש העיר המתמודד לבחירות לכנסת, השתמש בפלטפורמה הזו לקמפיין הבחירות שלו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במפגש לעיתונאים שיזמה עיריית תל אביב ב-24.1.2021, הוצג המתווה ויישומו בשני מוסדות תרבות תל אביביים: מוזיאון תל אביב לאמנות ותיאטרון הקאמרי. במוזיאון תל אביב לאמנות הוצגה היערכות וחשיפה לתליית התערוכה החדשה "שמש גדולה צהובה" של האמן אלכסנדר קאלדר ובתאטרון הקאמרי הוצגה קריאה מתוך חזרות של דרמה קומית ישראלית חדשה שנכתבה במהלך הקורונה, ועוסקת בחייהם של השוהים במלונית קורונה עם השחקנים קרן מור ונדב אסולין.

המתווה מבוסס על העקרונות הבאים:
1. כל השוהים במוסד התרבות יהיו מחוסנים.
2. המופעים והאירועים יתקיימו באולמות קטנים ובהגבלת תפוסה.
3. בכל המופעים והאירועים תישמר ההקפדה על כללי התו הסגול.

הכנות להקמת התערוכה של אלכסנדר קאלדר. צילום: גיא יחיאלי

רון חולדאי קורא לפתיחה מחודשת של התרבות בתל אביב "אין סיבה עקרונית לא לפתוח כבר עכשיו באופן חלקי את מוסדות התרבות לאזרחים ואמנים שכבר חוסנו פעמיים. כבר היום יש בישראל כמיליון אזרחים מחוסנים לחלוטין, הם כמהים לתרבות ואין להם סכנת הדבקה או הידבקות. בנוסף אליהם, יש עוד מיליון וחצי אזרחים נוספים שעומדים לפני החיסון השני. בקרב המחוסנים גם יש אלפי אומנים, יוצרים וצוותים שמחכים כבר לחזור לעבוד. אנחנו מוכנים לפתוח מופעים ואירועים שאפשר לקיים מיד. הצגות יחיד בתיאטרון הקאמרי ובתאטרון הסמטה, תערוכות במוזיאונים, סרטים בסינמטק, מוסיקה קלאסית ועכשווית במרכז עינב ופתיחת הספריות". טניה כהן עוזיאלי, מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות מבטיחה כי "המוזיאון הוא אחד המרחבים הבטוחים ביותר לביקור ואנו מקפידים לשמור על כל ההנחיות של משרד הבריאות. הקהל הישראלי משתוקק לחוויות תרבותיות בלתי אמצעיות, למפגש אמיתי עם אמנות משובחת". המוזיאון שהיה פתוח לקהל בין הסגרים ע"פ תקנות התו הסגול (הזמנת כרטיסים מקוונת, בדיקת חום, שמירת מרחק וויסות כמות אנשים בחללי התצוגה ובאולמות) משך עשרות אלפי מבקרים בני כל הגילאים.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן