Skip to content

דיון בפרשת הצוללות, הספינות ופרשת מניות ראש ממשלה נערך בבית המשפט העליון

בפני הרכב בן 3 שופטים דן היום בג"צ בעתירות הדורשות פתיחת חקירת ראש הממשלה בפרשת הצוללות ובפרשת הרווחים שעשה ממכירת מניותיו. מחוץ לכותלי בית המשפט הפגינו מאות אנשי מחאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שופטי בית המשפט העליון דנו היום (שני) בעתירות שדורשות לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשות המניות והצוללות. העתירות מבקשות להורות ליועמ"ש לפתוח בחקירה בפרשת המניות והצוללות ולחקור את נתניהו כחשוד. לחילופין, העתירות מבקשות הקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת השחיתות הביטחונית הכי חמורה בתולדות המדינה.
עו"ד ויו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא, פתח את דבריו שזו פרשת השחיתות החמורה בתולדות ישראל. במשך קרוב ל 3 שנים ליקאטנו חומר, משמכים, תצהירים, הרכבנו פאזל שנותן תמונה כללית של האירוע, תמונה שחייבים לראות אותה כדי לקבל את התמונה אמיתית של הפרשה. שרגא טען כי מדבר על פאזל שיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט מסרב לראות.

הוא דימה בפני שופטי העליוטן את הפאזל למבנה כשבקומה ראשונה: "נתניהו, שמרון, מיליקובסקי ובקומה השנייה: שני מנועי אינטרסים שמניעים: מנוע ראשון – העמלות: סך הכספים המעורבים עומד על מאות מיליוני שקלים, קרוב ל- 400 מיליון שקל ולא היו משתלטים על המספנים הסכום היה מגיע לקרוב ל 2 מיליארד ₪",
"יש גם את "מנוע הפלדות", אמר שרגא לבית המשפט והסביר כי מדובר ב"כספים בסך 18-25 מיליוני שקלים שקיבל נתניהו. כשמבינים את המנועים, מבינים למה נכנסים לחנות וקונים. כשמבינים את מערכת היחסים המשפחתית. קניות של דברים שלא צריך: 3 צוללות, 2 ספינות נגד צוללות, קידום הפרטת מספנת חיל הים".

עו"ד אביגדור פלדמן שייצג את משמר הדמוקרטיה אמר לבית המשפט: "אני מסתכל על פרשת המניות בלבד: מה יש בפרשה: נניח מודד המים בת"א, פתאום נכנס סכום של 16 מיליון שקל. וזה מגיע למשטרה. האם יש ספק למישהו שהמשטרה תבוא ותשאל מניין הכסף?

פלדמן: ניגשים לשאול, אומר מודד המים בת"א, זה הדוד מאמריקה שלח לי, הדוד ביקש סכום כדי לקנות ואחרי שלוש שנים אמר לי הדוד מכר ועכשיו מגיע לי 16 מיליון שקל. מסתכל השוטר ואומר: סליחה…? אני מסתכל על התיק כסניגור פלילי. לא ראיתי תיק עם כאלה נתוני פתיחה שלא נפתחת חקירה. למה?". פלדמן "מסורת משפחתית שבו הדוד עוזר בנסיעות, חליפות. יש עוד מקרה שבו הבן דוד עזר לבני המשפחה? לא מדובר בעזרה שוטפת למשפחה. "איזה מסורת משפחתית ואיזה שטויות, סליחה". 16 מיליון שקלים זה לא עזרה משפחתית, לא מסורת משפחתית.

"איך אפשר לדעת בלי חקירה? פרשת הצוללות פרשה חמורה, מי שהיה סגן המל"ל מפקד חיל הים, אנשים מלשכות של רה"מ ושרים, קנוניה מדהימה, שבה מחליפים נציג המספנה, שמבטיח טובות הנאה, זה התחיל מחשד ותחקיר, רביב דרוקר", טען עורך הדין.

מחוץ למבנה התקיימה מחאה המונית של פעילי "חקירה עכשיו", ותנועות המחאה.
בתנועת חקירה עכשיו אמרו כי "הגעתנו היום לבג"ץ אין ולא הייתה בה כל כוונת איום על שומרי הסף. עלינו כ'משמר צדק', כאזרחים שומרי חוק התומכים בשלטון החוק שדורשים אמת וצדק. אמת – כי חייבים לחשוף את השקרים, הטיוח, וההעלמות בפרשה הקשה והכאובה של הצוללות כדי להתחיל בתהליך של ניקוי הריקבון והשחיתות שפשו ומאיימים לבלוע אותנו כחברה.
צדק – כי כולם שווים בפני החוק, גם ראש ממשלה שעושה כל שבכוחו להימלט ממנו ולקעקע אותו.

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן

מתנועת אין מצב נמסר כי "ביום בו מתקיים הדיון בבית המשפט העליון בנושא פרשת הצוללות מבקשים פעילות ופעילי "אין מצב"  להדגיש כי ההסתרה באירועי הפרשה היא חמורה ביותר עבור מדינת ישראל והחברה הישראלית. צה״ל וקבלת החלטות בדבר הצטיידותו הינם קודש הקודשים אותה יש לנהל ללא  משוא פנים ובתהליך מובנה מוסדר מוקפד ביותר. אמון העם וביטחון חיילי וקציני צה״ל המוכנים להקריב את חייהם למען הגנת המדינה שלנו נפגע וכעת  רק ועדת חקירה ממלכתית שתחשוף את כל הפרטים,תגלה את המחדלים ותברר עד תום האם היו מי שפגעו בביטחון המדינה למען אינטרסים אישיים כלשהם,תוכל להשיב את אמונם. כאזרחים ואזרחיות שמדינת ישראל  יקרה להם וחלקנו כקצינים בכירים בעבר לא נשקוט עד שתקום ועדת חקירה ולא ניתן לאף אדם למנוע זאת"
רועי פלג מארגון "חקירה עכשיו" אמר כי פרשת הצוללות היא "פרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביותר בתולדות המדינה. היום אנו שמים קו אדום ואומרים עד כאן: לא נסכים לשתוק כשלא נחקר חשד לשחיתות, למרמה והפרת אמונים. אנו מקווים שבית המשפט העליון יעשה איתנו צדק ויורה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה


ראיון עם אלוף מילק' עמוס גלעד – צילום: ציפי מנשה


צילום: ציפי מנשה

מהליכוד נמסר לתקשורת: "באופן לא מפתיע מגישי הבג"ץ, שמזוהים עם ארגוני השמאל הקיצוני, לקחו תצהירים דווקא ממחנה 'רק לא ביבי', וכמובן לא גבו תצהירים מבכירים אחרים במערכת הביטחון שמכירים לעומק את הנושא ועמדתם המקצועית דוחה לחלוטין את התצהירים הפוליטיים שהוגשו לבג״ץ.

"בכירים כגון ראשי המל"ל לשעבר פרופ' יעקב נגל שאמר לגבי רכש הצוללות והספינות שהחלטות אושרו 'בתמיכה מלאה של צה"ל והרמטכ"ל דאז' וש'לא הייתה מחלוקת על כך שצריך את הספינות האלה', וראש המל"ל לשעבר יעקב עמידרור שהצהיר ש'ההליכים להזמנת צי הצוללות הבא היו נכונים מכל בחינה מקצועית'".
יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד אליעד שרגא: ״הייתה התנגדות מקיר לקיר במערכת הביטחון למכירת הצוללות למצרים, מדובר באירוע הכי חמור במסגרת הפרשה – והוא כלל לא נחקר. לא יעלה על הדעת שהפרשה הכל כך חמורה הזאת לא תיחקר״. בנוגע לסוגיית הטענה להתיישנות על קבלת טובות ההנאה של נתניהו ממיליקובסקי בן דודו אמר שרגא: ״יש פה תמורה מתמשכת לאורך שנים, שלפחות על חלקה לא יכול להיות שתחול התיישנות – בדיוק מהסיבה שמדובר בתמורה מתמשכת. איך שלא הופכים את זה – אין פה התיישנות. מלכתחילה הוחלט שלא בודקים את הסיפור הזה.״

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן