Skip to content

המפלגה הדמוקרטית קמה על רגליה ומבטיחה לבעוט

המפלגה הדמוקרטית שהצמיחה המחאה הציגה היום את מועמדיה לכנסת. "בזכות המחאה בבלפור. מצאתי עצמי כערבייה שותפה של קבוצות רבות סביבי. לעשות את הבלתי אפשרי הוא חלק מחיי", אמרה חנאן אלסנע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: רפי מיכאלי

המפלגה הדמוקרטית שנבחריה לכנסת נבחרו אמש, ערכה היום (שלישי) את מסיבת העיתונאים הראשונה שלה להצגת מועמדיה. בששת המקומות הראשונים נבחרו עו"ד ברק כהן, המשפטנית חנאן אלסאנע, סדי בן שטריט, וורדה סעדה, אמה מגן טוקטלי ויגאל רמבם.  מסיבת העיתונאים של המפלגה הדמוקרטית התקיימה הערב בתל אביב ולהבדיל מכינוסי מפלגות  שנערכים בד"כ במקומות ואולמות סגורים, ערכה המפלגה את הכרותה עם הקהל בכיכר ביאליק שבתל אביב. כאן המקום לציין כי באורח מתמיה חולקים את המקום הראשון, עו"ד ברק ואלסאנע, כך גם שניהם חולקים את תפקיד יו"ר המפלגה.

בנאום ראשון מול פעילים ותומכים אמר עו"ד כהן: "בצירוף מקרים לא נדיר, כל מי שנתפס כחלש – חטף, פלסטיני – פצצה, אתיופי – קליע, חרדי – מכות, מבקש מקלט – השפלות, אישה – רצח, בעלי חיים – התעללות. מותר להיות חלש בלי לחטוף. אנחנו אולי חלשים, אך לא נחטוף עוד. הקמנו את הדמוקרטית כדי לעגן את חירות האדם, לקדם ערבות הדדית ולעגן את השוויון האזרחי".

"פלסטיני אינו אויב, חרדי אינו טפיל, שחור אינו עבריין, הומוסקסואל אינו חולה, עני אינו חוטא, מבקש מקלט אינו סרטן, ומפגין אינו מפיץ מחלות. כולנו מבינים כיצד האינטרסים הפוליטיים שימשו להחדרת שנאה בין הקהילות", אמר כהן.

עו"ד ברק כהן (צילום: רפי מיכאלי)
חנאן אלסאנע, מספר 2 ברשימה ויו"ר משותפת (צילום: רפי מיכאלי)

חנאן אלסאנע שהנה גם פעילה חברתית בדואית אמרה: "שנים של פגיעה באוכלוסייה שלי הכינו אותי. אני חנאן אלסאנע אמא לארבעה ילדים, בת למשפחה בדואית, הצעירה מבין 9 אחיות ו-2 אחים, והאחות הראשונה שסיימה לימודים אקדמאים. פעלתי לאורך חיי למען אזרחיות ואזרחי ישראל הפלסטיניים. העובדה שיותר מ-4500 המתפקדים של הדמוקרטית בחרו בי להיות המנהיגה יחד עם ברק כהן זה כבר לעשות את הבלתי אפשרי. הבחירה בי התאפשרה בזכות חברותיי, נשים שכל חייהן מנעו מהן לקדם את עצמן. חברות אלו הצטרפו למחאה ודרשו מקומן. הבחירה בי התאפשרה גם בזכות המחאה בבלפור. מצאתי עצמי כערבייה שותפה של קבוצות רבות סביבי. לעשות את הבלתי אפשרי הוא חלק מחיי".
יוזם ויו"ר המזכירות זמני של המפלגה פרופ' אודי  שפירא, ענה לשאלת מגפון בנוגע למצע המפלגה: "לאחר הבחירות יתכנסו חברי המפלגה ויחליטו על מצעה. ההחלטה תהיה של כלל חברי המפלגה" ראיון עם שפירא יפורסם בימים הקרובים.


נאומה של חנאן אלסענא (צילום: רפי מיכאלי)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן