Skip to content

מנדלבליט שינה את עמדתו: הכסף שקיבל נתניה ממיליקובסקי – מתנה אסורה

בתגובתו לעתירת התנועה לאיכות השלטון הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי לאחר שהתברר שלנתניהו ובן דודו יש עסקים משותפים (פרשת המניות), הכספים שקיבל אינם מתנה מקרוב משפחה אלא מתנה משותף לעסקים האסורה על פי חוק גם אם נטען שחלקה ניתן לרעיית ראש הממשלה או בנו הסמוך לשולחנו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שינה את עמדתו, וקבע הערב (שלישי) כי 300 אלף דולר שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו מבן דודו, איש העסקים נתן מילקובסקי, מהווים מתנה אסורה. כך עולה מתגובה שמסר היועץ המשפטי לבית המשפט העליון הנוגעת לעתירה של התנועה לאיכות השלטון המבקשת לקבוע כי העברת שלוש מאות אלף דולר מבן הדוד לראש הממשלה נתניהו נעשתה בניגוד לחוק. (העתירה המקורית הוגשה ב 2019 ותוקנה ב 2020).

צילומים: נתניהו – קובי גדעון לע"מ, דולרים – freepik לשימוש חופשי

לדברי היועמ"ש, כאשר התיר את קבלת המתנה ב-2018 נתניהו טען בפניו כי מיליקובסקי הוא קרוב משפחה, ועל בסיס זאת ניתנת לו המתנה ועננתו של נתניהו גרסהכי מותר לו לקבל מתנה מקרוב משפחה. בתגובתו שנמסרה הערב קובע מנדלבליט כי מחומרי הבדיקה בפרשת המניות עולה כי בין נתניהו ובין בן דודו התקיימו וישנם קשרים עסקיים ולכן הוא אינו בגדר קרוב ממשפחה שממנו ניתן לקבל מתנה. ומשכך, אסור לו כעובד ציבור לקבל מתנה. מנדלבליט מתייחס  שלאחרונה התגלה דרך ועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה כי השניים (מיליקובסקי ונתניהו) החזיקו מניות בחברת תוספי הפלדה SeaDrift בניהולו של מיליקובסקי בשנים 2007–2010.

קראו כאן את התגובה לבגץ

אין לפרש את הכללים כך שרק טובת הנאה הניתנת במישרין לשר, ובענייננו – ראש הממשלה – היא כזאת הטעונה היתר; וכי לא מן הנמנע כי טובת הנאה הניתנת לבן זוגו של שר, או אדם אחר הסמוך על שולחנו, יכול שתהיה כזאת אשר במהותה היא טובת הנאה הניתנת לשר" ציין מנדלבליט.

בתנועה לאיכות השלטון הגיבו לתגובת היועץ המשפטי לממשלה ומסרו: "מדובר בפרשת 5000 – יש לפתוח בחקירה פלילית לאלתר.  שוב נחשף ראש הממשלה בקלקלתו. ושוב גילינו כי רק חקירה מעמיקה מציפה על פני השטח התנהלות אסורה. אותו ראש ממשלה שסיפר שהוא מקבל כספים מקרוב משפחה, נחשף בקשריו העסקיים עת שקיבל מתנה אסורה מבלי לדווח"

"צר לנו כי רק שנתיים לאחר שפנינו לראשונה מקבל היועמ"ש את עמדתנו, ועם זאת מוטב מאוחר מאשר אף פעם. נמשיך להילחם בבית המשפט העליון על מנת שתפתח חקירה פלילית בפרשת קבלת המתנה האסורה, וכן בפרשת המניות – שהיום הוכח ששתיהן חלק מפרשה אחת גדולה שבה מוזרמים כספים אסורים לראש ממשלת ישראל" נמסר מהתנועה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן