Skip to content

"ייתכן ומספר הנפטרים מקורונה יגיע לכ-5,000 איש לפני אמצע פברואר"

כך עולה מדו"ח שהגישו היום חוקרי האוניברסיטה העברית לממשלה; לדברי החוקרים הסגר, בשילוב החיסונים, מוביל לירידה נצפית בתחלואה בכל המדדים, אך המוטציה הבריטית עלולה לגרום לירידה איטית יותר במאומתים מאשר בסגר הקודם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העומס הרב על בתי החולים צפוי לרדת בשבוע הקרוב, בעקבות ירידה בתחלואה הקשה, כך צופים חוקרי האוניברסיטה העברית בדו"ח יומי שהגישו היום למקבלי ההחלטות בממשלה.

על פי החוקרים, ניכרים במדדים סימנים לירידה בתחלואה, בעקבות הסגר ההדוק שהחל ב-8.1.2021. מתוך השוואה שערכו החוקרים בין הסגר הנוכחי לסגר הקודם, עולה כי הירידה בתחלואה ובמאומתים זהה בקצב לשלב המקביל בסגר הקודם.

"הירידה בתחלואה ובמאומתים זהה בקצב לשלב המקביל בסגר הקודם". מתוך דו"ח חוקרי האוניברסיטה העברית

"ההתקבעות על כ-1200 חולים קשים באשפוז נצפתה ומתאימה לדינמיקה בשיא", נטען בדו"ח. "מתחילת חודש ינואר ניכר כי סיכויי התמותה של חולים קשים עלו ב-30%. התחזית שהוצגה במהלך החודש כבר כללה זאת".
מניתוח המדדים צופים החוקרים כי עוד לפני אמצע חודש פברואר ייתכן ומספר המתים מקורונה יגיע ל-5000 איש.

"המשמעות היא שהסגר, בשילוב החיסונים, מוביל לירידה נצפית בתחלואה בכל המדדים", נטען בדו"ח. "עם זאת, רק במהלך השבוע הקרוב תתברר מידת ההשפעה של החיסון והסגר על קצב הירידה של התחלואה.

העומס בבתי החולים צפוי להימשך עד סוף החודש לפחות. מתוך דו"ח חוקרי האוניברסיטה העברית

אולם החוקרים מביעים גם חשש מכך שהמוטציה הבריטית תגרום לירידה איטית יותר במאומתים מאשר בסגר הקודם, ותעכב את ההקלה על העומס בבתי החולים. "המצב בבתי החולים אינו מותיר שולי בטחון לטעויות", מציינים החוקרים.

המוטציה הבריטית עלולה לעכב את ההקלה על העומס בבתי החולים. מתוך דו"ח חוקרי האוניברסיטה העברית

ההמלצה העיקרית של החוקרים היא שיש להמשיך בתהליך שיבטיח הורדת תחלואה: "מומלץ לוודא שתהליך היציאה יוביל למספר נדבקים חדשים קטן מ-1000 ליום ולירידה לעשרות בודדות של חולים קשים  ליום (צפי – באמצע חודש פברואר). חשוב להדגיש כי תהליך היציאה מהסגר חייב להיות מדוד ומנוטר ברמה יומית על מספר המאומתים ומספר החולים הקשים, ובהתאם לנתונים אלה להאיץ או להאט את תהליך היציאה מהסגר".
ומה באשר למערכת החינוך? החוקרים ממליצים לשלב את הפעלת את מערכת החינוך בשלב מוקדם באזורים בעלי תחלואה נמוכה ואחוז מתחסנים גבוה, לאור העובדה כי ההשפעה נצפית על מקדם ההדבקה בקרב התלמידים קטנה.

צפי להשפעת החיסון על התחלואה. מתןך דו"ח חוקרי האוניברסיטה העברית.

מחברי הדו"ח: פרופ' י. אשכנזי, פרופ' ד. גזית, פרופ' ר. קלדרון מרגלית, פרופ' נ. כץ, פרופ' ר. ניר-פז, ומר מ. בינג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן