Skip to content

המחאה: המשטרה הפעילה מכת"זית בניסיון למנוע מפעילי מחאה כניסה לרחוב הפורצים, שם מצויה דירת מסתור של נתניהו

שבוע 32 ברציפות, תנועות המחאה מפגינות כנגד ראש הממשלה וכישלונו בטיפול משבר הקורונה. בירושלים התפתח עימות בין מפגינים למשטרה. מכת"זית המשטרה הופעלה. שישה בני אדם נעצרו עד כה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל חסמה הערב (שבת) בפני צועדי המחאה מלעבור על יד דירת "המסתור" כך לטענתם, של ראש הממשלה ורעייתו, כשלטענתם מצויה במיוחד בשימוש על ידי רעיית ראש הממשלה. "האירוע התרחש סמוך לדירת המסתור של הזוג נתניהו ברחוב הפורצים שהשבוע פורסם שהמדינה  ממנת את שהייתה של הגברת בה. כעת נוהרים ומגיעים ממתחם ההפגנה בבלפור למקום".
המשטרה הפעילה מכת"זית כדי למנוע ממפגיני המחאה את כניסתם לרחוב. לשאלה מדוע נמנעת כניסתם לרחוב ענה אחד הקצינים כי זו הוראה שהגיעה ממפקד המחוז ירושלים הפורש מתפקידו, ניצב דורון ידיד.

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי


צילום: קריים מיניסטר

המשטרה פועלת למנוע ממחאת הצוללות מלנוע במצעד המחאה ומפעילה כוח פיזי ומכת"זית (צילום: רפי מיכאלי)

מהמשטרה נמסר כי "במהלך תהלוכה שיצאה מסמוך לגשר המיתרים בכניסה לירושלים לכיוון מתחם המחאה בבלפור, החלו הצועדים בהגיעם סמוך לבית הנשיא להפר את הסדר תוך ניסיונות אלימים לפרוץ את מחסום כוחות המשטרה, יידו חפצים, תקפו שוטרים וכתוצאה מכך נפגע שוטר בפניו. בעקבות התפרעות זאת פועלת המשטרה להשלטת סדר תוך שימוש באמצעים. עד כה נעצר חשוד אחד בגין הפרת הסדר והוא הועבר לחקירה במשטרה".

עוד נטען על ידי המשטרה כי "במהלך התהלוכה שהתקיימה החל אחד מהצועדים להפר את הסדר ותקף את השוטרים ועל כן נעצר על ידם. בהמשך, הגיעה התהלוכה סמוך לבית הנשיא שם ניסו המשתתפים לפרוץ את חסימת כוחות המשטרה תוך התעמתות אלימה שכללה יידוי חפצים ותקיפת שוטרים וגרמו לפציעתו של שוטר בפניו. בשל התפרעות זאת נאלצה המשטרה להשתמש באמצעים ופעולות להשבת הסדר במקום, ובתוך כך נעצר חשוד נוסף בגין תקיפת שוטרים כשהוא מדיף ריח אלכוהול חזק וברשותו נתפס חומר חשוד כסם. חשוד זה שנעצר הועבר אף הוא לחקירה במשטרה".

__________________________________________________________________________
מבירור שערך מגפון עלה כי ההתפרעויות וזריקת החפצים בוצע ובידי נוער גבעות שהפגין כנגד המשטרה על מות אהוביה סנדק שמת מהתהפכות מכונית בה נהג ללא רישיון כשנמלט מהמשטרה. "המשטרה פשוט ללא מפרידה בין שתי ההפגנות ומייצרת מקשה אחת כאילו פעילי המחאה הנם אלימים ולא כך", מסר מקור למגפון
__________________________________________________________________________

מארגון חוננו נמסר כי הערב "התקיימו מחאות בבת ים, גשר המיתרים בירושלים, צומת קדומים, גשר בר אילן ברמת גן, צומת מיתרים בהר חברון, קרית מוצקין ובמקומות נוספים" וכי "בגשר המיתרים בירושלים נעצרו 6 מהמוחים, עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו עושה דרכו לתחנת המשטרה לסייע לעצורים. בגשר המיתרים בירושלים נעצרו 6 מהמוחים, עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו עושה דרכו לתחנת המשטרה לסייע לעצורים".

————————————————————————————————————-

מתנועת קריים מיסטר נמסר בתגובה: " משטרת ירושלים חלשה מול נערי גבעות וחרדים וחזקה מול מפגינים דמוקרטים  שמעל חצי שנה מוחים למופת. כך מתנהלת משטרה פוליטית אלימה בשירות נאשם בפלילים שאין קו אדום שהיא לא תחצה כדי לחבל במחאה. מצער שבמקום לטפל בפשיעה המשטרה עסוקה באלימות ובתפירת תיקים למפגינים שומרי חוק".
בסמוך ל 22:15 נמסר מהמשטרה כי "בהמשך למחאה סמוך לגשר המיתרים, החלו עשרות מפגינים בהפרת הסדר תוך חסימת הכביש ויידוי אבנים לעבר השוטרים שבמקום. כוחות המשטרה פעלו להשבת הסדר והכביש נפתח חזרה לתנועה סדירה. עד כה נעצרו 5 חשודים בהפרת הסדר והם מועברים אל תחנת המשטרה".

לקראת חצות סכמה המשטרה והודיעה כי "הערב התקיימה מחאה סמוך למתחם רה"מ בבלפור במהלכה בעת שצעדו מאות משתתפי המחאה מכיוון גשר המיתרים  לכיוון כיכר פריז, בחרו חלקם להפר את הסדר תוך אלימות ועימותים עם כוחות המשטרה. בין היתר, ביקשו הצועדים לפרוץ את חסימת המשטרה סמוך לבית הנשיא שם תוך אלימות ויידוי חפצים לעבר השוטרים, וניסיונות להעביר את המייצגים אותם נושאים החלה הפרת סדר במהלכה הותקף קצין משטרה ונפצע בפניו. הקצין המשיך במשימתו יחד עם עמיתיו המפקדים והשוטרים להשבת הסדר ורק לאחר מכן פינה עצמו לטיפול רפואי. במהלך הפרת סדר זאת נאלצו השוטרים לפעול לפיזורם של המפגינים תוך שימוש באמצעים להשבת הסדר במקום. במהלך הערב נעצרו על ידי המשטרה שני חשודים בגין הפרת סדר ותקיפת שוטרים. כבר בתחילת צעדת המוחים מכיוון גשר המיתרים נעצר חשוד בגין הפרת סדר ותקיפת שוטרים והועבר לחקירה. בהמשך, במהלך הפרת הסדר סמוך לבית הנשיא נעצר חשוד נוסף בגין תקיפת שוטרים כשהוא על פי החשד בהשפעת אלכוהול וברשותו חומר חשוד כסם. ברגעים אלו נפתחו צירי התנועה באזור המחאה", כלומר גם בהודעתה העדיפה המשטרה שלא להפריד בין 2 ההפגנות שהיו. זו של נוער הגבעות שידוע בהפגנות אלימות. וזו של מפגיני המחאה שהקפידו עד כה לשמור על מחאה לא אלימה. "זהו אקט בחירות. מישהו מנסה להנדס את תודעת הציבור", אמר למגפון מקור המקורב למשטרה.


צילום: קריים מיניסטר

דירת "המסתור" של נתניהו ברחוב הפורצים (צילום: ציפי מנשה)
שוטר שנפגע בעינו (צילום משטרת ישראל)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

כמה אלפי בני אדם הפגינו הערב שבת) בצמתים, בחולון, בחיפה, בנהריה, בקיסריה, הבימה בתל אביב, ובכיכר פריז ובבלפור מול מעון ראש הממשלה. בקיסריה הפגינו המוחים מול בית ראש ההמשלה הפרטי, בכיכר הבימה הגיעו אלפי מוחים כנגד ראש הממשלה וטיפולו הכושל בקורונה. הם הדביקו 4.5 אלפי מדבקות ממוספרות כמספר האנשים שמתו מהמחלה וקראו לנתניהו להתפטר גם בשל כישלונו בטיפול במשבר התחלואה הנגיפית.

קיסריה (צילום: התנועה לאיכות השלטון)
ירושלים (צילום: בן כהן)

בירושלים נערכה המשטרה מבעוד מועד וחסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד והרחובות הסמוכים. מהמשטרה נמסר כי המשטרה שבה ומדגישה, כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין.

מפגיני בלפור והגלים השחורים התאספו לקראת  18:30 בגשר המיתרים ומשם יצאו בצעדת מחאה על מחדלי הקורונה ודרישה להקמת ועדת חקירה בנוגע להתנהלות הממשלה וגניזת הפרוטוקולים ל-30 שנים.

מתנועת הצעירים ״קומי ישראל״ נמסר: ״בעיצומו של מחדל הקורונה, עם 4,700 מתים, נתניהו ממשיך לעשות פוליטיקה קטנה על חשבון חייהם של אזרחי ישראל, אותם הפקיר למען הישרדותו האישית", בתנועה הוסיפו: ״בשעה שנתניהו רץ להצטלם בישובים הערבים על מנת לקושש מנדטים, משטרת ישראל מפעילה אלימות ברוטלית נגד מפגינים באום אל פאחם על מנת להשתיק את הביקורת על מחדליו בטיפול בפשיעה בחברה הערבית. אין גבול להפקרות".

ירושלים – גשר המיתרים – חרדים וחילוניים בהפגנה משותפת (צילום: בן כהן)
הצעדה בירושלים (צילום: בן כהן)

מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר: "בשיאה של קטסרופה בריאותית וכלכלית הנאשם לוקח את ישראל כבת ערובה כדי לדחות את משפטו ומתרפס בפני החרדים, 'השותפים הטבעיים'. במקום לנהל את המשבר, הוא מאריך את הסגר ומציג "תכנית כלכלית" שתכליתה שוחד לבוחרים. אבדן השליטה על המגיפה וההתנהלות המופקרת הוא מחדל חמור יותר מיום הכיפורים. ביבי, אנחנו נחושים להציל את המדינה משלטונך המושחת והכושל ולשחרר את אותה מאחיזת החנק שלך. נפגין נגדך כל מוצ"ש בבלפור עד שתלך!"

ממול יצאו פעילות ופעילי תנועת "אין מצב" להפגנה המרכזית בבלפור בצמוד למאהל המחאה אשר הוקם לפני כ-7 חודשים כדי להבהיר שנאשם בפלילים לא יכול לכהן כראש ממשלה, ולאור המספר העצום של קורבנות הקורונה, גברים ונשים אשר שלמו בחייהם למול ממשלה שלא מתפקדת ואינה ממלאת את תפקידה.

מהתנועה נמסר: "מספרי קורבנות הקורונה ממשיך לעלות וחייהם של אלפים נגדעים בשל ממשלה חלשה שאינה מתפקדת ואינה מתמודדת באופן מקצועי עם המגפה עבור אזרחיה. אנו נמשיך להפגין עד שהערכים של נבחרי ונבחרות הציבור יהיו כאלה המשרתים את הציבור. אין לנו יותר רצון בנבחרים אשר משרתים רק את עצמם. מגיפת הקורונה חשפה ממשלה וראש ממשלה שאינם משרתים את הציבור, שחלקו משלם בחייו, אנו רוצים מנהיגות אחרת !".

צילום: כהן

מהתנועה לאיכות השלטון שהפגינה בקיסריה נמסר: ״השבוע הודה היועמ״ש בתגובה לעתירה של התנועה שנתניהו קיבל מתנה אסורה ממיליקובסקי. לאט לאט הקשר בין פרשת המניות והצוללות מתחבר וברור לכל שאין מנוס מחקירה. העסקאות האפלות שנרקמו במחשכים והפאזל שמרכיב את הפרשה כולה יחלו בקרוב להתבהר לציבור. זה לא ייגמר עד שכל האמת תיחשף. לא נוותר עד שהחשד למעורבותו של נתניהו בפרשת השחיתות החמורה בתולדות המדינה ייחקר״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן