Skip to content

עבריין המין מיכאל שושן נדון ל-15.5 שנות מאסר

העבריין, מפוקח מין שריצה בעברו תקופות מאסר בגין תקיפות מיניות, איים בסכין על קשישה בת 72, תקף אותה, ביצע בה מעשים מגונים, פצע אותה, הודה במעשיו וירצה את עונשו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאסר בן 15.5 שנה הוטל היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בחיפה על עברין המין מיכאל שושן (61) מפוקח מין מחיפה שהורשע בתקיפה מינית של קשישה בת 72 מצפון הארץ אותה הכיר מזה שנים, תוך איום בסכין שהצמיד לצווארה. שושן הורשע במעשה סדום ללא הסכמה תוך איום בנשק, מעשים מגונים ללא הסכמה תוך איום בנשק, פציעה בנסיבות חמורות, ובאיומים. יציין כי שושן הודה בעובדות כתב האישום אך טען להגנתו כי היה שיכור ומסומם בעת ביצוע התקיפה האכזרית וכי בילדותו הותקף מינית, אך לכך לא הביא שום הוכחות לאמיתות דבריו. "אני מודה בכתב האישום. קראתי אותו עכשיו ויש שם 2 סוגיות שיש שם סילוף של הדברים אבל העבירה שעשיתי אני מודה בה. ביהמ"ש מבקש ממני לפרט מה הסילוף, אני משיב שמה שקורה בכתב האישום, כתב האישום כתוב על הנייר, הוא אמת, אבל יש דברים שהובילו לכך, אותה אישה כמו שהיא גם אמרה, מגיל 10 ו 11 אני אצלה, היא עשתה לי מעשים כשהייתי ילד בגיל 10 ,אז לא הבנתי כלום, כשהתבגרתי הבנתי. אני כן נוטל את האחריות על המעשים שלי. את המעשה עשיתי ואני מצר על כך. אין לי מה להוסיף" אמר הנאשם במהלך משפטו.
"נקדים ונציין כי לטענתו לעיל של הנאשם, כאילו המתלוננת ביצעה בו מעשים (שהנאשם לא פרטם) כשהיה כבן 10 שנים אין ביסוס, ובהמשך נראה כי גם בהליך קודם העלה הנאשם טענה דומה, שכוונה ככל הנראה כלפי אחר; וגם בהליך הקודם לצד הודייתו בביצוע עבירות מין, הוא השליך מאחריותו על אחרים", שללו שופטי המחוזי את טענותיו בבואם לפסוק את גזר הדין בעניינו. שושן הורשע בעברו מספר פעמים בעבירות מין וריצה בגין מאסר ממושך.

צילום אילוסטרציה לשימוש חופשי – pixabay.com

מכתב האישום עולה כי בין שושן לבין הקשישה הכרות רבת שנים, מאז ילדותו של שושן. לפי כתב האישום, בערב ה-11 בדצמבר הוא הגיע לבית המתלוננת, דפק בדלת, והמתלוננת הכניסה אותו לביתה ואף הגישה לו קפה ועוגה. בהמשך ניגש למטבח ושב לסלון עם סכין לחיתוך בשר בעלת להב ארוך וחד, ישב ליד המתלוננת, אחז בחוזקה בצווארה, החזיק את הסכין צמוד לצוואר ואמר לקשישה כי עליה לבצע כל מה שיאמר, אחרת יחתוך וידקור אותה ויעשה לה סימנים בפנים. הקשישה ביקשה מהנאשם להרחיק את הסכין מצווארה, אך מרוב פחד נענתה להוראתו להתפשט בחלק גופה העליון. לאחר מכן ביצע בה עבירות מין חמורות והתעלל בה במשך שעות. במהלך האירוע המתואר, שושן איים על המתלוננת גם כי יפגע בה ובילדיה אם תספר על מעשיו. בהמשך לכך, לדרישתו, היא מסרה לו את סיסמת הקודן של רכבה, לאחר שאמר לה כי בכוונתו לקחת את הרכב לשבועיים ולנהוג בו לאילת. בכתב האישום נטען כי המתלוננת אף אמרה לנאשם שתמסור לו כמה מאות שקלים שהיו בארנקה, לאחר שביקש ממנה כסף. בהמשך, ביקש האנס מהקשישה שמן זית ואמר שבכוונתו להשתמש בו כדי להגיע לפורקן. "המתלוננת הנחתה את הנאשם היכן למצוא את השמן במטבח, ובעוד הוא חיפש אחריו הצליחה לברוח מהדירה כשהיא מדממת מאזור צווארה והזעיקה עזרה", נכתב כגזר הדין. שלושת שופטי בית המשפט אב בית הדין יחיאל ליפשיץ, גלית ציגלר ושמואל מנדלבאום, פסקו כי "הגענו למסקנה כי יש לגזור על הנאשם מאסר בפועל באזור החלק העליון של מתחם הענישה ולהעמידו על 15 שנות מאסר בפועל; להפעיל את המאסר על תנאי (בן חצי שנה י.ש) במצטבר לעונש זה בהיעדר נימוק של ממש לחפיפה; לקבוע פיצוי לטובת המתלוננת; וכן להטיל מאסר על תנאי. שושן גם ישלם לקשישה 75 אלף ₪ ב-10 תשלומים שישולמו לה על ידי המרכז לגביית קנסות או באמצעות מזכירות בית המשפט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן