Skip to content

גם השנה יהיה דרום אדום

הכלניות לא מפסיקות לפרוח והן מחכות לכם גם השנה כמובן עם ההתאמות ושינויים לאור המצב, פסטיבל הכלניות יתקיים גם השנה. צעדת הכלניות ומרוץ הכלניות יתפרסו על פני מספר ימים ושעות. עשרות פעילויות באמצע השבוע בהנחות של עד 50%, וסיורים מודרכים ללא תשלום לאורך השבוע. הפסטיבל יערך בתאריכם 4-28 בפברואר, בצפון הנגב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי תקופה כה ארוכה בסגר הגיע העת לצאת קצת לטבע. ומה יותר טוב מאשר לצאת לדרום למרבדי הכלניות ושלל הפעילויות שהאזור מציע. אז למרות הכול גם השנה חוגגים דרום אדום. חג הכלניות של צפון הנגב, כמובן, עם ההתאמות הנחוצות לאור המגבלות. למרות, ואולי בזכות, הסגרים האחרונים, יחד עם הגשמים, נראה שהכלניות פורחות השנה יותר מתמיד.

דרום אדום (צילום:דן בר דוב)
דרום אדום (צילום:דן בר דוב)

אירועי הדגל של דרום אדום, צעדת הכלניות ומרוץ הכלניות, יתקיימו גם השנה, אם כי במתכונת קצת שונה. במקום יום אחד שבו כולם נפגשים באותו המקום והזמן, האירועים יערכו על פני מספר ימים, בהם המשתתפים יבחרו את היום והשעה בה יצאו לדרך.

השנה במיוחד מומלץ להגיע אל מוקדי הפריחה דווקא באמצע השבוע, כשהדרכים פנויות יותר, והטבע ממתין בנחת למבקרים, שייהנו במהלך הימים ראשון עד רביעי גם מחופשיות רבה יותר בטיולים, וגם מהנחות של עד 50% על עשרות פעילויות וסיורים.

באזור ימתין לכם השנה לראשונה מתחם עבודה בחיק הטבע – red space. באזור שקט ושליו בטבע, יוצבו שולחנות ופינות עבודה, מחצלות וכריות, פינת קפה וכמובן חיבור Wi-Fi, כך תוכל גם לעבוד וגם ליהנות משלוות הטבע.

דרום אדום (צילום:דן בר דוב)
דרום אדום (צילום:דן בר דוב)

לאורך כל השבוע יתקיימו מגוון סיורים מודרכים, ללא תשלום, רובם בהדרכת קרן קימת לישראל ורשות הטבע והגנים. הסיורים ייקחו את המבקרים אל מוקדי הפריחה, ואל הנקודות ההיסטוריות באזור שם יספרו את סיפורם המרתק, ויכירו את הכלים הקדומים ששימשו את התושבים לאורך שנות ההתיישבות. סיורים נוספים יגיעו אל נקודות טבע עוצרות נשימה, סיורי שקיעה וערב יצאו באתרים חקלאיים ועוד. סיורים נוספים יתקיימו בשדרות, שם תכירו את סיפורה של העיר, החוויה המרוקאית, סיור ומופע עם חיים אוליאל, את הסצנה הקולינרית הפורחת בסיורי טעימות קולינריים ועוד.

גם ברהט יצאו סיורים מרתקים להכרת התרבות הבדואית על שלל גווניה. "תפאדלו"- סיורים רגליים ברחבי העיר ובשוק העירוני, סיורים קולינריים, סדנאות אמנות וקולינריה ,ארוחות בבתים פתוחים ועוד.

דרום אדום (צילום:דן בר דוב)
דרום אדום (צילום:דן בר דוב)

אפילו את הדרך דאגו השנה להפוך לפעילה  ומהנה יותר. עושים את דרום אדום עם אפליקציית "רואדיו"- משחק מבוסס מיקום, שיהפוך את הדרך והביקור לחוויה עם שאלות, מסלולים, חידות ומשימות על דרום אדום – על הפרחים, האטרקציות המגניבות באזור, והעסקים המיוחדים. צוברים נקודות ויכולים לזכות בפרסים.

כמו כן, ממתינה לכם אפליקציית "מטרונגב" הפורסת בפניכם מפה אינטראקטיבית עם כל מה האפשרויות באזור, אזורי פריחה, אטרקציות, צימרים, הטבות ייחודיות ועוד המון.

השנה מצפות לכם שתי אטרקציות חדשות בפסטיבל, גבוה בשמיים. טיסה בלתי נשכחת בכדור פורח מעל מרבדי הכלניות, השדות והפרדסים של האזור עם "fly away" או טיסה והחוויה האולטימטיבית של צניחה חופשית עם עיט – "סקיי כיף" בשדה תימן.

וכמו תמיד מגוון סיורים חקלאים, קטיף עצמי של תותים וירקות, טיולי אופנים, סיורי ליקוט, סיורים בניחוח היסטורי, סדנאות יצירה מגוונות ואינטימיות, אירוח ביתי , חוות בודדים וחוות יענים, משחק מחפשים את המטמון, מבוך תבלינים ובשמים, בוסתן פירות אקזוטיים, סדנאות  בשרים ועוד מגוון פעילויות בתיאום והרשמה מראש, ברוח בתקופה.

דרום אדום (צילום:דן בר דוב)
דרום אדום (צילום:דן בר דוב)

ומה אוכלים? מגוון רחב של סלי פיקניק יחכו לכם באתרים השונים. סלים עם אוכל תימני, עם גבינות, סלים עם ירקות מוכנים לנשנוש, עם לחמים ומאפים טריים ואפילו עם בשרים מעושנים. רק בחרו את הסל המועדף עליכם, אספו אותו וצאו לסעוד במרחבים מול הנוף.

לרשות המטיילים יעמדו נקודות חלוקה של תכנית הפסטיבל לאורך כל תקופת הפסטיבל. עמדות מידע יפעלו ב"שבילים-COLUMBIA- צומת דבירה, ובמרכז לה מדווש בבארי.

פסטיבל דרום אדום 2021,יערך בתאריכים  4-28 בפברואר. לפרטים נוספים ולהרשמה לפעילויות כנסו לאתר הפסטיבל או לדף הפייסבוק של "דרום אדום"

דרום אדום (צילום:דן בר דוב)
דרום אדום (צילום:דן בר דוב)

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן