Skip to content

אלפים בהלוויה בירושלים והמשטרה מעדיפה לא להתעמת

אלפים רבים בהלוויה המונית והמשטרה מעדיפה שלא להתעמת. דובר המשטרה לחרדים: "ני לא הולך להתעמת עם 20 אלף איש כי אני לא מסוגל לעשות את זה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: רפי רודניק – ‏‏‏‏‏‏‏‏‏כתב לענייני בחורי ישיבות בטוויטר

עשרות אלפים משתתפים היום (ראשון) בירושלים בהלווייתו של ראש ישיבת בריסק, הרב משולם הלוי סולובייצ'יק שמת הלילה בגיל 99 ממחלת הקורונה בה נדבק. מסע ההלוויה, שתואם עם המשטרה, יצא מביתו בשכונת עזרת תורה, הסמוכה לסנהדריה, ויסתיים בהר המנוחות. ראשי ישיבות ומנהיגים חרדים קראו לציבור החרדי להשתתף בהלוויה כדי לחלוק כבוד אחרון למי שמכונה "זקן ראשי הישיבות". סולובייצ'יק, נדבק בקורונה לפני חג החנוכה, סבל ממחלות רקע.
המשטרה מגלה אוזל יד וחוסר אונים מוחלט כלפי הציבור החרדי. דובר המשטרה לציבור החרדי, שבתי גרברצ'יק, אמר הבוקר בראיון לתכנית "מנדי ביתאן" ברשת הרדיו מורשת: "אני לא הולך להתעמת עם 20 אלף איש כי אני לא מסוגל לעשות את זה". לדבריו, למשטרה אין יכולת לאכוף את תקנות הקורונה באירוע מסוג זה. "הפרת החוק היא הפרת החוק, אבל בהגיון ובהתנהלות בשטח אתה לא מקבל החלטות בין טוב לרע, אתה מקבל החלטות בין רע לרע יותר", " "מה אתה יכול לעשות במצב הנתון? האם אני יכול להיכנס עכשיו עם פרשים ומכת"זיות ולפרק הלוויה? האם זה הגיוני, או להגיע לשיחות מקדימות ולהסביר להם את המשמעויות?", הוסיף הדובר והסביר כי יש חוק, אבל לפעמים החיים מורכבים יותר.

לעומת זאת הגיעה המשטרה בסוף השבוע למסיבה ביתית ברח' הרברט סמואל בת"א כשאלו כך נמסר, שהו במקום "תוך הפרה בוטה של הנחיות משרד הבריאות". השוטרים פיזרו את המסיבה, קנסו את בעלי הדירה בגין הקמת רעש ואת יתר המבלים בדו"חות ע"ס 500 ₪. "משטרת ישראל ניצבת בחזית המאמץ הלאומי לבלימת המגפה, אולם כל אדם נושא באחריות ונדרש למלא אחר הנחיות משרד הבריאות, שהרי התנהגות הפרט משפיעה על בטחון כלל הציבור ובריאותו", נמסר מהמשטרה. אלא שבמקרה של הציבור החרדי, כך מסתבר, מתקיימת אכיפה בררנית.

סגרו מסיבה בתל אביב וחילקו דו"חות (צילום: משטרת ישראל)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן