Skip to content

משטרת ישראל ממליצה להעמיד לדין עשרות בכירים ברשויות בחשד לקבלת שוחד

יחידת החקירות בלהב 433, הודיע על סיום חקירת ראשי רשויות, סגני ראשי רשויות, חברי מועצה שנחקרו בחשד לפרשת שחיתות גדולה במגזר הערבי והבדואי. עם סיום החקירה הגישה המשטרה את המלצתה להעמיד לדין 13 חשודים בקבלת שוחד. התיק הועבר לפרקליטות המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 סיימה אמש (ראשון) חקירה נרחבת, שכללה מספר פרשיות, שעניינן הפעלת רשת מכללות, המספקת שירותים ומסגרות בתחום החינוך, במספר רשויות מקומיות ברחבי הארץ. חקירת המשטרה חשפה הלכה למעשה תרבות קלוקלת של שוחד, אשר פשתה לאורך שנים ברשויות המקומיות בתחומי החינוך וההוראה. עם סיום החקירה ממליצה המועצה להעמיד לדין פלילי 7 ראשי מועצה (אחד מהם לשעבר), 3 סגני ראש מועצה, חבר מועצה אחד ועוזר ראש מועצה אחד. כמו כן ממליצה המועצה להעמיד לדין פלילי את הממונה הארצי על המגזר הבדואי במשרד החינוך. יצוין כי מדובר בהמלצת המשטרה וכי לא הוגשו נגד איש מהחשודים כתבי אישום.
חשיפת הפרשה בפני הציבור הייתה בחודש יוני 20, כאשר המשטרה הודיעה על סיום חקירה סמויה ועל הפיכתה לגלויה בביצוע מעצר  16 חשודים לחקירה באזהרה ו-10 נוספים עוכבו. בין העצורים כך נמסר, נבחרי ציבור ועובדי ציבור ברשויות מקומיות. החשד: מעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה.

אמש, עם סיום החקירה, הודיעה המשטרה על סיום החקירה וגיבוש עמדתה לפיה התגבשה תשתית ראייתית לכאורה, נגד למעלה מ- 30 חשודים מעורבים וביניהם נבחרי ציבור – ראשי מועצות וסגניהם, עובדי ציבור ובעלי תפקידים ברשויות, לצד קבלנים ואנשי עסקים.

צילום לשימוש חופשי freepick

כאמור עניינה של החקירה, בחשדות לפלילים בכל הנוגע להתקשרויות של רשת מכללות בתחום החינוך עם רשויות מקומיות, להספקת שירותים ומסגרות בתחום החינוך לגיל הרך, חינוך לצרכים מיוחדים, לימודים תיכוניים ועל יסודיים, בצד מערך הסעדה, היסעים ועוד. החקירה נוהלה ביאח"ה להב 433, בשיתוף פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מחוז מרכז.

בתאריך 15.6.2020, עם סיומה של חקירה סמויה שנמשכה לאורך מספר חודשים, בוצעו מעצרים ועיכובים של החשודים המעורבים בפרשה וחיפושים בזירות רבות. במסגרת החקירה נעצרו 16 חשודים, נחקרו ונגבו הודעות ממאות מעורבים – חשודים ועדים ונתפסו תפוסים כלכליים, בהיקף כולל של עשרות מיליוני ₪.

במהלך החקירה הצטברו ראיות לחשדות, לפיהן בעל הרשת העביר באופן קבוע ולאורך שנים תשלומי שוחד, לאישי ציבור במועצות מקומיות שונות, בין בכסף בשווי של מיליוני ₪ במזומן ובין בשווה כסף, כדוגמת מינוי מקורבים ומינויים פיקטיביים, על מנת להבטיח את המשך תקצוב, התקשרות והפעלת הרשת ביישובים בהם מועברים התשלומים לאישי הציבור.

במשטרה מציינים כי במסגרת החקירה נחקרו פרשיות משנה נוספות כגון – חקירת חשדות למערכות יחסים שוחדיות שנוהלו בין קבלנים לבין סגן ראש מועצת ערערה שבנגב; חקירת חשדות שעלו נגד סגן ראש מועצת באר יעקב ואחרים, בעבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות.

כאמור, עם סיום החקירה עמדת המשטרה הינה כי התגבשה לכאורה תשתית ראייתית מבוססת להוכחת החשדות לפלילים שנפלו בהתנהלותם של בכירים במערך הרשויות המוניציפאליות ביישובים השונים, לרבות ראשי רשויות נבחרים וסגניהם ובהן במועצת היישוב ערערה שבנגב, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, בסמת טבעון, טובא זנגריה, זרזיר, שיבלי ובאר יעקב, כמו גם נגד הממונה על המגזר הבדואי במשרד החינוך, ומעורבים נוספים – בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פי פקודת המיסים וכיו"ב עבירות – כל אחד לפי חלקו ועפ"י המיוחס לו.

בין החשודים, שנגדם נמצאה תשתית ראייתית לכאורה להוכחת העבירות נמנים כאמור אישי ציבור ברשויות המקומיות ובהם:

ראש מועצת טובא זנגריה ויסאם פאיז עומר– נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של לקיחת שוחד, בקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות לפי פקודת מס הכנסה.

ראש מועצת טובא זנגריה (לשעבר) חוסיין הייב– נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת מס הכנסה.

ראש מועצת כעביה ראפע חג'אג'רה– נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים.

סגן ראש מועצת כעביה מידין אבו סוויד– נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות לפי פקודת מס הכנסה.

ראש מועצת בסמת טבעון ראיד זובידאת– נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות לפי פקודת מס הכנסה ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון.

חבר מועצת בסמת טבעון מוחמד זובידאת– נתגבשה תשתית ראייתי מספקת לביצוע עבירות לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים עבירות לפי פקודת מס הכנסה ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון.

ראש מועצת שיבלי מוניר שיבלי– נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של בקשת שוחד ומרמה והפרת אמונים.

עוזרו של ראש מועצת שיבלי ראפת מוקטרן– נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של בקשת שוחד ומרמה והפרת אמונים.

ראש מועצת ערערה (שבנגב) נאיף אבו עראר– נתגבשה תשתית ראייתי מספקת לביצוע עבירות לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

סגן ראש מועצת ערערה (שבנגב) עלי אבו גויעד– נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה.

ראש מועצת זרזיר אמיר מזאריב– נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של ניסיון לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים.

הממונה הארצי על המגזר הבדואי במשרד החינוך, ד"ר מוחמד הייב– נתגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת מס הכנסה.

סגן ראש מועצת באר יעקב נועם ששון– עם סיום החקירה עמדת משטרת ישראל הינה, כי נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לכאורה לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים.

תיק החקירה עם המלצת המשדטרה להעמיד לדין את החשודים הועבר לפרקליטות מחוז מרכז לעיון והחלטה באם לקבל את המלצת המשטרה ולהגיש נגדם כתב אישום.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן