Skip to content

רימון הלם הושלך על גג בית מנהל הפיקוח בעיריית נהריה- חשוד אחד נעצר

הרימון התפוצץ על גג המבנה מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. צעיר כבן 30 נעצר כחשוד במעשה ונחקר בשעות אלו. "לא תהיה בריונות בעיר ולא נכנע לשום לחץ. אף אחד משום מקום לא ימנע מאתנו להמשיך לעבוד", הגיב לתקרית ראש עיריית נהריה, רונן מרלי. "פרסום סדרת הטלוויזיה על השוטרים הנוקמים, העירה מתים מרבצם", אמרה מקורבת לארגון […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רימון הלם הושלך הערב (שבת) על גג ביתו של מנהל מחלקת הפיקוח של עיריית נהרייה דוד (דודו) לחייני המתגורר ברחוב יבנה בעיר. לא נגרם נזק לרכוש או לאדם. לזירת האירוע הגיעו כוחות משטרה בפיקודה של מפקדת תחנת נהריה סנ"צ מרי דניאלי, שתחמו את האזור והחלו בסריקה אחר ממצאים ע"י חוקרי מז"פ לצרכי חקירת המקרה. הרקע לכך והנסיבות לזריקת הרימון בבדיקה. אך זמן קצר לאחר מכן, כשלוש שעות אחר האירוע עצרו שוטרי תחנת נהריה שביצעו פעולות חקירה מהירות תושב העיר בשנות ה-30 לחייו בחשד לביצוע המעשה.
"בהתאם להתפתחות החקירה תחליט המשטרה האם לבקש מחר את הארכת מעצרו של החשוד בבית משפט השלום בקריות", נמסר מהמשטרה.
מעיריית נהרייה נמסר כי ראש העיר רונן מרלי מגנה בחריפות את השלכת רימון ההלם לעבר ביתו של מנהל אגף הביטחון והסדר הציבורי בעירייה, וכי העירייה תמשיך במדיניותה ולא תכנע לשום ניסיון הפחדה או כל ניסיון פגיעה בעובד ציבור מצד כל גורם שהוא והפעילות העירונית עם השמירה על הסדר והבטחון בעיר יימשכו כסדרם.

זירת האירוע: צילום: זאב קרוטהמר

 

ראש עיריית נהרייה משוחח עם סנ"מ מרי דניאלי מפקדת תחנת נהריה (צילום : חגי עינב דובר עיריית נהרייה)
שוטר בודק את גג המבנה (צילום: זאב קרוטהאמר)

"לא תהיה בריונות בעיר ולא נכנע לשום לחץ. אף אחד משום מקום לא ימנע מאיתנו להמשיך לעבוד ולשמור על בטחון התושבים והסדר הציבורי בעיר. אני סומך על המשטרה שתמצא במהירות את האחראים למעשה ותמצה איתם את הדין", אמר מרלי. עוד נמסר מהעירייה כי ,מכלול השירותים לתושב באשר הם יימשכו ובמקביל נמתין לתוצאות חקירת המשטרה ולמיצוי הדין עם האחראים למעשה".
יצוין כי רימון ההלם הושלך הערב על רקע פרסום סדרת הטלוויזיה "השוטרים" שמתארת את אירועי פרשת השוטרים הנוקמים שהתרחשה בישראל בשנת 2006. בפרשה היו מעורבים מספר שוטרים מהמחוז הצפוני של משטרת ישראל. על פי הרשעתם בדין, הניחו מטעני נפץ בביתו ורכבו של מיכאל מור, ראש ארגון פשע שבסיסו היה בעיר נהריה, זאת בתגובה למספר אירועים של זריקת רימונים לבתי שוטרים ואיומים עליהם ועל בני משפחותיהם. אירועים אלו מיוחסים, לדעת השוטרים הנוקמים, לארגונו של מור. זאת למרות שלא הוגשו כל כתבי אישום בנידון. כתוצאה מחשיפת הפרשה בידי שוטר שהפך לעד מדינה והפליל את חבריו, נידונו לשנת מאסר רפ"ק י.ק קצין בילוש בימ"ר גליל ולפני כן ראש יחידת בילוש במשטרת נהריה. רס"מ י.ל אז רכז המודיעין במשטרת נהרייה,  רס"מ ר.מ, אז רכז מודיעין במשטרת עכו, ורב-סמל ראשון א.ח, בלש בימ"ר גליל. על מ', השוטר שהסכים להפוך לעד מדינה והפליל את חבריו. במסגרת עסקת הטיעון, נגזרו ששה חודשי עבודות שירות. על פי כתב האישום נגדם, השוטרים שקלו זריקת רימונים כפעולת הנקם. מאוחר יותר הסכימו על הנחת מטעני חבלה. השוטרים פנו ל-ק, אזרח שהיה בעל ידע בהפעלת זיקוקים ובפירוטכניקה וכונה "המהנדס". ק. הדריך את השוטרים כיצד להרכיב ולהניח מטען צינור. כתב האישום מתאר כיצד השוטרים הרכיבו את המטענים ואף ערכו מספר ניסויים לוודא את פעולתם. פרסום הסדרה "בטח העירה מתים מרבצם", אמרה למגפון מקורבת לארגון פשע באזור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן