Skip to content

"סגירת נתב"ג בפני העולים החדשים – נדבך נוסף בגזענות החברה הישראלית כלפי העולים מרוסיה"

בעקבות סגירת נתב"ג נותרו תקועים ברוסיה עולים חדשים, שכבר נפרדו מעבודותיהם ורכושם, וציפו לעלות ארצה; "על משרד הפנים להקים ועדת חריגים שתאפשר עליית העולים", טוען ואדים ז'ורוב, יו"ר הארגון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יותר ממאה עולים חדשים – שעזבו את בתיהם ועבודותיהם ברוסיה – נותרו תקועים במדינתם, בעקבות החלטת הממשלה על סגירת נתב"ג לפני כשבוע וחצי. אותם עולים, ביניהם עשרות ילדים, תוכננו להגיע לישראל בסוף ינואר, וכעת הם נאלצים ללון אצל קרובי משפחה, חברים, בתי מלון ועוד, מבלי לדעת מתי יוכלו להגיע ארצה.

יו"ר ארגון העולים החדשים, ואדים ז'ורוב, פנה במכתב נזעם לשר הפנים, אריה דרעי, ודרש להקים בדחיפות ועדת חריגים, שתכשיר את עליית העולים החדשים ארצה.

"אדם שמקבל אשרת עליה כבר מונפקת לו תעודת זהות, והם כבר אזרחים שלנו, שנטשנו אותם", אומר ז'ורוב. יש ביניהם מהנדסים ואנשי הייטק, ובעלי מקצועות נוספים, שפנו אלינו וביקשו את עזרתנו, ואין לי איך לעזור להם. פנה אלי בחור שהגיע שבועיים לפני משפחתו כדי לשכור דירה. הוא ממתין לאשתו ולילדיו, שעדיין תקועים שם".

במכתבו לשר הפנים, אריה דרעי, כותב ז'ורוב: "ההחלטה שקיבלתם הביאה לכך שמאות יהודים אשר היו אמורים לעלות ארצה מרוסיה, מצאו עצמם מופקרים במדינתם, לאחר שמכרו את רכושם, דירתם, ועזבו את עבודתם, וכעת לא ניתנת להם האפשרות להשלים את תהליך העלייה, כשבמקביל התקבל אישור להארכת הסגר על נתב"ג".

"אותם עולים, אשר ויתרו על כל חייהם מתוך רצון לעלות ארצה ולתרום למדינת ישראל, קיבלו מהמדינה טריקת דלת בפנים, כשאיש אינו מוכן לפעול להעלאתם ארצה, ולסיים את המשבר הקשה בו הם נמצאים".

ז'ורוב: "העולים לא מעוניינים להגיע ארצה כי שהו במסיבות ענק בדובאי, או ממסעות קניות במלדיבים. הם מעוניינים להגיע מתוך ציונות ואהבת ישראל"

לדברי ז'ורוב השנה האחרונה הייתה ענפה מבחינת העלייה לארץ על אף התפרצות נגיף הקורונה. יותר מ-15,000 עולים חדשים הגיעו לארץ מכ-70 מדינות. מתוכם כ- 5,000 מרוסיה וכ-2,000 מאוקראינה. "מדובר בעולים חדשים אשר כמהים לעלות לארץ, להתחיל את חייהם מחדש, לבנות פה בית והמדינה בוחרת להפנות להם את הגב" אומר ז'ורוב.

"מאז הקמתו, פעל ארגון 'העולים החדשים' להילחם כנגד הגזענות הקשה, ממנה סובלים עולי רוסיה, הן מצד החברה הישראלית, והן מצד ממשלת ישראל", כותב ז'ורוב לשר דרעי. "לצערנו אנו מגלים פעם אחר פעם עד כמה השבר עמוק, ועד כמה הגזענות כנגד העולים מרוסיה מושרשת בלב ליבה של החברה הישראלית, כשאין לי ספק שגם ההחלטה לסגור את השערים, מבלי להפעיל כל היגיון באשר למצבם הקשה, גם היא נדבך נוסף בכך. אותם עולים לא מעוניינים להגיע ארצה כי שהו במסיבות ענק בדובאי, או במסעות קניות במלדיבים, הם מעוניינים להגיע מתוך ציונות ואהבת ישראל.

"אני פונה אלייך, שר הפנים אריה דרעי לתקן את העוול הקשה וחסר ההיגיון, ולהודיע על הפעלת ועדת חריגים באופן מיידי, שכל תפקידה יהיה הכשרת העלאת העולים כל עוד נתב"ג סגור".

ז'ורוב עדיין לא קיבל תגובה מלשכת השר. "מגפון" פנה למשרדי ממשלה שונים כדי לקבל תגובה, אך עד לפרסום הכתבה טרם התקבלה תגובה.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן