Skip to content

מר נתניהו בוקר טוב. אני מניחה שאדוני ראה את התשובה הכתובה לאישום

משפטו של ראש הממשלה החל ואינו ניתן עוד לעצירה. סנגוריו העלו טענות בדבר הליכים טכניים וטענות אחרות כשמובן כי כוונת המשורר היא לדחות את שלה ההוכחות מאוחר ככל שניתן לאחר הבחירות. ראשת הרכב השופטים רבקה פרידמן-פלדמן: "לולא הקורונה כבר מזמן מזמן היינו בתוך הליך שמיעת העדויות. חשבנו להיות היום במקום אחר".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הדיון במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שנערך היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים הסתיים. שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים יצטרכו כעת להכריע בבקשת הסנגורים לדחות את שלב ההוכחות במשפט עד לאחר הבחירות. הדיון החל 20 דקות לאחר המועד המתוכנן בעקבות איחורו של מו"ל ידיעות האחרונות נוח (נוני)מוזס. סנגורו של נתניהו, עו"ד בועז בן צור, פתח וטען כי היחס של התביעה לחובה שמוטלת על היועץ המשפטי לממשלה לאשר פתיחה בחקירה נגד ראש הממשלה הוא בגדר "זילות של חוק יסוד הממשלה". פרקליטיו של נתניהו טענו שלא אושרו כל החקירות של ראש הממשלה ובשל כך הן לא חוקיות. מסיבה זו שופטי בית המשפט המחוזי החליטו כי שלב ההוכחות במשפט יחל רק לאחר שבית המשפט יכריע בדבר טענתו של נתניהו כי היועץ המשפטי לממשלה לא אישר מראש את פעולות החקירה נגדו. בנוסף, השופטים החליטו לערוך דיון מקדים לפי סעיף 144 לתקנות סדר הדין הפלילי, שבו מנסים השופטים להשיג הסכמות בין ההגנה והתביעה לגבי עדים שאין צורך לזמנם לעדות ועובדות שעליהן אין ויכוח. אם כך, התדיינות כזו, שנועדה לייעל את המשפט, צפויה להביא לדחיית שלב ההוכחות. בשל כך מסתמן כי שלב ההוכחות עשוי להתחיל רק לאחר הבחירות במרץ ולכך נתניהו חותר. כשבן צור האריך בסוגיות אישורי היועץ המשפטי אשר לטענתו לא ניתנו כדין לרשות החוקרת העירה לו ראשת הרכב השופטים, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן: "אדוני מדבר הרבה, רצוי שאדוני יתקדם". מנגד טענה התובעת ליאת בן ארי שכל כאישורים לחקירות נתנו כדין והדבר מופיע גם בפרוטוקולים שהועברו לידי הסנגורים. "אני מסכימה שזה לא כתוב בצורה מיטבית", הודתה התובעת.

צילום (פול): ראובן קסטרו Photo by: Reuven Kastro
צילום (פול): ראובן קסטרו Photo by: Reuven Kastro
בני הזוג אלוביץ' צילום (פול): ראובן קסטרו Photo by: Reuven Kastro
נוני מוזס צילום (פול): ראובן קסטרו Photo by: Reuven Kastro
משפט ביבי צילום (פול): ראובן קסטרו Photo by: Reuven Kastro

"התיק לא בשל לדיון", אמר עו"ד בן צור: "יש סוגיית צווי החיפוש, סוגיית אישורי היועץ ועוד סוגיות שלא נסגרו. אנחנו לא יכולים להכין חקירות נגדיות כשיש כל כך הרבה סוגיות פתוחות. אי אפשר ככה". השופטת רבקה פרידמן-פלדמן השיבה ורמזה שבית המשפט לא ישתכנע לטענות אלו: "כתב האישום הוגש כבר לפני שנה. ידעתם שהתיק הזה אמור להתנהל כבר לפני חודשים". עורך הדין ז'ק חן, סנגורו של בעלי בזק לשעבר שאול אלוביץ', טען כי תיק 4000 אינו מצוי בשלב הבשל לפתיחת שלב ההוכחות בשל התנהלות הפרקליטות. חן אמר: "אם הפרקליטות לא יודעת מה יהיו המסמכים שיוצגו לעדי התביעה, איך אנחנו אמורים להיות מוכנים למשפט? אנו זקוקים לעוד זמן להתכונן". התובעת ליאת בן ארי השיבה: "החומרים נמצאים בידי ההגנה כבר שנתיים". פלדמן, העירה: "לולא הקורונה כבר מזמן מזמן היינו בתוך הליך שמיעת העדויות. חשבנו להיות היום במקום אחר".
מנגד אמרה התובעת בתיק 4000, יהודית תירוש, כי עדותו של העד הראשון במשפט, אילן ישועה, תוכל להישמע בעוד כשלושה שבועות. השופט משה בר-עם אמר כי יש לאפשר להגנה להיערך לשמיעת העדויות במשך כחודש לאחר בירור הטענות המקדמיות.
קודם לכן החל הדיון באישורי הנאשמים כי ראו את תשובתם לכתב האישום וכי הם מאשרים אותן.
ראשת הרכב השופטים, השופטת פרידמן-פלדמן:
"מר נתניהו בוקר טוב. אני מניחה שאדוני ראה את התשובה הכתובה לאישום, אתה מאשר שזו התגובה לאישור?"
נתניהו: "אני מאשר"
פרידמן-פלדמן:
"מר אלוביץ', ראית את התשובה הכתובה ואתה מאשם את הדברים?"
שאול אלוביץ': "מאשר"
פרידמן-פלדמן:
"גברת אלוביץ'? מאשר שזו תשובתך לאישום, ראית אותה?"
איריס אלוביץ': "מאשרת"
פרידמן-פלדמן:
"מר מוזס?"
מוזס: "מאשר"

הפגנות המחאה – שטיח אדום בבלפור ופועלי ניקיון זבל השחיתות עם פחי אשפה

את יומו בבלפור החל ראש הממשלה עם הפגנת פעילי אין מצב כשעשרות מהם לבושי מדים כתומים של כלא מעשיהו, פרשו שטיח אדום על המדרכה משער הכניסה למעון ראש הממשלה לכבוד יציאתו אל בית המשפט. הפעילים הביאו גם מטאטאים ופחי אשפה "לטאטא את השחיתות לזבל", כדבריהם.
בבית המשפט תחמה המשטרה את מקום ההפגנה המאושר לשם זרמו כחמש מאות מפגינים שקראו לראש הממשלה להודות באשמה "ולפטור אותנו מעולו". מול הפעילים הללו התייצב מפגין בודד, תומך נתניהו שאמר כי הוא מלווה את נתניהו כבר 35 שנה ו"אנחנו נמצאים כאן לתמוך בו", אלא שהוא היה בודד עד שלמרום הצטרפו 4 מתומכי נתניהו שנמצאים דרך קבע בבלפור. נתניהו שידע שהוא לא יוכל לקבל תמיכת מאות העלה יום קודם לכן פוסט בדף הפייסבוק שלו בו קרא לתומכיו הרבים שלא יגיעו אל בית המשפט בשל חשש הקורונה. נתניהו, למוד ניסיון ידע שבשיאן של הפגנות התמיכה בו, בהן מומנו הסעות, אוטובוסים ופורסמו כרזות ופוסטים בין רחבי קבוצות הליכוד השונות ברשתות החברתיות, בווטסאפ ובטוויטר, הגיעו בהפגנה הגדולה מכולן שנערכה בקיץ 2020 ברחבת מוזיאון תל אביב לא יותר מ-150 איש, בעוד שלהפגנות יזומות אחרות בעדו וכנגד לדוגמה: שופטי המחוזי, העליון, התובעת ליאת בן ארי והיועץ המשפטי אביחי מנדלבליט, מגיעה קבוצה המונה לא יותר מ15 איש במקרה הטוב.


מכינים שטיח אדום (צילום: רפי מיכאלי)

צילום: רפי מיכאלי
צילום: ציפי מנשה
תא"ל אמיר השכל צילום: ציפי מנשה
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

"נעשה לנתניהו משפט דרייפוס" אמר התומך הבודד, שלומי וקנין מירושלים. "כמו בסרטים דוקומנטריים בנשיונל ג'יאוגרפיק אפשר לראות שנעשה לנתניהו בארץ על ידי מערכת המשפט. הם לא יצליחו ויש מאחורי מיליון וחצי תומכים". הוא לא הסביר היכן התומכים שבחרו להישאר בבתיהם.

"לפני כמעט 8 חודשים" אמר למגפון תא"ל אמיר השכל, "עלינו הנה (לבלפור), כי חשבנו שאין מצב שנאשם בפלילים יהיה ראש ממשלה. הגענו הנה מהסיבות האתיות והמוסריות. ע"פ החוק הוא יגול לכהן כראש ממשלה, לצערנו זה אפשרי, אבל יש עניין של אתיקה, יש עניין של מוסר". "היום נתניהו יצטרך להשיב בבית המשפט אם הוא מודה או לא מודה. אגב אין בי שום שמחה, יש בי רק עצב. העובדה שיש לנו ראש ממשלה מכהן, שאמור לעמוד היום בבית משפט על רגליו ולומר מודה או לא מודה, אני חושב שזו תעודת עניות לכולנו", "אנו נמצאים פה כקול קורא, אני מקווה שגם הציבור יתעורר ונגיע להכרעה ב -23 במרץ".

ראיון עם תא"ל אמיר השכל (ראיון וצילום: ציפי מנשה)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן