Skip to content

עיריית תל אביב-יפו ואיכילוב במבצע חיסונים לאוכלוסייה הזרה בתל-אביב

עיריית תל אביב-יפו והמרכז הרפואי איכילוב פתחו מרכז חיסונים לאוכלוסייה הזרה ,מהגרי עבודה ומבקשי מקלט בשכונת נווה שאנן. ההיענות ביום הפתיחה הייתה רבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המרכז, שנפתח היום ברחוב הגליל שבתחנה המרכזית הישנה ,כולל 6 עמדות חיסון המתופעלות על ידי צוות איכילוב. הרישום לחיסונים במרכז פתוח לכלל האוכלוסייה הזרה בעיר מגיל 16 ומעלה, בהתאם להתוויות משרד הבריאות. המרכז יפעל בימים א׳-ה׳ בשעות 18:00-10:00, ובימי שישי בשעות 14:00-9:00. החיסונים יינתנו לפי ההנחיות שנקבעו על ידי משרד הבריאות, כאשר בהמשך תישקל הרחבת שעות הפעילות. בשלב הראשון יוכל המרכז לחסן מעל 600 איש ביום. החיסונים הם ללא עלות והמתחסנים מתבקשים להגיע עם דרכון או ויזה. לא נדרשת הרשמה מראש ומהעירייה מבטיחים כי המגיעים לא יבדקו על ידי רשויות ההגירה.

מרכז חיסונים לאוכלוסיה הזרה (צילום:דן בר דוב)
מרכז חיסונים לאוכלוסיה הזרה (צילום:דן בר דוב)
ההיענות הייתה רבה (צילום:דן בר דוב)
ההיענות הייתה רבה (צילום:דן בר דוב)

העירייה והמרכז הרפואי איכילוב מפעילים בשבועות האחרונים מרכז חיסונים ענק בכיכר רבין. לצד מרכז זה מפעילה העירייה מוקד בדיקות קורונה עירוני הפועל בשיתוף פיקוד העורף ונותן מענה למעל 1500 נבדקים ביום, כמו גם מוקדי בדיקות נוספים ברחבי העיר.

עמדת הקבלה (צילום:דן בר דוב)
עמדת הקבלה (צילום:דן בר דוב)

רון חולדאי צייץ בטוויטר "אני גאה שהמאמצים שעשינו הביאו את ישראל להיות מהמדינות הראשונות שמחסנות חסרי מעמד ומבקשי מקלט. תודה לאנשי משרד הבריאות על שיתוף הפעולה, והערכה גדולה לצוות בית החולים העירוני איכילוב    שמוציא אל הפועל את המהלך החשוב הזה. כבוד"

ראסטה בא להתחסן (צילום:דן בר דוב)
ראסטה בא להתחסן (צילום:דן בר דוב)

בעיר תל-אביב-יפו מתגוררת קהילת זרים גדולה המונה כ-60,000 איש, המורכבת ממהגרי עבודה ומבקשי מקלט ומאז פרוץ משבר הקורונה נוקטת  העירייה פעולות רבות לשמירה על בריאות הקהילה הזרה בשיתוף מסיל"ה (מרכז סיוע עירוני לקהילה זרה) כמו ביצוע בדיקות קורונה בקרב האוכלוסייה, תליית כרזות עם הנחיות הבריאות בשפות: אנגלית, טיגרינית, רוסית וערבית, כריזת ההנחיות ברמקולים בשפות אנגלית וטיגרינית, הפקת סרטונים בשפות אנגלית וטיגרינית והפצתם בקבוצות הווטסאפ של פעילי הקהילה וסיורים מוגברים של סיירת סל"ע והפיקוח העירוני לפיזור התקהלויות וטיפול בנושאי סדר ציבורי.

 צילום:דן בר דוב
צילום:דן בר דוב
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן