Skip to content

נפתח משפטו של סנ"צ ניסו גואטה שמואשם בתקיפת מפגינים

הסנ"צ כפר באמתו וטען כי האישום הוגש כי המחלקה לחקירות שוטרים "נכנעה ללחצים הציבוריים". לטענתו הפעלת הכוח נעשתה "בסמכות, באופן מידתי ועל פי דין". מחוץ לבית המשפט המתינו מפגינים שקראו לעברו "מושחת".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סגן ניצב ניסו גואטה, קצין המבצעים של מרחב ציון במשטרה, כפר היום (רביעי) בכתב האישום שהוגש נגדו בגין תקיפת מפגין וצלם עיתונות במהלך הפגנה שהתקיימה באוגוסט האחרון ליד מעון ראש הממשלה בירושלים. הוא טען כי הדף את המפגין כי חשש מהידבקות בקורונה. משפטו של גואטה נפתח הבוקר בבית משפט השלום בראשון לציון. סנגורו, עו"ד עדי כרמלי, טען בדיון כי המחלקה לחקירות שוטרים "נכנעה ללחצים הציבוריים", וכי גם אם עובדות כתב האישום יוכחו, הדברים אינם עולים לכדי עבירה. "למרשי קיימות הגנות בדין אשר מפורטות במענה", אמר עורך הדין. עו"ד עדי כרמלי אמר לאחר הדיון: "הבוקר העברנו כפירה מפורטת לכל המיוחס לסגן ניצב גואטה בכתב האישום. ביקשנו מבית המשפט להתחיל בהקדם בשמיעת ההוכחות בתיק. אנחנו סבורים שכתב האישום הוגש בניגוד לדין ועקב לחץ שהופעל על המחלקה לחקירות שוטרים".

בית משפט השלום בראשון לציון הבוקר (צילום: בן כהן)
סנ"צ ניסו גואטה מגיע לדיון (במרכז) צילום: בן כהן

כתב האישום נגד גואטה, הוגש על ידי מח"ש בסוף נובמבר 20 בגין תקיפת מפגין וצלם עיתונות במהלך מחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים בחודש אוגוסט 20. מכתב האישום עולה כי בהפגנה שנערכה ב-22 באוגוסט פנה אחד המפגינים לגואטה, קצין בכיר במחוז ירושלים, והתלונן על התנהגות השוטרים כלפי המוחים. בתגובה, הדף גואטה בחוזקה את המפגין אביחי גרין, בשתי ידיו בפניו, פעמיים. לאחר מכן בוצע מעצר לאותו מפגין, ואחד הצלמים –  צלם העיתונות וסרטי התעודה ילון גורביץ' שתיעד את האירוע הותקף על ידי הקצין.

פרקליטו של גואטה, עו"ד עדי כרמלי (צילום: בן כהן)

בכתב המענה לכתב האישום שהוגש לבית המשפט נאמר כי "בתגובה אינסטינקטיבית הדף הנאשם את המתלונן כהגנה עצמית, תוך שמירה על בריאותו מפני הדבקות בנגיף הקורונה", גואטה הגיע לבית המשפט בבגדים אזרחיים כשהוא מאובטח על ידי שוטרים ואנשי משמר בתי המשפט. כשלושים בני אדם הפגינו בקולניות מחוץ לבית המשפט וכינו את גואטה "עבריין מושחת" ו"לא ניתן לשוטרים מושחתים מנוח, נלווה אותם לכל מקום". מפגין אחר נשא שלט בו נכתב: לא מאמינים יותר למשטרע".

פעיל המחאה שהותקף – אביחי גרין מגיע לדיון (צילום: בן כהן)

70314-11-20
קראו: פרוטוקול הדיון מבית המשפט

גואטה טוען להגנתו כי הדף את המפגין באקט אינסטינקטיבי שנועד להרחיקו, וזאת בשל חששו להידבק בקורונה, "וכן במטרה להמשיך בעבודתו המבצעית".  לטענת גוואטה "המתלונן גרין קילל את השוטרים, וקרא להם אפסים", "בהמשך, הוא נצמד בצורה מאיימת תוך שהגיע עד לטווח אפס, ואז הטה את פניו אל תוך פניו של הנאשם תוך שהוא צועק לעברו 'אפס'". עוד טוען גואטה כי הפעלת הכוח נעשתה "בסמכות, באופן מידתי ועל פי דין". כמו כן, נטען כי אין בידי גואטה "תיעוד אובייקטיבי" של התקרית מאחר שלפי הנחיות המשטרה, השוטרים אינם מפעילים את מצלמות הגוף במהלך הפרות סדר. בנוגע לתקיפת הצלם, טוען המואשם כי הצלם התקרב אליו חרף התראותיו כי הוא מפריע לעבודתו, עד שנאלץ להדוף אותו "מאחר שהפריע לו בהובלת עצור". שלב ההוכחות במשפט צפוי להיפתח בחודש הבא, עם עדויותיהם של שני המתלוננים. אביחי גרין כתב לאחר הדיון על תחושותיו "בדיון הראשוני של הקראת כתב האישום, הקצין ניסו גואטה בחר לכפור באשמה. עד עכשיו אין הפתעות. לשמחתי, הרגיש לי כי כבוד השופטת עניינית ומתקתקת. דיון ההוכחות הראשון בו אני גם אעיד נקבע כבר ל 10/03/21….צדק צריך להיעשות, צדק צריך להיראות."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן