Skip to content

זהירות נחש בחצר מה עושים?

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בישראל חיים כ-40 סוגי נחשים. הרוב הגדול אינו ארסי, אבל יש גם 7 סוגי צפעים שעלולים לגרום לפגיעה קשה מאוד ואפילו מוות. הנפוץ שבהם הוא צפע ארצישראלי שחי בכל חלקי המדינה מצפון לבאר שבע. . שני מיני נחשים ארסיים נוספים שחיים בארץ הם שרף עין גדי והפתן השחור שנמצאים בבקעת הירדן, במדבר יהודה, בנגב ובערבה. כשאתם נתקלים בנחש אצלכם בחצר מן הסתם אין לכם את הכלים לזהות אם הוא ארסי או לא, וגם מאוד לא מומלץ לנסות. מה כן חשוב לעשות? את 4 הפעולות הבאות:

  1. לשמור מרחק מהנחש

נחשים מגיעים לסביבת בני אדם כדי לחפש מזון. מן הסתם אין להם שום סיבה לתקוף אותנו, ולמעשה הם חוששים מפנינו. מצד שני, נחש שמרגיש מותקף ינסה באופן טבעי להגן על עצמו באמצעות הכלים שעומדים לרשותו – כלומר הכשה.

בהתאם ההמלצה הראשונה והחשובה ביותר היא לשמור על מרחק מהזוחל. גם אם אתם משוכנעים שמדובר בנחש לא ארסי ולא מסוכן, אל תנסו בשום פנים ואופן לפגוע בו – גם כי נחש הוא חיה מוגנת ובעיקר כי בדרך זו אתם חושפים את עצמכם לסכנה!

רק לוכד נחשים מיומן יודע איך לנטרל את יכולת התקיפה של הנחש וללכוד אותו בבטחה. מי שאינו איש מקצוע חייב לשמור על מרחק ביטחון ולא לבצע תנועות חדות או פתאומיות שהנחש עלול לפרש כניסיון פגיעה בו.

  1. להזמין לוכד מקצועי

הפעולה הבאה, שאותה כדאי לבצע בהקדם האפשרי, היא להזמין לוכד נחשים מקצועי.

אם תוכלו, נסו לתאר את הנחש שנתקלתם בו אצלכם בחצר בפירוט רב, כדי שהלוכד יוכל להעריך באיזה סוג של נחש מדובר. כמובן שגם אם לפי כל הסימנים מדובר בנחש לא ארסי, עדיין חשוב ליישם את ההמלצה הראשונה – שמירת המרחק. עוד אופציה היא לשלוח ללוכד צילום, כך שכשאיש המקצוע מגיע הוא כבר יודע את כל הפרטים ומתחיל מיד בלכידה.

צילום: freepik
  1. להזהיר אנשים בסביבה

הפעולה השנייה היא להזהיר את כל מי שנמצא בסביבה. בהקשר זה כדאי לדעת שמדי שנה ישנם כמה מאות מקרים שבהם נחשים מכישים חיות מחמד – כך שחשוב להרחיק גם אותן מהנחש ומהאזור (מבלי להתקרב לנחש בעצמכם כמובן). אם הזמנתם לוכד נחשים  זמין ואמין הוא יגיע במהירות כך שלא תצטרכו לעמוד על המשמר זמן רב מדי.

  1. להשתדל לשמור על קשר עין עם הנחש – מרחוק

לכידת נחשים בחצר ובבית מחייבת מיומנות רבה ובעיקר ניסיון. אם הלוכד שהזמנתם הוא מומחה בתחום, הוא יצליח למצוא את הנחש גם אם הוא מתחבא, על סמך ההיכרות עם מקומות המסתור החביבים על זוחלים אלה. יחד עם זאת כדאי כן לנסות לשמור על קשר עין עם הנחש – כדי שהוא לא יסכן אחרים. בכל מקרה הלכידה עצמה תתבצע באמצעות לוכדן מיוחד שתופס את הראש של הנחש ומונע ממנו להכיש. לאחר התפיסה הלוכד משחרר את הנחש בטבע (אם מדובר בנחש לא ארסי) או מעביר אותו לגן זואולוגי (אם הנחש ארסי).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן