Skip to content

אלפי מפגינים בירושלים – ביבי לך

מעון ראש הממשלה בוצר השבוע כמו מבצר. בנהריה הותקף מפגין על ידי תושב העיר. תנועת אין מצב הלינה כעל תפקוד המשטרה: "משטרת ירושלים ממשיכה את התנהלותה, בנגוד לחוק, ומשתמשת באלימות קשה למול המפגינים, אכיפה בררנית שהיא המשך ישיר למשטרה המשרתת אינטרסים זרים של ראש ממשלה נאשם בפלילים". בנהרייה הותקף מפגין בידי תושב העיר שעוכב לחקירה. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקיימות הערב (שבת), זה השבוע ה-34 ברציפות. בירושלים צועדים למעלה מאלף מפגינים מגשר המיתרים לכיוון מעון ראש הממשלה. בקיסריה צעדו מאות מכיכר הראלי אל סמוך לביתו הפרטי של נתניהו. מהתנועה לאיכות השלטון שפעיליה הפגינו בקיסריה נמסר: ״השבוע נפל דבר בישראל, כשלראשונה בתולדות המדינה ישב ראש ממשלה מכהן על ספסל הנאשמים בבית המשפט. זהו מצב לא תקין שאסור להתרגל אליו בשום צורה.
״נתניהו מצוי בניגוד עניינים מהותי יום יום – שעה שעה ועליו להילחם על חפותו במסגרת הליכו המשפטי, מבלי לקחת את אזרחי המדינה כבני ערובה במקביל. הכישלון העצום בניהול משבר הקורונה מושפע במידה רבה ממצבו המשפטי״. בנוסף לכך התקיימו מאות הפגנות של תנועת הדגלים השחורים על פני גשרים, צמתים וכיכרות ברחבי המדינה.
במהלך השבוע בוצר מעון ראש הממשלה בבלפור כמו מבצר. לשער הכניסה למעון שמכוסה תמידית בווילון שחור תוספו לוחות עץ שחורים לכסות "פרצות", בכניסה הוצבו מחסומים ובינם לבין השער נמתחה תלתלית (גדר תיל).

מבוצר – מעון ראש הממשלה בבלפור (צילום: ציפי מנשה)
מבוצר – מעון ראש הממשלה בבלפור (צילום: בן כהן)
צילום: בן כהן

ארגון הדגלים השחורים דיווח הערב על כמה מקרי אלימות כלפי מפגינים במוקדים שונים, ובנהריה עוכב לחקירה תושב העיר בן 22 בחשד שתקף מפגינים בצומת הכניסה לעיר. מחקירה ראשונית עלה כי החשוד עבר במקום עם רכבו ולאחר דין ודברים בינו לבין המפגינים במקום, החשוד השליך לעבר אחד המפגינים דגל ופחית שתיה שפגעו בו ונמלט מהמקום.

צילום: בן כהן

לפי הדגלים השחורים, בהפגנה ליד קרית אונו איימה אישה שאחזה באקדח לירות במפגינים. אחד מהם, אבי שמואלי, הגיש תלונה במשטרה ומסר את מספר הרכב של האישה. "הגיע רכב שממנו יצאה בחורה צעירה עם אקדח שלוף, לא יודע אם אמיתי או לא, וכיוונה אותו כלפינו", סיפר שמואלי. "אנשים קצת נכנסו לפאניקה. אחרי כמה שניות היא חזרה לרכב ונסעה".

מהמשטרה נמסר כי מוקדם יותר הערב התקבל דיווח על בחורה שהצביעה באמצעות דבר מה שנחזה כאקדח לעבר מפגינים על גשר בכביש 471 ולאחר מכן נמלטה מהמקום ברכב. המשטרה עיכבה את נהג הרכב וכן את החשודה באיומים. מדובר בתושבי גבעת שמואל בגילאי 18 ו 19 וכן נתפס אקדח פלסטיק אשר שימש את הצעירה.

מתנועת "אין מצב" שפעיליה מפגינים ומפעילים את אוהל המחאה בבלפור נטען: "משטרת ירושלים ממשיכה את התנהלותה, בנגוד לחוק, ומשתמשת באלימות קשה למול המפגינים, במהלך ההפגנות ללא סיבה. האכיפה הבררנית היא המשך ישיר למשטרה המשרתת אינטרסים זרים של ראש ממשלה נאשם בפלילים, שאינה מגינה על המפגינים המבקשים להביע את כאבם, אלא משתיקה את  קולם ופועלם – לא נכנע להתנהלות לא חוקית זו".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר לקראת ההפגנה: ״ התמותה עולה, המשק קורס ובמקום לבנות אמון הנאשם קבר את הפרוטוקולים ל- 30 שנה. ישראל באבדן שליטה מוחלט וזקוקה לראש ממשלה במשרה מלאה ולא לנאשם שעסוק בענייניו המשפטיים וכורת ברית עם כהניסטים כדי להעביר חוק צרפתי ולהימלט מהדין. נתייצב הערב בבלפור כדי לנקות את המדינה מהטירוף, השחיתות ואבדן הערכים של הנאשם. נהיה שם כל מוצש, בכל מצב ובכל מזג אוויר עד שהוא ילך."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן