Skip to content

הוכרזו המועמדים לפרס התיאטרון: הקאמרי מוביל, הבימה מחרים

אין שקט סביב חלוקת פרסי התיאטרון: היום (ד') הוכרזו המועמדים, אבל תיאטרון הבימה מחרים את הפרס. הקאמרי מוביל עם 27 מועמדויות. פרס מפעל חיים יוענק לשחקן יוסי גרבר. פרס על תרומה מיוחדת – לשמעון לב ארי, שהקים את הארכיון לתיאטרון. הטקס יתקיים ב-11 במאי בתיאטרון גשר מאת כתב מגפון "אורזי מזוודות", הקאמרי. צילום: גדי דגון גם השנה לא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אין שקט סביב חלוקת פרסי התיאטרון: היום (ד') הוכרזו המועמדים, אבל תיאטרון הבימה מחרים את הפרס. הקאמרי מוביל עם 27 מועמדויות. פרס מפעל חיים יוענק לשחקן יוסי גרבר. פרס על תרומה מיוחדת – לשמעון לב ארי, שהקים את הארכיון לתיאטרון. הטקס יתקיים ב-11 במאי בתיאטרון גשר

מאת כתב מגפון

"אורזי מזוודות", הקאמרי. צילום: גדי דגון

גם השנה לא משתתף התיאטרון הלאומי הבימה בתחרות פרס התיאטרון. מוועדת הפרס נמסר כי "הבימה לא הספיקו להגיש מועמדויות בגלל המעבר לבניין החדש ובשל השתתפות התיאטרון בפסטיבלים בין-לאומיים רבים". האמת הרבה יותר מורכבת ומצביעה על חילוקי דעות קשים בין מנהלי הבימה למנהלי התיאטראות האחרים בעקבות ויכוחים על התקציב המוגדל, שזכה בו התיאטרון הלאומי.

בתיאטרון הבימה טוענים כי "הפרס עדיין מחפש את דרכו. ההחלטה לפרוש מהפרס התקבלה בצער רב, כשהבנו שאיש מהמנהלים לא רואה בנו שותפים. בשנים האחרונות ולאור הקשיים שעבר התיאטרון ציפינו לתמיכה ולאהדה מעמיתינו בשער התיאטראות, ולצערנו לא רק שלא זכינו בה, אלא גילינו שהם מתנגדים בתוקף לתוכנית ההבראה שהתווה לנו משרד החינוך. הם אף איימו לפנות לבג"צ. לכן החלטנו לפרוש."

השאלה מי מפסיד יותר מהחרם של הבימה: פרס התיאטרון או תיאטרון הבימה. מה שבטוח, שהתיאטרון הישראלי מפסיד בגדול כאשר התיאטרון הלאומי אינו משתתף בפרס החשוב ביותר שמוענק כאן ליוצרי התיאטרון.

"אימא שלו", בית ליסין. צילום דניאל קמינסקי

ואלה המועמדים בקטגוריות השונות:

המחזה המקורי של השנה:

"אורזי מזוודות" – התיאטרון הקאמרי, "יוליסס על בקבוקים" – תיאטרון חיפה, "יונה ונער" – תיאטרון גשר, "סוף טוב" – התיאטרון הקאמרי.

המחזה הטוב של השנה:

"אימא שלו" – תיאטרון בית ליסין, "גלילאו" – תיאטרון באר שבע, "כולם היו בני" – התיאטרון הקאמרי, "מולי סוויני" – תיאטרון החאן.

הקומדיה הטובה של השנה:

"אחים בדם", בית ליסין. צילום: דניאל קמינסקי

 "אוכלים" – תיאטרון החאן, "אמנות" – תיאטרון חיפה, "מנדרגולה" – תיאטרון בית ליסין, "שם פרטי" – תיאטרון בית ליסין.

המחזמר של השנה:

"אחים בדם" – תיאטרון בית ליסין, "צלילי המוסיקה" – תיאטרון הספרייה, "קברט" – התיאטרון הקאמרי.

"אוכלים", החאן. צילום: גדי דגון

שחקן השנה:

איתי טיראן – המנחה ב"קברט" – הקאמרי; אמיר קריאף, גלילאו גליליי ב"גליליאו" – באר שבע; חליפה נאטור – יוליסס ב"יוליסס על בקבוקים" – חיפה; ליאור אשכנזי – ונסן לארשה ב"שם פרטי" – בית ליסין.

במאי/ת השנה:

אודי בן משה, "אורזי מזוודות"  – הקאמרי; יבגני אריה, "יונה ונער" – גשר; מיכאל גורביץ', "אוכלים" – החאן; עמרי ניצן, "קברט" -הקאמרי.

מחזאי/ת השנה:

גלעד עברון, "יוליסס על בקבוקים" – חיפה; הלל מיטלפונקט, "מקסי ואני" – בית ליסין; עינת ברנובסקי, "למה לא באת לפני המלחמה" – באר-שבע; ענת גוב, "סוף טוב" – הקאמרי.

מוזיקאי/ת השנה בתיאטרון:

אבי בנימין, "יונה ונער" – גשר; יוני רכטר, "חוקר פרטי" – החאן; קרן פלס, "אורזי מזוודות, – הקאמרי; שלומי שבן, "סוף טוב" – הקאמרי.  

יו"ר ועדת הפרס השנה הוא השופט בדימוס שלי טימן. חברי האקדמיה, 61 איש ואישה, הם אנשי תיאטרון ונציגי התקשורת.

טקס חלוקת פרסי התיאטרון יתקיים ביום שישי, 11 במאי, בשעה 12:00 בצהריים בתיאטרון גשר ביפו. הטקס יצולם וישודר בערוץ הראשון.

עוד בתרבות: המופעים המומלצים בפסטיבל ישראל

וגם: שתי אהבותיו של קובי אפללו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן