Skip to content

מחאה נגד הפסקת החיסונים לחסרי המעמד בישראל

מרכז החיסונים של עיריית תל אביב בשכונת נווה שאנן לאוכלוסיית העובדים הזרים חיסן עד כה למעלה מ 10 אלפים איש. " לא לגזענות בבריאות" קראו המפגינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה עשרות מפגינים התכנסו היום ברחבת הסינמטק בתל אביב כדי למחות נגד הפסקת מתן החיסונים לאוכלוסיית חסרי המעמד בישראל. הם קוראים " לא לגזענות בבריאות – חיסוני קורונה לכל חסרות וחסרי המעמד"

לא לגזענות בבריאות קראו המפגינים (צילום:דןב ר דוב)
לא לגזענות בבריאות קראו המפגינים (צילום:דן דוב)

אנו שומעים בימים האחרונים כי ישראל מבטיחה לחלק חיסונים למדינות שונות ברחבי העולם אך מסתבר ש"עניי עירך" לא קודמים ולחסרי המעמד שגרים כאן לא נשאר. מרכז החיסונים של עיריית תל אביב בשכונת נווה שאנן לאוכלוסיית העובדים הזרים שהצליח מעל למשוער  והעניק חיסונים ללמעלה מ-10 אלפים איש ייסגר בעקבות החלטת משרד הבריאות שלא להקצות יותר חיסונים עבורם. אלו שהספיקו לקבל מנה ראשונה של החיסון יחוסנו גם במנה שנייה.

צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב

המפגינים קראו סיסמאות ונשאו שלטים בנוסח "אין הבדל בין דם לדם, תחסנו את כולם", "לא לגזענות בבריאות". נציג העובדים הזרים קרא למשרד הבריאות לשוב ולחסן את אוכלוסיית העובדים הזרים "הנגיף אינו מבחין בין חסרי מעמד לבין האזרחים במדינה" אמר.  עוד אמרו המפגינים כי בניגוד למשרד הבריאות, נגיף הקורונה אינו מפלה בין בני אדם. מניעת החיסונים היא צעד גזעני, לא אנושי ופוגע בבריאות של כולנו, וכי חשוב לשמור  על הסולידריות עם אנשים חסרי מעמד בישראל, ובדרישה לחסן את כל מי שחי כאן. הבריאות היא זכות, והיציאה – המהירה ככל האפשר – מהמשבר היא אינטרס משותף לכולנו.

התור במרכז החסונים בנווה שאנן בשבוע שעבר (צילום:דן בר דוב)
התור במרכז החסונים בנווה שאנן בשבוע שעבר (צילום:דן בר דוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן