Skip to content

שבוע 36 – הפגנות המחאה נמשכות ברצף

למרות עוצר ההסעה הציבורית לירושלים שהטילה ממשלת נתניהו הגיעו כאלפיים מפגינים למחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור. המפגינים, מחופשים ברוח פורימית צעדו מגשר המיתרים אל כיכר פריז. בקיסריה הפגינו מאות מול מעון ראש הממשלה הפרטי וברחבי הארץ מעל גשרים וצמתים הפגינו אלפי פעילי הדגלים השחורים. בהרצליה נעצר צעיר שתקף בגז פלפל פעיל מחאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כאלפיים מפגינים הפגינו  הערב (מוצ"ש) בכיכר פריז ובבלפור מול מעון ראש הממשלה ואלפים נוספים הפגינו מעל גשרים וצמתים ברחבי הארץ זה השבוע ה-36 ברציפות במחאה כנגד המשך כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמה מאות נוספות של מפגינים הפגינו מול בית ראש הממשלה בקיסריה.

שילוט צומת לטרון (צילום: בן כהן)
כיכר פריז (צילום: בן כהן)

בהרצליה עצרה המשטרה צעיר בן 18 בחשד כי ריסס מפגין בגז מדמיע בצומת צמרות בעיר. המפגין, כבן 50, פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. פעיל המחאה שנפגע, אורי קציר (50) סיפר: "היינו בצומת צמרות והתפתח דין ודברים עם אנשי ביבי שעמדו עם דגלי הליכוד ושלטים של 'שמאלנים בוגדים'. הם שרו ללא הפסקה 'ביבי המלך' וגם צעקו לנו 'שמאלנים בוגדים'. בשלב מסוים התחיל דין ודברים חריף שהגיע למכות. הרביצו לאשתי ומישהו מטווח אפס ריסס את העין ואת הפנים שלי וברח. הם ריסקו את השלטים שלנו ואת הזמבורות". לדבריו יגיש תלונה לאחר שישתחרר מהמיון. מהמשטרה נמסר כי "המשטרה פתחה הערב בחקירה עם קבלת דיווח על חשד לריסוס מפגין באמצעות גז פלפל בצומת צמרות בהרצליה. בתוך כך, שוטרי תחנת גלילות פתחו בסריקות עד שזיהו ועצרו את החשוד – תושב הרצליה כבן 18. החשוד נעצר והובא לחקירה בתחנת המשטרה". בירושלים צעדו כאלף וחמש מאות מפגינים מגשר המיתרים לכיכר פריז, תוך כך הושלכו לעברם ביצים. בכיכר פריז, שם נאספו המפגינים הפגינו כאלפיים בני אדם.

ביצים שהושלכו על הצועדים במצעד המחאה לעבר כיכר פריז (צילום: בן כהן)
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

מתנועת "אין מצב" נמסר: "אנו נמשיך להפגין למול הממשלה הכושלת הזו אשר הפקירה את העם בטיפול הרפואי והכלכלי של הקורונה. אנו נפגין למול הערכים הרעים ונגד כל ההטרדות של משטרת ירושלים ועירית ירושלים כדי להגן על הדמוקרטיה שנבנתה פה בעמל רב".
מהתנועה לאיכות השלטון שפעיליה הפגינו בקיסריה נמסר: "הדיווחים ההולכים ומצטברים על פעילות ועדת החריגים לגבי הכניסה לארץ צריכים להטריד את מנוחת כל ישראלי וישראלית שמעוניינים לגדל כאן ילדים במדינה שהיא דמוקרטית", "מבחינת נתניהו, כל מי שאינו מצביע או שייך למפלגה בראשותו הוא ׳׳תחלואה׳ – כך לדבריו. אמירה מבישה ומסיתה זו מצטרפת לסדרת הוכחות המסופקות לנו כמעט מדי יום לכך שנאשם בפלילים אינו כשיר לנהל מדינה. כאילו לא די בכך – החל מה-5/4 נתניהו יצטרך להילחם על חפותו במשך שלושה ימים מלאים בשבוע בבית המשפט. מגיע לנו ראש ממשלה במשרה מלאה, לא ראש ממשלה הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים."

צילום: רפי מיכאלי
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן