Skip to content

עתירה לעליון: הורה למנדלבליט לפתוח בחקירה פלילית כנגד מארגני ומממני מסע הסתה נגד פעילי מחאה

עתירה שמבקשת מהעליון להוציא צו ליועץ המשפטי לממשלה להורות על פתיחת חקירה פלילית שתחקור מי מכוון ומממן את מסע ההכפשה, השנאה והשטנה כלפי מפגינים שמוחים כנד ראש הממשלה ומדיניותו ברחבי המדינה הוגשה לעליון. ממשרדו של היועץ נמסר כי המדינה תגיב אם בית המשפט יורה לה לעשות כך. תוך כדי העלאת הכתבה הותקפו תא"ל אמיר השכל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עתירה לבית המשפט העליון המבקשת להורות ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט  להורות על חקירה פלילית כנגד מארגני מסע הסתה קשה כנגד קהל אלפי מפגינים ופעילי מחאה כנגד ראש הממשלה הוגשה הבוקר (ראשון) לבית המשפט העליון על ידי עורכי הדין איתן להמן ויאיר נהוראי המייצגים רשימה בת 34 עותרים המהווים חתך רוחבי של החברה בישראל. העותרים, אנשי ביטחון, מובילי דעת קהל, יוצרים, שחקנים, זמרים, שפים, פעילי ציבור, מחנכים ואנשי תקשורת:  ד"ר צבי פלטיאל, אבי בוסקילה, אבי רפאלי, אורנה בנאי, איל שני, איתי לנדסברג נבו, אריאנה מלמד, גיורא ענבר, פרופ' דוד הראל, דניאל חקלאי, ד"ר זאב דגני, זאב רז, טלי מזרחי, יעקב גלעד, מהרטה ברוך, מוסי רז, מירי חנוך, מנחם (מני) שני, מנשה נוי, נחמיה דגן, נעמי בלוך פורטיס, פרופ' עוזי בלר, עמירם לוין, קרן מור, רמי פורטיס, שאול בצר, תמי ארד, עדן צולי, איתן דוידוביץ', רינת בנאורי, סמדר אור, גיא לב, אחינועם ניני וגיל דור, טוענים כי מסע ההסתה המתנהל בשנים האחרונות כנגד כל מי שאינו מזדהה בהשקפתו הפוליטית עם ראש הממשלה – בנימין נתניהו, הגיע לאחרונה לממדים אלימים, שמקבלים כיום ביטוי בפגיעה ממשית באזרחים חפים מפשע.
רק אתמול דווח במגפון אודות מפגין שרוסס בגז פלפל בראשון לציון בידי מתנגד למחאה, צעיר בן 18. קדמו לכך הרס שלטים ותלישתם מידי המפגינים, ניסיונות דריסה בידי מכונית ובידי אופנועים (שכולם הוסברו בידי המשטרה כטעויות אנוש של הנהגים), על פי חשבון שנערך במגפון התקיימו עד היום כ 15 תקיפות מפגינים שדווחו למשטרה וכמה עשרות נוספות שנחשבו "קלות" ומשום כך לא דווחו.
לטענת העותרים "ההסתה הפרועה נגד כל מי שנחשב "שמאלני" הפכה מהשמצה בקנה מידה רחב כלפי ציבור שלם, לתקיפה ממשית של אזרחים פרטיים, הסתה לאלימות ממשית כלפי אנשים ספציפיים, והוצאת לשון הרע על בסיס מופרך ושקרי, כנגד מי שמעז לצאת במחאה נגד השחיתות השלטונית. זאת, תוך הוספת הכינוי השקרי והמסית: "בוגדים", כאילו כל מי שאינו מחזיק בהשקפת עולם ימנית- בוגד הוא".

עוד טוענים העותרים כי שתיקתו של היועץ המשפטי לממשלה, למרות הפניות אליו, והתעלמותו הגורפת מהצורך לטפל משפטית בפורעי החוק, מעצימה מיום ליום את מעשי האלימות מול המפגינים ואף מעבירה מסר חד וברור לכל אזרח שמעונין להביע את מחאתו הלגיטימית נגד המשך כהונתו של ראש הממשלה הנאשם בפלילים, "לפיו – מי שיעז לצאת למחות – שם את נפשו בכפו".
"בנסיבות אלה, אין מנוס כי אם לבקש את התערבותו של כב' בית המשפט הגבוה לצדק, על מנת שיורה ליועמ"ש לפעול מידית כדי למגר את תופעת ההסתה והאלימות שהיא מביאה כיום, בטרם פורענות" כותבים העותרים. ממשרדו של היועץ המשפטי לממשלה נמסר כי "תגובת המדינה תימסר לביהמ"ש, ככל שנידרש לעשות כן".

למעלה עו"ד להמן, למטה עו"ד נהוראי (צילומים באדיבות המצולמים, צילום העליון – אתר הרשות השופטת)

 

השמאלנים הגישו עתירה בגלל קמפיין מוצלח שלי

בהמשך העתירה מביאים העותרים דוגמאות מנס ציונה, בה הוצבו שלטים בנוסח "סדי תישרף",  ואת תגובת פעיל הימין משה מירון, שהכריז על עצמו כיוזם הקמפיין, ושטח את משנתו בפוסט שפרסם בפייסבוק ב21 לאוקטובר 20:  "אהלן לוסי ונאור, ויש לי חדשות בשבילכם – אני המצאתי את קמפיין השלטים הזה, וזה לא רק בירושלים ונס ציונה, זה בלמעלה מ- 20 צמתים ברחבי הארץ ! אמרתי בתחילת הקמפיין הזה שנשטוף את כל המדינה עם המסר הזה, והנה זה קורה, אבל זאת רק ההתחלה, כי הפעם אנחנו לא הוליכים לוותר לשמאלנים", אותו מירון פרסם היום בדף הפייסבוק שלו את תגובתו לעתירה וכתב בין השאר: "השמאלנים הגישו כעת עתירה לבג"ץ בדרישה לחייב את המשטרה לחקור אותי על הסתה בגלל הקמפיין המוצלח והצודק שהוצאתי- 'שמאלנים בוגדים'. לא ניתן לשמאלנים לסתום לנו את הפה".

מירון בנס ציונה (צילום מדף הפייסבוק)

תקיפות חמורות ואין מענה

בעתירה מוגשות גם עדויותיהם של 6 מותקפים, פעילי מחאה,  שנפגעו פיזית בתקיפת בריונים שהיכו בהם, שברו את מוטות הדגלים שבידיהם, בעטו בהם וגרמו להם לחבלות קשות. כך לדוגמה מובאת עדות מפגינים בגבעת עדה  כשבעת שהפגינו בחודש דצמבר 20 הגיעו למקום הגיעו שלושה פורעים (שני צעירים ואשה נוספת), חטפו מאחד המפגינים את הדגל שהחזיק, ותקפו במקל הדגל את משתתפי ההפגנה, האישה והצעיר היכו בהם ללא רחם באופן קשה, והצעיר הנוסף, כך על פי עדותה של עדן צולי, אחת מהמפגינות שהבריון חטף בעוצמה את הפלאפון מידה ושבר אותו על המדרכה, משהבחין כי היא מצלמת את האירוע, והכל כדי למנוע את תיעוד האירוע. עורך דין נהוראי קורא למפגינים, פעילי מחאה וכל מי שחפץ להצטרף לעתירה. "אני מזמין כל מי שחפץ להצטרף לעתירה ולהיות חלק מהעותרים" אמר נהוראי.

תקיפה בגבעת עדה – עדן צויל מותקפת על ידי בריון (צילום: מתוך מסמכים שהוגשו לעליון)

 

צילום מתוך תצהירי העדויות

קראו את העתירה כולה:
בגצ עגלה ערופה

תא"ל אמיר השכל ואייל שובל – הותקפו מול מעון ראש הממשלה בבלפור

תוך כתיבת שורות אלו, הותקפו הערב בירושלים תא"ל אמיר השכל ויובל שובל ממובילי תנועת המחאה "אין מצב", על ידי שני צעירים שהגיעו למאהל המחאה המצוי בסמוך לכניסה למעון ראש הממשלה בבלפור והחלו לתלוש שילוט מחאה המצוי על גבי המאהל. "ישבתי במאהל כשלפתע שמעתי מבחוץ חבטות על כנף האוהל", סיפר השכל למגפון, "יצאתי החוצה וזיהיתי 2 צעירים שהחלו לתלוש כרזת מחאה, ניסיתי למנוע ומיד התנפל עלי אחד מהשניים והטיח אותי אל הכביש, תוך כדי מאבק, הגיעו אנשים ובהם אייל שובל שהוטח אף הוא אל הכביש בידי הצעירים, כל האירוע לקח דקות בודדות והשניים נמלטו. מאבטח מעון ראש הממשלה שראה את המתרחש, רץ לעברנו אבל השניים כבר ברחו", לדברי השכל שני שוטרי יס"מ שעברו במקום שמעו את שאירע וככל הנראה ניסו לדלוק בעקבות התוקפים. השכל ושובל הגישו תלונה בתחנת מוריה. מהמשטרה נמסר כי נעשות פעולות חקירה, אך שני התוקפים טרם אותרו ולא בוצעו מעצרים.


תקיפת אמיר השכל ואייל שובל (צילום באדיבות תנועת אין מצב)

מימין אמיר השכל (צילום: ציפי מנשה), משמאל: אייל שובל (צילום באדיבות המצולם)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן