Skip to content

מפקד כלא קנדהאר: מוחמד מרה נכלא כאן על פעילות טרור – וברח מהכלא

המחבל מטולוז שהה באפגינסטן, שם התחבר לגורמים אסלאמיים קיצוניים ועסק בפעילות טרור. גם בצרפת היו לו תיקים פליליים פתוחים, חלקם בעבירות הקשורות להפעלת אלימות מאת: מירה-בל גזית ככל שנוקפות השעות, מתברר כי למחבל מטולוז, מוחמד מרה, יש עבר עשיר בפעילות מפוקפקת. מנהל בית הכלא בקנדהאר שבאפגניסטן, גולאם פארוק (Ghulam Faruq) סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי מרה נעצר בחודש דצמבר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחבל מטולוז שהה באפגינסטן, שם התחבר לגורמים אסלאמיים קיצוניים ועסק בפעילות טרור. גם בצרפת היו לו תיקים פליליים פתוחים, חלקם בעבירות הקשורות להפעלת אלימות

מאת: מירה-בל גזית

כלא קנדהאר. מרה נכלא שם בשל הטמנת פצצות בעיר

ככל שנוקפות השעות, מתברר כי למחבל מטולוז, מוחמד מרה, יש עבר עשיר בפעילות מפוקפקת. מנהל בית הכלא בקנדהאר שבאפגניסטן, גולאם פארוק (Ghulam Faruq) סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי מרה נעצר בחודש דצמבר 2007 בגין הטמנת פצצות בקנדהאר, הורשע ונידון ולשלוש שנות מאסר. מרה ברח מהכלא בחודש יוני 2008, יחד עם עוד כאלף אסירים, במהלך פשיטה שביצעו כוחות קומנדו של הטליבאן על הכלא. מקור בכיר במימשל האפגני אישר לעיתון גרדיאן את נכונות המידע.

במקביל, בראיון לעיתון לה מונד, טען כריסטיאן אטלין (Christian Etelin) שותף במשרד עורכי הדין שייצג בעבר את מרה, כי המידע שהתקבל מקנדהאר אינו נכון, משום שבין החודשים דצמבר 2007 וספטמבר 2009 היה כלוא מרה בבית סוהר בצרפת אחרי הרשעה בשוד. לפיכך, לא ייתכן כי שהה בתקופה הרלבנטית בבית כלא בקנדהאר. אין עדיין אישור למידע שמסר עורך-דין אטלין.

מארי-קריסטין אטלין (Marie-Christine Etelin), אשתו של כריסטיאן ושותפה במשרד עורכי-הדין שייצג בעבר את מרה, סיפרה קודם לכן לעיתון לה מונד, כי מרה מוכר גם לרשויות החוק בצרפת, אמנם כעבריין זוטר. מקור משטרתי אישר לעיתון לה מונד כי לפי רישומי המשטרה, מדובר בשמונה עשר עבירות, חלקן אלימות. שר הפנים הצרפתי, קלוד גואן, אישר הבוקר את המידע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן