Skip to content

מנדלבליט לגנץ: החלטתי שלא להחליט, החלטה שלי תתפרש כהתערבות פוליטית

ממלא מקום ראש הממשלה החליפי פנה ליֹועץ המשפטי לממשלה בשאלה: אם לא אבחר לכנסת, נתניהו יוכל לפטר את שרי כחול לבן שבממשלת המעבר?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה השיב היום (חמישי) לראש הממשלה החליפי, ח"כ בנימין גנץ כי החליט שלא להחליט באשר לכהונת ממשלת המעבר שלאחר הבחירות, אם וכאשר לא תוקם ממשלה לאחר הבחירות. גץ פנה ליועץ המשפטי, אביחי מדלבליט בבקשה לקבל חוות דעת שלו בנוגע להמשך קיומה באם הסדר הפריטטיות אשר נקבע בחוק יסוד לממשלה הנוכחית ימשך גם אם ראש הממשלה החליפי לא ייבחר בבחירות הקרובות לכנסת. גנץ ביקש לדעת אם לראש הממשלה עומדת במקרה וגץ לא ייבחר לכנסת, הסמכות לפטר שרים בעלי זיקה לראש הממשלה החליפי. במילים פשוטות את שרי כחול לבן. "אין מקום לעת הזו להידרש ולהכריע בשאלות האמורות שהן כרגע בגדר עניין תיאורטי". ענה לו היועה"מ וציין כי מדובר ב"עובדות אשר יכול להיות שכלל לא יתקיימו בפועל".

גנץ (צילום ארכיון מהיוטיוב של כחול לבן)

בנוסף לכך כתב מנדלבליט בתשובתו, כי לטעמו "להידרש כעת לנושא עלולה להתפרש חלילה כאילו באה להשפיע על השדה הפוליטי".
עקב דשדוש כחול לבן בסקרים האחרונים שמעידים כי על סף גבול החסימה וייתכן ולא תעבור, גנץ הודיע כי הוא וכחול לבן ירוצו לכנסת למרות כל זאת. לאחרונה פורסם על מכתבם של כ- 130 מפקדים לשעבר במערכת הביטחון אל גנץ תחת הכותרת  "בני, עד כאן". המפקדים לשעבר בהם רמטכ"לים, ראשי מוסד ושב"כ, פרסמו מודעה שבה הם קראו לגנץ לפרוש מהמרוץ בבחירות לכנסת ה-24. על המכתב חתומים בין היתר ראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר אהוד ברק, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, ראש המוסד לשעבר דני יתום ומפקד פיקוד הצפון לשעבר עמירם לוין. מכתבו של גנץ ליועץ המשפטי מעידה כי הוא מכין עצמו ליום שאחרי בו יסתבר כי מפלגתו לא עברה את אחוז החסימה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן