Skip to content

איכות השלטון למנדלבליט – הורה על פתיחת חקירה פלילית בנושא וועדת החריגים

התנועה לאיכות השלטון פנתה הבוקר במכתבים ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה בדרישה להחל בחקירות התנהלות וועדת החריגים בעקבות פרסום בתקשורת ממנו עלה חשד ש"פוליטיקאים ועסקנים שמשחיתים באופן שיטתי את כל המערכת השלטונית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתיחה בחקירה פלילית בעניין התנהלות ועדת החריגים: בעקבות כתבת תחקיר של ערוץ 13 לפיה קיים חשד כי פוליטיקאים ועסקנים שמשחיתים באופן שיטתי את כל המערכת השלטונית לכאורה. בכתבת התחקיר נחשף כי התקיימו לכאורה שקילת השיקולים הזרים והפעולות שנעשו בניגוד עניינים בכל הנוגע להחלטות ועדת החריגים על כניסה ויציאה מגבולות הארץ. עוד נחשף בכתבה כי עוזרו של שר הפנים, היה מעורב ב"שליפת" נוסעים שהגיעו ארצה מתוך התור לשהייה במלוניות ומחיקת שמותיהם מרשומות השבים ארצה.  התנועה פנתה גם למבקר המדינה בבקשה לערוך ביקורת מקיפה ולהמליץ על מינוי ועדת חקירה בנושא ובקשה שימציא דו"ח הנוגע לניגודי העניינים ולשקילת השיקולים הזרים בכל הנוגע להנפקת אישורי כניסה לגבולות הארץ באמצעות ועדת החריגים. בנוסף, ציינה התנועה את סמכות מבקר המדינה להמליץ על מינוי ועדת חקירה במקרים חמורים של חשש לניגוד עניינים ושקילת שיקולים זרים, כפי שמצטייר במקרה הנוכחי של ועדת החריגים.

אילוסטרציה ועדת החריגים: shutterstock
הודעת משרד הבריאות על הקמת הועדה והדגשה כי לא ימסרו פרטים לציבור, מעניין למה?

בפניות ליועמ"ש ולמבקר המדינה, התייחסה התנועה לאיכות השלטון לדיווחים המדאיגים שעלו בתקשורת בנוגע למעורבות הרבה של פוליטיקאים בעבודתה של ועדת החריגים, מעורבות המעלה ריח רע של הפרת כללי המנהל התקין תוך אפליה פסולה. בפנייה למבקר המדינה ציינה התנועה לאיכות השלטון גם את הציוצים שפרסמה סיעת יהדות התורה בטוויטר, אשר בהם התגאו במעורבותם בוועדת החריגים. ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, עו"ד תומר נאור: "גם אנחנו, שראינו לא מעט, לא האמנו לעומק הריקבון שפשה בוועדה שאמונה על חייהם של אנשים. פוליטיקאים ועסקנים שמשחיתים באופן שיטתי את כל המערכת השלטונית, ולא מתביישים לנפנף בכך כהישג לגיטימי. אנו נמצאים בימיה האפלים ביותר של הדמוקרטיה הישראלית, ויש למצות את הדין עד תום עם אלו שהביאו אותנו לשם."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן