Skip to content

הנחת רווחה: מוזילים את החיים ב-2021

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מגפת הקורונה קבעה לנו סדר יום חדש וסגנון חיים דינמי, המצריך התנהלות כלכלית שונה וניהול משק בית שקול וחכם. לצד זאת, היא הביאה עימה גם כמה כלים יעילים שיסייעו לעשות זאת בקלות. על ניהול כלכלת בית אחראית ב-2021

 

נתחיל מהעובדה הפשוטה: אין כמעט אדם או גוף עסקי שלא ספג פגיעה כלכלית כתוצאת ממשבר הקורונה. נכון, ישנם סיפורים בודדים ואופטימיים במיוחד על מצליחנים של הרגע, עסקים רלוונטיים וכמובן, חברות התרופות השונות אשר יוצאים מן הכלל, אך כל אלו הינם חלק קטן לעומת הפגיעה הכוללת שחלה בעוצמה כזו או אחרת במשק.

כל מדינה מצאה את הדרך שלה להתמודד עם המשבר באספקט הכלכלי. מענקים, הטבות, מיסוי והנחות, כשחלק מהמדינות ספגו קריסה כלכלית ולא ברור איך ומתי הן יתאוששו ממנה. בישראל, ביחס למדינות אחרות נחשב המצב לטוב אך רובינו מכירים מפוטר, עובד שהוצא לחל"ת, עסק שנסגר ורבים שהחלו לעבוד מהבית. כל אלו מחייבים אותנו לשנות תפיסה והתנהלות שכן גם אם מצב זה עתיד להשתנות – לא ברור מתי זה יקרה, ובכל מקרה מצפה לנו תהליך שיקום כלכלי ממושך.

לצד הקשיים ולמרות הכל, המשבר הביא עימו גם לא מעט דברים חיוביים: חלו שינויים משמעותיים בקבלת השירותים שעברו לערוץ הדיגיטלי והשהות הממושכת בבית הביאה רבים לשקול היטב את הוצאותיהם, לערוך יותר השוואות מחירים כמעט בכל תחום אפשרי ובפרט, לחפש אחר הנחות לשם ניהול חכם ונכון של משק הבית.

אז איך תוכלו לנהל כלכלת בית מהודקת ואחראית יותר בשנת 2021? הנה כמה טיפים יעילים מאיתנו.

צילום: Shutterstock

להתחיל במה שיש

חלק גדול מהוצאותנו החודשיות הוא על מוצרים ושירותים שאותם אנו מורגלים לרכוש ולצרוך. לרוב הם מוצעים לנו על־ידי חברות מבוססות ויציבות שעל אף פגיעתם מהקורונה, סביר שאינה קשה למדי או אנושה וכי ביכולתן להבין, לתת מענה ופיתרון למצב הקשה בשוק. משמעות הדבר היא שאנו כלקוחות פוטנציאליים, שווים וחשובים להן יותר מתמיד וזו גם שעתן היפה לצאת במבצעים, הנחות והטבות כדי לגייס או לשמר אותנו. דוגמה בולטת לכך באה לידי ביטוי בענף הביטוח, בו השכילו החברות השונות להקל על תהליכי החידוש והרכישה של הביטוח המקיף למשל לפשוט, גמיש ומותאם לתקופה – ללא מתווך, דיגיטלי ואף מותאם אישית מאחר ומאפשר איסוף הנחות עד לקבלת מחיר סופי ומוזל.

הטיפ שלנו: בדקו את התנאים והשירותים שאתם מקבלים ובאיזה מחיר, כמובן. אם יש משהו שאינכם משתמשים בו או שכלולים בו מותרות רבות – הוציאו אותם מהמשוואה ומההוצאות.

הכל מתחיל בבית

מרבית מאזרחי המדינה עובדים כבר מזה תקופה ארוכה מהבית: בין אם לפי דרישה ממקום העבודה ובין אם מאותן נסיבות מוכרות של סגרים ואיסורים. יתכן ועבור חלקם ירדה תפוקת העבודה מהבית באופן ניכר אך גם את זמן זה ניתן לייעל. אם לפחות מבוגר אחד נמצא בבית – תוכלו לבטל לילדים צהרונים, חיסכון לא מבוטל כשמדובר בשני ילדים ומעלה. גם את כמות הנסיעות תוכלו לצמצם בתקופה זו ולחסוך לא מעט דלק וזמן.

זאת ועוד, תוכלו לנצל את הזמן בבית גם לבישול ובכך לחסוך את ההוצאות על רכישת אוכל מבחוץ ובמקביל, אם הילדים גדולים דיים, תוכלו ללמדם לבשל ולרתום אותם למאמצי ההתייעלות, בנוסף לחווית הלמידה שיקבלו מכך. אם ברשותכם תחביב שניתן להתפרנס ממנו, זו הזדמנות מצוינת לנסות לעשות כן. מאות אלפי ישראלים מציעים כבר עכשיו באמצעות הרשת שירותים מקצועיים כמו כתיבה, שיווק, ייעוץ, שירותים מקצועיים וגם אפיית חלות, ייצור בירה ביתית, מסחר קליל ועוד. אם יש לכם דרך חוקית ויעילה להצטרף למעגל חברתי זה – לכו עליה.

חיסכון עכשיו

בשנה האחרונה נאלצו רבים לפתוח את חסכונותיהם לנוכח המשבר הכלכלי אך כעת, כשהוא מוכר לנו בהרבה ויש לו כיוון, זהו זמן מצויין לחסוך בהוצאות, לאסוף שקל לשקל ולהשקיעם בתחומים יציבים. אם אינכם זקוקים למענק שקיבלתם או לחלופין נותר לכם סכום מסוים בחשבון השוטף – נסו לסגרו בקרנות ותכניות שונות. התנאים צפויים להיות טובים יותר בתקופה זו, ותמיד מומלץ שיהיה לכם משהו קטן לימים גשומים. זכרו את המספרים הקטנים – כסף קטן הופך בסופו של דבר לכסף גדול, והוא שייך לכם ולילדיכם.

לסיכום, שיפורם של תהליכים רבים במשק, המעבר לערוץ הדיגיטלי וכן התאמתן של החברות השונות לצרכי הלקוחות, סייעו לרבים לנהל נכון יותר את הכנסותיהם והוצאותיהם ולבחור באפשרות הטובה והמתאימה עבורם – מקניות בסופר, דרך שירותי אינטרנט ועד להשוואת ביטוח מקיף אונליין. הטיפ העיקרי שלנו עבורכם הוא שתהיו חכמים, השוו מחירים וכמובן, חסכו כמה שיותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן