Skip to content

חשד לאונס צעירה בגליל – 3חשודים במעשה נעצרו

על פי החשד הצעירה, מוגבלת בשכלה נלקחה מביתה ברכב אחד החשודים במעשה. משפחתה התלוננה כשהיא לא שבה לביתה - ובעניין אחר, בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום על תושב זר שהתעלל בקשישה שמונה שנות מאסר ותשלום פיצויים גבוהים לנפגעת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה תושבי הכפר ראמה שליד כרמיאל נעצרו בחשד לאונס קבוצתי של נערה בת 16, מכפר אחר באזור. בדיון בבית המשפט הוארך מעצרם, והחקירה נמשכת בניסיון לאתר חשודים נוספים.

צוות חקירה מיוחד לנושא הוקם במשטרת כרמיאל בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה לפני כמה ימים על אודות חשד לאונס ועבירות מין בקטינה, שלוקה במוגבלות שכלית. צוות החקירה מונה חוקרים וחוקרות, ובכלל זאת חוקרת ילדים. לדברי המשטרה במהלך ביצוע פעולות חקירה מורכבות, אופרטיביות ומהירות, תוך שימוש באמצעים טכנולוגים מתקדמים, הצליחו החוקרים תוך ימים ספורים להגיע לזהותם של 2 מהחשודים במעורבות בביצוע האונס הקבוצתי.

מפרטים ראשוניים על אודות האירוע התברר לחוקרים כי הנערה נלקחה מביתה על ידי חשוד ברכבו, אל אזור הכפרים שבסמוך לכרמיאל. שם היא נאנסה במשך שעות על ידי כמה חשודים. משפחתה פנתה למשטרה באותו היום ודיווחה על כך שהיא נעדרת במשך כמה שעות. החשודים הובאו היום (שלישי) לבית משפט לדיונים בהארכת מעצרם ומעצרם הוארך עד ליום 10/3 ויום 11/3.

צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל

8 שנות מאסר ו- 85 אלף ₪ פיצויי לקשישה שעברה תקיפה התעללות ומעשה מגונה

ובעניין אחר, בית המשפט המחוזי ת"א גזר היום (שלישי) 8 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בגובה 85,000 ₪ על אנדריי חמניוק, תושב זר, שהורשע בעבירת מעשה מגונה בכח בקשישה בת 84, תושבת בת ים.
על פי כתב האישום, במהלך אוקטובר האחרון בשעות הערב, עמדה המתלוננת, ילידת 1937 סמוך לבניין בבת ים והאכילה חתולי רחוב. הנאשם הגיח מאחורי המתלוננת, לפת את ידיה והחל לגרור אותה לאורך שביל הסמוך לבניין, בעוד המתלוננת מתנגדת למעשיו ומנסה להשתחרר מאחיזתו.

הנאשם גרר את המתלוננת אל חדר צדדי בבניין ושם, תקף את המתלוננת בין השאר, בכך שהטיח את גופה וראשה על הקרקע וגרם לה לחבלות רבות. במהלך האירוע, הפשיל הנאשם את בגדיה התחתונים של המתלוננת וביצע במתלוננת מעשה מגונה בכוח, ללא הסכמתה. במסגרת ניהול ההליכים הנאשם הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירת מעשה מגונה בכח, הצדדים הסכימו על העונש אך נחלקו בדעותיהם באשר לגובה הפיצויים.

במסגרת גזר הדין צוין כי: "שני הצדדים עמדו בטיעוניהם על הנימוקים שהובילו להסדר הטיעון, כאשר התובעת הדגישה את חומרת המעשה האלים והאכזרי ביצע הנאשם, ועמדה אף על הנזק שנגרם למתלוננת כעולה מתסקיר נפגעת העבירה המונח לפנינו. הסנגור, מנגד עמד על העובדה כי הודאת הנאשם וקבלת האחריות הובילו לחיסכון בעדות המתלוננת וכן פורטו נתוניו האישיים של הנאשם…"

בנוסף, נקבע בגזר הדין כי: "… דומה כי חרף פגיעה משמעותית בערכים המוגנים של שמירה על גופו וכבודו של אדם, קיימים נימוקים משמעותיים המצדיקים את אימוץ הסדר הטיעון וכך ראינו לעשות.

באשר לסוגיית הפיצוי, דומנו כי עיון בתסקיר נפגעת העבירה, המלמד על מצבה הקשה ביותר של המתלוננת בעקבות האירוע מצדיק השתת פיצוי משמעותי.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן