Skip to content

המדריך לשימוש במחשבון ביטוח דירה

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביטוח דירה הוא מוצר חיוני שבמקרים רבים יכול אף למנוע הוצאה של מאות אלפי שקלים ויותר. איך לוודא שאתם רוכשים אחד מתאים, מה כדאי להשוות והיכן? הכירו את הכלי שיעשה לכם סדר בבלאגן – מחשבון ביטוח הדירה של משרד האוצר

 

עבור רבים, הבית מהווה את הנכס היקר ביותר שברשותם. בשעה שנכס שכזה אינו יכול להישאר לא מוגן, הבינו חברות הביטוח השונות כי יהיה עליהן לתת מענה בעניין והחלו להציע ביטוחים ייעודים הכוללים כיסויים שונים. עבור אלו מכם שמחפשים לרכוש כבר עכשיו ביטוח דירה, השוואת מחירים יכולה להיות דרך מצויינת להתחיל בה. אבל איך ניתן לעשות זאת נכונה?

לשמחתנו, פיתח משרד האוצר מחשבון ביטוח דירה חינמי, עדכני ויעיל, שהשימוש בו צפוי להציג בסופו של דבר תמונת מצב מפורטת ככל הניתן אודות סוג הביטוח, מחירו ובפרט, האם הוא צפוי להתאים לצרכינו האישיים. אך עוד טרם השימוש בו, כדאי להכיר כמה מסוגי הכיסויים הקיימים ואת הפרמטרים הדרושים לחישוב. לאחר שתצטיידו בכל המידע החיוני, תהיו מוכנים להשתמש בו.

בסיס תקני

ישנם שני כיסויים עיקריים בביטוח הדירה – ביטוח מבנה וביטוח תכולה, אך חברות שמציעות אותם  יש הרבה יותר. כך מתפתחת תחרות עזה ומבורכת בין חברות הביטוח על מוצרים, שירות וכמובן, המחיר, בעלת תנאי סף: פוליסת ביטוח תקנית, לפי קביעתו של משרד האוצר. תנאי הפוליסה התקנית עודכנו על ידי המשרד בשנת 2015 ולמרות הזמן שחלף מאז, פוליסה זו כוללת סעיפים בסיסיים חשובים ומחייבים, בצד תנאים המבטיחים כיסוי מינימלי למבוטחים. על בסיס פוליסה זו, כל חברת ביטוח רשאית להוסיף מוצרים וסעיפים וכאן למעשה, מתחילה לה התחרות.

צילום: shutterstock

מבנה מלא

ביטוח מבנה הוא אחד משני הכיסויים העיקריים בביטוח הדירה וכשמו כן הוא, מתייחס למבנה הדירה עצמו. הוא צפוי לתת מענה לכל רכיב קבוע או מותקן במבנה הדירה דוגמת צנרת, חשמל, חימום, תשתיות, דוודים, אינסטלציה, מערכות מיזוג אוויר וכמובן קירות, תקרה, רצפות וחיזוקים. על גובה הכיסוי ועלות הביטוח משפיעים פרמטרים שונים שאותם ניתן להזין במחשבון ביטוח הדירה.

ראשית, ישנו ותק המבנה שככל שהוא ישן יותר – כך צפויים להיות התשתיות והיסודות חשופים יותר לבלאי ולנזק. מיקום הנכס מהווה פרמטר חשוב אף הוא. אמנם רוב המבנים בישראל לא נבנו על הרי געש או בולענים, אך דירה בקומה 57 של מגדל מגורים באזור קרוב לים חשופה יותר לרוחות חזקות מזו מקבילה באותו הגובה, בעיר הממוקמת על הר.

מעבר למחיר הפוליסה חשוב לבדוק בנוסף מה כולל כיסוי המבנה. אסונות טבע כמו שריפה, מכות ברק, סופות ורעידות אדמה אמנם כלולים בפוליסה אך חדירת מי גשם דרך הקירות למשל, אינה תמיד כלולה. נזקים פיזיים הנגרמים מהתנגשויות שונות, נפילת כלי טיס או רכב הפורץ לדירה אכן כלולים בה כמו גם פעולת זדון או פיגוע טרור, ובמקרה של שוד או פריצה לדירה המסבים נזק למבנה – גם יחול כיסוי.

טיפ חשוב: הקפידו לקרוא גם את האותיות הקטנות של כל פוליסה מבעוד מועד וודאו שאתם מבינים היטב במה מדובר.

תכולה נהדרת

ביטוח תכולה מתייחס לציוד, חפצים, אביזרים ורהיטים הנמצאים בדירה – החל ממקרר, שולחן עתיק או מחשב יקר, וכלה בפריטי לבוש. תכשיטים כמובן נכללים אף הם בביטוח זה אך הדבר תלוי בהצהרתכם על הפריטים שברצונכם לכסות שכן לפיה ולפי הערכת שווי הפריטים המכוסים – ייקבע מחיר הפוליסה שלכם. רכוש שעליו לא הצהרתם מראש בעת הכנת הפוליסה לא יכוסה, והפוליסה עצמה תופעל במקרי אסונות כפי שצויין עוד קודם לכן וכן במקרה של שוד או גניבה. אם בבעלותכם פריטים בעלי ערך כספי או סנטימנטלי – אל תהססו לבטחם ואל תסמכו על המזל.

צד ג', מישהו?

ביטוח דירה נוסף המוצע לא אחת על־ידי חברות הביטוח הוא זה של צד ג' וממש בדומה לביטוח הרכב בעל השם הדומה, מעניקה הפוליסה כיסוי ביטוחי עבור נזקים גופניים הנגרמים לאלו שמתארחים בביתכם ואינם מתגוררים בו. דוגמה לכך היא מצב שבו חבר קפץ לביקור, החליק וחלילה שבר רגל או יד. בהנחה והפגיעה נגרמה בתום לב – צפוי הביטוח לכסות את עלויות הטיפול ובמידה הצורך אף לשלם פיצויים.

כעת, כשאתם מכירים את עיקרי הדגשים והנקודות וברשותכם הפרמטרים להשוואה – תוכלו להזינם במחשבון ביטוח הדירה, לקבל את המידע הנחוץ לכם בצורה מדויקת יותר, לערוך השוואת מחירי ביטוח דירה בחכמה ולבחור את הפוליסה המתאימה עבורכם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן