Skip to content

בניגוד לחוק – צה"ל עצר ילדים מתחת לגיל אחריות פלילית

הילדים "נלכדו" על ידי מתנחלי המאחז הקיצוני – חוות מעון בעת שקטפו את צמח העקוב שמהווה מאכל פופולרי במטבח הערבי. גילאי הילדים נע בין-8 שנים ועד 12. המתנחלים לקחו מהם את העקוב והתלוננו בפני המשטרה כי אלו נכנסו למאחז וגנבו תוכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חמישה ילדים בני 8 -12  נעצרו על ידי צה"ל היום (רביעי) בשעות הצהריים ליד המאחז הלא חוקי חוות מעון שבנפת חברון, בעת שקטפו עקוב, סוג של קוץ הפופולרי במטבח הערבי ונמכר בשוק. מתנחלי חוות מעון גירשו את הילדים, לקחו מהם בכוח את העקוב שכבר קטפו, הזעיקו את הצבא וכוח צה"ל שהגיע, עצר את הילדים והעבירם למשטרת ישראל בתחנת קריית ארבע. הילדים עוכבו בתחנת המשטרה כשלוש שעות ושוחררו לביתם כשבני ה – 12 זומנו לחקירה. באיזו זכות חוקית עצר צה"ל ילדים מתחת לגיל האחריות הפלילית (12)? ומדוע לא זומנו הוריהם למקום על מנת ללוות את ילדיהם?,  מצה"ל נמסר תחילה כי הנושא נמצא בבדיקה. רק לקרא 21:30 הגיע התגובה.

צילום: נסר נוואג'עה (בצלם)
צילום: נסר נוואג'עה (בצלם)
צילום: נסר נוואג'עה (בצלם)
צילום: נסר נוואג'עה (בצלם)


מעצר הילדים – צילום: נסר נוואג'עה (בצלם)
לטענת משטרת ישראל הגיעו הילדים לתחנה ללא הוריהם ובמשטרה פשוט המתינו להוריהם עד לשחרורם. "לא נשחרר ילדים לרחוב מבלי שאנו יודעים איך ישובו לבתיהם", אמרו במשטרה והוסיפו כי הילדים אומנם קטפו עקוב בסמוך למאחז, אך לאחר מכן, לטענת המתנחלים הם נכנסו לשטח המאחז וגנבו תוכים ועוד פנס או חפץ דומה. עוד נמסר למגפון כי לאחר שאלו גנבו לכאורה את התוכים, הם נתפסו ורבש"צ ההתנחלות הזעיק את הצבא. הדליים עם העקוב נלקחו בידי המתנחלים ולא הוחזרו. התוכים? במשטרה לא ידעו לומר היכן הם.


הילדים קטפו, גורשו, השלל "נלקח" על ידי מתנחלים רעולי פנים ואז הוזעק הצבא

מצה"ל נמסר בסופה של בדיקה ארוכה כי "מוקדם יותר היום זוהו מספר חשודים שחדרו לשטח של בית בדרום הר חברון. סיור צבאי שהיה במקום איתר את החשודים והעביר אותם להמשך טיפול של משטרת ישראל, אשר פעלה לאיתור הוריהם ושחרורם לביתם". בצה"ל התעלמו ולא ענו לשאלה מדוע עצר הכוח הצבאי ילדים מתחת לגיל האחריות הפלילית ומדוע לא איתר את הוריהם כחוק בטרם עצר אותם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן