Skip to content

יאיוי קוסמה בפתח תקוה

מי לא מכיר את אינספור הנקודות המאפיינות את יצירתה של יאיוי קוסמה?... שרה רז אוצרת תערוכה חדשה בהשראתה של האמנית היפנית . התערוכה תיפתח במוצ"ש, 20.3.2021 בגלריית "הציפור הכחולה" בתערוכה יוצגו עבודותיהם של 41 אמנים ויוצרים במדיות מגוונות החל מציור, פיסול, אופנה, טקסטיל, צילום ועוד.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ליצירתה של יאיוי קוסמה התוודעתי לראשונה בביאנלה בוונציה בשנת 1993. הביתן היפני היה מרהיב בצבעוניותו, וביצירותיה פרי מוחה הקודח שפרצו את כל גבולות הדמיון. המבקר בתערוכה שקע וצלל בתוך חללים אימרסיביים שהיו עמוסי נקודות עד כדי שלא ניתן היה להבחין בין הפסלים לבין הרקע. החוויה היתה של ריחוף בעולם דמיוני שהיא יצרה וטיול בתוך היצירות שעטפו את המבקרים מכל עבר.

סיגל גליל מבקרת בביתן היפני עמוס הנקודות של יאיו קוסמה בביאנלה של ונציה ב-1993. הצילום באדיבות ארכיון מבקרת האמנות סיגל גליל.

מאז שמה של קוסמה פרש כנפיים והיא כיום אמנית בינלאומית מוכרת שמוזיאונים נפתחים על שמה וסוחפים קהל רב. יצירותיה נמצאות במוזיאונים החשובים ביותר בעולם. ואצלנו בארץ הוצג חדר נקודות קסום ומכושף בתערוכה דאבל ויז'ן שנערכה במוזיאוני טיקוטין והמוזיאון לאמנות מודרני בחיפה. גם מוזיאון ישראל רכש לא מכבר את קרש הגיהוץ עם הפאלוסים שלה.

אחת הצורות האיקוניות שלה היא הדלעת שהיא יוצרת במיגוון גדלים צבעים וצורות.

דלעת משובצת נקודות כאובייקט איקוני ביצירתה של יאיוי קוסאמה.

ובסוף השבוע, תיפתח במוצאי שבת הקרובה תערוכה אמנות ישראלית בהשראת יאיוי קוסמה, אמנית "נקודות הפולקה היפנית".   הפתיחה החגיגית לתערוכה תיערך בגלריית "הציפור הכחולה" בשעה 20:00 .  את התערוכה אוצרת שרה רז, שהינה יו"ר עמותת אמני פתח תקוה.

"בעת הקורונה פרסמתי קול קורא לאמנים  להשתתף בחווית יצירה מיוחדת, ו41 אמנים :ציירים ,פסלים , יוצרות אופנה בטקסטיל וצלמים נענו לפניה שלי. עבודת האמנים  יוצרים תערוכה מלהיבה ,מעוררת מחשבה ומקפיצה את כל החושים" – מסרה אוצרת התערוכה.

הדלעת של הני ברודני, מחווה לדלעות של יאיו קוסמה. צילום יח"צ

גלריית הציפור הכחולה בפתח תקוה פותחת  שעריה וזו הזדמנות מיוחדת לצפות ביצירות בסגנונות שונים וטכניקות שונות שכולן  הומאז' חם ומביע התייחסות ליצירותיה של יאויאו קוסאמה.

בעולם אינסופי ללא גבולות אמנים  מכל רחבי הארץ יוצרים בהשראת יאיוי (קוסאמה) .  "נקודות הפולקה" הן           סמל של אהבה לנצח ,מעגל של האדמה, השמש והירח. – ציינה שרה רז.

מלכה כוכבי – הומאז' ליאיוי קוסאמה

האמנים המציגים בתערוכה:

אהוד דר ,אודליה יהודיין, אורלי בן בשט ,אורנה קלי, אלי שני,אלינה מרינובסקי, אנה קיסר, דבורה וייס דבורה סיון, הני ברודני, ורד לוי אונגר, ורד אריה, חגית ברזילי, יונה בן אהרון, יוסי לובלסקי, לי מישל, ליל שטיינברג, , ללה מיגירוב, מגי רום, מיכל אברך. מיכל רייזמן, מירי פנאן, מלכה כוכבי, מקונוביצקי ילנה, נילי ללום, נעמי כרוך, עליזה בורשק, עמי בק, עמיקם בר גרמא, פזית מחלב, , פיאלקוב רינה, קסניה אורלובה, קרמר רבקה, רבקה טיר, רחל פרנק, שוסטר שולמית, שרה ויצמן, שרה רז, תמי תמוז.

דיוקן אישה, עירום נשי בהשראת יאיוי קוסמה . מירי פנאן

"כוכב מעצם טבעו מאיר

אבל הוא גם אנונימי,

הוא נקודה בשמים חשוכים.

כוכב יכול להיות המרכז

של מערכת השמש שלו

או כתם ביקום,

ובשבילי הוא שני הדברים"

( כה אמרה קוסמה ).

תמי תמוז במחווה ליאיוי קוסאמה.

הגלריה הכחולה, רוטשילד 75, פתח תקוה

שעות פתיחה: ימים שני שישי ושבת 11.00-14.00

ימים שני  שלישי וחמישי 16.00-18.00

נעילת התערוכה 17.4.2021

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן