Skip to content

תאורת חדר שינה ליצירת אווירה רומנטית

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כאשר מעצבים את התאורה בבית, יש לחשוב בצורה מעשית ופונקציונלית – לשאול את עצמנו היכן נדרשות נקודות תאורה בבית ואיזה סוג תאורה מתאימה לכל נקודה, כך שיתאפשר לנו לחיות בנוחות וביעילות. לצד זאת, חשוב להתייחס גם לאווירה הרצויה בכל חלל ולהתאמתה לשימושים השונים שנעשים בו לאורך היום, כך שלא רק שיהיה לנו נוח אלא גם יהיה לנו נעים ואפילו מעורר חושים.

חדר השינה בבית הוא חדר שדורש מחשבה מעמיקה על מגוון השימושים בו. מצד אחד, הוא יכול לשמש לעבודה, ומצד שני הוא מקום שישנים בו, מצד אחד זהו מקום לטיפוח ואיפור, ומצד שני זהו מקום לרומנטיקה ואינטימיות. אם כן, כיצד משלבים בין השימושים הללו בעיצוב תאורה שמתאים לכל אווירה וצורך?

שכבות של אור

את תאורת חדר השינה כדאי לבנות בשכבות – סוגים שונים של תאורה המשתלבים יחד בצורות שונות כך שיתאימו לכל שימוש.

ראשית, יש לחשוב על תאורה היקפית חזקה ובהירה שתאיר את החדר כולו. תאורה כזאת משמשת במהלך רוב שעות היום, כאשר נכנסים לחדר להתלבש, למשל, או כאשר יושבים בו לעבוד על המחשב הנייד. תאורה זו למעשה נועדה להשלים את התאורה הטבעית המגיעה מן החלון ולגרום לחדר להרגיש מואר ובהיר, והיא מבוצעת בעיקר באמצעות תאורת תקרה מרכזית, כמו נברשות ומנורות תלויות.

השכבה השנייה בחדר תהיה התאורה הממוקדת, שתוצב במיקומים ספציפיים לצורך תמיכה בפעולות שגרתיות הכרחיות – מנורות צד עם תאורת לד ממוקדת בשני צדי המיטה לצורך קריאה, מנורה בהירה וחזקה מעל פינת האיפור וכן הלאה, על פי הצורך.

השכבה השלישית בחדר השינה היא תאורת האווירה החמימה והמיוחדת שיוצרת אפקט מיוחד בחדר ומספקת אינטימיות נעימה. זו יכולה להיות תאורת עמידה או תאורה שקועה, שתאיר פינות וזוויות שונות בחדר או חפצי אמנות מרגשים, כך שהחדר ייראה שונה מכפי שהוא נראה במהלך היום ויהווה מפלט מרגיע מחיי היומיום וטרדותיו.

כך, שכבות התאורה בחדר יאפשרו לכם לשחק עם האווירה בחדר ולהתאים אותה בקלות ובמהירות להרגשה שלכם ולתוכניות הרומנטיות שלכם לאותו הערב.

צילום: קרני תכלת

תאורה בגובה העיניים

טיפ חשוב ליצירת ערב רומנטי בחדר השינה הוא הורדת התאורה לגובה העיניים. כלומר, כדאי להציב מראש בקרבת המיטה תאורה בגובה פניהם של האנשים היושבים במיטה, מכיוון שיש בכך כדי להדגיש את תווי הפנים ולהחמיא להם וגם ליצור אינטימיות חזקה בין בני הזוג. את האפקט הזה תוכלו להשיג באמצעות הצבה של מנורות שולחניות מעוצבות ומיוחדות שמפיצות אור רך וחמים על השידות שלצדי המיטה.

הולך ומתעמעם

בעוד שבעבור פעילויות שונות בבית נדרש אור חזק, כמו למשל בעת בישול במטבח או בעת הכנת שיעורים בחדר הילדים, אווירה רומנטית דורשת תאורה חמימה ועמומה, המטילה צללים ויוצרת מסתורין ועניין.

דרך טובה ויעילה לשלוט בעוצמת התאורה בחדר השינה היא באמצעות עמעם (דימר) המחובר למנורות. כך ניתן להגביר או להפחית את עוצמת האור בחדר בהתאם לצורך ולהגיע בדיוק לרמת התאורה הרצויה. שימוש במנורה עם עמעם יכול לחסוך את הצורך בהתקנת סוגי תאורה שונים בחדר ולאפשר שינוי משמעותי באווירה בלחיצת כפתור פשוטה.

צילום: קרני תכלת

גוונים חמים

לתאורה בחדר השינה יש מאפיין נוסף שחשוב לשים אליו לב – צבע התאורה. כאשר אנחנו רוצים ליצור בחדר השינה אווירה רגועה ורומנטית, כדאי להשתמש בנורות המפיקות אור חם יחסית, שיש לו אפקט מרגיע על הגוף. לעומת זאת, ידוע כי תאורה עם אור קר מכילה גוון כחלחל שתורם לערנות ולריכוז, שאלו יתרונות חיוביים אך לא כאשר אנחנו מתכננים ערב רומנטי.

מחשבה מראש על שלל השימושים בחדר השינה, ובלי לשכוח את הרומנטיקה כמובן, תאפשר להתאים את חדר השינה בדיוק לצרכים של בני הזוג. בבואכם לעצב את התאורה בחדר זה ולרכוש גופי תאורה מתאימים, חשבו קודם כול עליכם – מה נוח לכם, מה נעים לכם וכיצד אתם משתמשים בחדר השינה הפרטי שלכם. ואם תתכננו היטב, תוכלו להיות רומנטיים לגמרי בספונטניות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן