Skip to content

יוצאי מרוקו: האם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי?

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות אלפי ישראלים הוציאו כבר דרכון פורטוגלי בזכות תיקון לחוק המאפשר לאנוסי ספרד ופורטוגל לקבל אזרחות, והאפשרות פתוחה גם בעבור יוצאי מרוקו. כיצד תוכלו לדעת האם אתם זכאים וכיצד מתבצע התהליך? להלן הפרטים.

הוצאת דרכון פורטוגלי: גם יוצאי מרוקו זכאים

זה לא סוד שבשנים האחרונות נרשמה עלייה של עשרות אחוזים בישראלים אשר מחזיקים באזרחות כפולה – גם ישראלית וגם אירופאית. הדרכון המבוקש ביותר הוא הדרכון הפורטוגלי, לאור העובדה כי ממשלת פורטוגל העבירה תיקון לחוק המאפשר לצאצאים המוכיחים כי הם חלק משושלת אנוסי ספרד ופורטוגל להגיש בקשה ולקבל אזרחות בהליך פשוט. ההליך לא מצריך את ידיעת השפה המקומית או מבחנים בע"פ או בכתב. התיקון לחוק עבר כחלק מהליך מתקן לאירועי גירוש היהודים, שגרם לקהילה היהודית להתפזר במדינות רבות בעולם, וביניהן גם במרוקו. ע"פ הערכות, למרוקו הגיעו אלפי אנוסים, כאשר הקהילה עצמה במרוקו שמרה על שמות המשפחה כמו גם על המסורת היהודית. על כן, אם אתם בוחנים את הנושא, חשוב קודם כל ליצור קשר עם עורך דין לאזרחות פורטוגלית לצורך בחינת הזכאות, והתחלת ההליך הוצאת הדרכון.

כיצד בודקים זכאות לקבלת דרכון?

דרך עורך דין המתמחה בתחום של הוצאת אזרחות פורטוגלית, ובפרט בעבור יוצאי מרוקו, תוכלו לבחון האם אתם זכאים, כאשר רמת הוודאות היא כמעט מוחלטת. כדי להגיע מוכנים, הביאו איתכם לפגישה תעודת זהות של הסבא/סבתא לצורך אישור כי הם אכן נולדו במרוקו. לאחר שעורך הדין יאשר כי אכן מדובר בשם משפחה שמופיע ברשומות, ניתן להגיש בקשה דרכו לטובת הוצאת דרכון. הקהילה היהודית בפורטוגל היא זו שאמונה על הנושא וכדי להגיש את הבקשה בצורה מסודרת, תידרשו להביא מסמכים הכוללים צילומי תעודות זהות, עץ יוחסין של המשפחה, מסמכים המאשרים כי בני המשפחה התגוררו במרוקו כמו גם תעודת יושר ממשטרת ישראל. כלל המסמכים יתורגמו לפורטוגזית ע"י נוטריון לצורך הגשת בקשה להוצאת דרכון פורטוגלי. שימו לב כי יוצאי מרוקו זכאים להגשת בקשה גם בעבור דרכון צרפתי או ספרדי, אולם כאן מדובר בהליך מורכב יותר, ועל כן ההעדפה של רבים היא לסיים את ההליך בהקדם – דרך סיוע מצד עורך דין, הן לטובת מעקב אחר הגשת הבקשה, והן לטובת הימנעות מהליך בירוקרטי סבוך. אם מבצעים את ההליך באופן עצמאי, עלולות להתרחש טעויות שיעלו לכם ביוקר מבחינת הזמן ומבחינת ההתמודדות מול הרשויות.

צילום: פיקסביי

הדרך לקבלת אזרחות אירופאית

לאחר הגשת הבקשה לקהילה היהודית, האישור אורך בין חודש לשלושה חודשים. לאחר קבלת האישור הראשוני, עורך הדין יגיש בקשה לממשלת פורטוגל. מדובר בשלב פורמלי הכולל הגשת טפסים, מסמכים וכן שיתוף של בעלי מקצוע שונים שבאמצעותם ניתן להגיש את הבקשות מטעם ממשלת פורטוגל, בהתאם לצורך. מדובר בשלב ארוך יותר שאורך בין שנה וחצי לשנתיים, וזאת בשל ריבוי פניות מצד ישראלים. השלב השלישי והאחרון הוא קבלת הדרכון שאותו תידרשו לבצע באופן עצמאי. לאחר קבלת האישור בתיבת המייל שלכם, גשו לשגרירות פורטוגל כאן בישראל לטובת צילום וכן תשלום בסך 80 יורו לדרכון ועוד 20 יורו לאגרה, ובסיום תקבלו את הדרכון לתיבת הדואר.

הוצאת דרכון פורטוגלי בעבור יוצאי מרוקו מהווה הזדמנות מצוינת בעבורכם לנצל את היתרונות הרבים של דרכון אירופאי: עבודה ומגורים בכל מדינה באירופה, מעבר חופשי בין מדינות, קבלת סבסוד מלא או חלקי ללימודים אקדמאיים ואפשרות להיכנס לארה"ב ולאוסטרליה ללא צורך בהוצאת ויזה. אלפי יוצאי מרוקו כבר מחזיקים בדרכון, ומה איתכם? בדקו את זכאותכם כבר עכשיו דרך עורך דין ובכך תוכלו להגשים חלום ולקבל את הדרכון הנחשק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן