Skip to content

המציאות המדומה אותה מנסה נתניהו לשווק – שקר מסריח

מניפולציית נתניהו לפיה הביא לנו חיסונים שבזכותם חזרנו לשגרה הפוכה. אנחנו אלופי העולם בסגרים – פרופסור יובל יורם – מאמר אורח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פרופסור יובל יורם (צילום מדף הפייסבוק באדיבות כותב המאמר)

חברות וחברים שלי,

המציאות המדומה, שאותה מנסה נתניהו לשווק לאזרחי ישראל כדי שיצביעו בשבילו ביום שלישי הקרוב, היא פשוט שקר – שקר מסריח ומעורר בחילה. הלילה, במקום בלתי צפוי, פגשתי את היכולת הרעה של נתניהו לשקר לאזרחי ישראל ולהוליך אותם שולל.

זה קרה כאשר צפיתי בראיון שלי עם רפי רשף, ששודר אמש בערוץ 12. לאחר הראיון צפיתי בשידורי תעמולת הבחירות וגם בסרטון של הליכוד. בקליפ הודגש הניגוד בין השקט הקודר ברחובות רומא, קופנהגן וברלין השוממים מאדם, לבין העליצות והחמימות של בתי הקפה והמסעדות בישראל. זכינו גם לראות את הראיס מקבל זריקת חיסון.

המסר: אירופה אכלה אותה בסגרים, וישראל אלופת העולם שחוזרת לשיגרה, בזכות החיסונים שהביא לנו הראיס הטוב שלנו.

הבעיה: זה מניפולציה גסה, והמציאות הפוכה. אנחנו אלופי העולם בסגרים, אחוז חללי הקורונה שלנו גרוע בהרבה מהממוצע העולמי, ואף כלכלה באירופה לא התרסקה יותר מן הכלכלה שלנו. ישראל מדשדשת וקוברת את מתיה (יותר מ- 6000), והכלכלה האירופית מתאוששת. הפוך, גוטה, הפוך. היית ונשארת שקרן עלוב. אתה לא מתבייש?

אז לא. הוא לא מתבייש. ואני נזכרתי בשורה מתוך ספר שאהבתי מאוד בילדותי, "הכיתה המעופפת" של אריך קסטנר. חיפשתי את הספר בבית כדי לצטט באופן מדויק, ולא מצאתי אותו. אז הנה מה שאני זוכר, וזה בערבון מוגבל: "אני מעדיף אנשים שעדיין מסוגלים להתבייש".

אז מה הבעיה של נתניהו? איזה הפרעת אישיות יש לו?

את השאלה הזאת שואלים אותי לפחות פעמיים בשבוע, במדיה ובפגישות אישיות, וככל שהבחירות מתקרבות התכיפות עולה. "האם לדעתך נתניהו נרקיסיסט? ואולי הוא פסיכופאת? או שמא פרנואיד? איך היית מאבחן אותו, פרופסור?"

אז הנה התשובה שלי: אני לא מאבחן את נתניהו. זה לא רק אסור מבחינה אתית, זה גם מחטיא לגמרי את המטרה. כי מי ששואל על ההפרעה של נתניהו, אומר בעצם שהאיש סובל מבעיה רפואית, ולכן הוא זקוק לאבחנה נכונה, ואולי גם לטיפול טוב.

אבל לעניות דעתי הבעיה של נתניהו היא לא רפואית, אלא מוסרית: בנימין נתניהו הפך לאיש רע, שעושה מעשים רעים. הוא לא מהסס לגרום סבל נורא למיליוני אנשים, כדי להימלט מלתת את הדין על פשעים קודמים שעשה. איש רע – זה לא אבחנה פסיכיאטרית, אלא קביעה מוסרית. נתניהו לא משוגע, אלא מושחת ורקוב. הוא צריך שיפוט ועונש, לא איבחון וטיפול. אז מה עושים?

צילום: קומי ישראל

הצעה לפעולה: תדחו את הטיול שתכננתם ליום שלישי

יום הבחירות הוא הזדמנות טובה לפגוש חברים ולצאת עם המשפחה לטיול בחיק הטבע, עכשיו כשישראל ירוקה ופורחת.

אבל אל תעשו את זה. דחו את הטיול הנפלא שלכם לחול המועד פסח, שמגיע שבוע לאחר מכן. ביום הבחירות צאו להצביע מוקדם, ואחר כך הקדישו את שאר היום לעידוד ההצבעה בין חברים, מכרים וקרובי משפחה. יש כמה דרכים לעשות את זה, ועל אחת מהן אכתוב כאן ביום ראשון. אבל הדבר הראשון לעשות זה לשריין את הזמן. אז תשריינו אותו באהבה.

כי הבחירות האלה יוכרעו על חודם של קולות בודדים, לכאן או לכאן. זה כל כך פשוט: אם אחוזי ההצבעה שלנו, של מחנה "די ביבי", יהיו כמו אחוזי ההצבעה בקרב החרדים, אז השקרן יעוף מבלפור וינחת על ספסל הנאשמים הממתין לו.

אבל אם נשתתף בבחירות באותם אחוזים שבהם השתתפנו בבחירות הקודמות – נקבל את נתניהו לעוד כמה חודשים של שקר, טירלול, התחמקות וניסיונות טיוח, שבסופם מחכות לנו בחירות חמישיות.

הבעיה היא לא אתם – אתם הצבעתם בעבר ותצביעו בשבוע הבא. הבעיה היא כל האנשים שאתם מכירים ואוהבים, שלא יצביעו בבחירות האלה, וימליכו עלינו את השקרן לקדנציה הזויה נוספת.

אז היפכו את עצמכם לפעילי בחירות ליום אחד. אתם יודעים להתאמץ, ויודעים להקריב ולתרום. הקדשתם שנים ארוכות לשירות הצבאי, הקדישו את היום האחד הזה לאותה מטרה: כדי לשמור על הארץ האהובה שלנו מפני מבקשי רעתה. זה גם מה שאני הולך לעשות ביום הבחירות. פרטים בהמשך.

ניפגש בקלפי!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן