Skip to content

תמה תקופה אך לא המאבק – מאהל המחאה בבלפור פורק

תנועת אין מצב : "המאהל של "אין מצב" בבלפור מילא את תפקידו ההיסטורי ואחרי תשעת חודשי מחאה כנגד ראש ממשלה נאשם בפלילים שהוביל ממשלה כושלת החלטנו היום, בהחלטת פעילות ופעילים משותפת לפרקו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני 9 חודשים ו- 11 יום, הגיע אל מול מעון ראש הממשלה בבלפור אזרח 'מוזר'. אני אשב כאן עד שמעון ראש הממשלה יטוהר משחיתות שלטונית, הסביר האזרח לכל הסקרנים ולכל מי שטרח לשאול.  מחאת הכיסא הבודד עליו ישב האזרח המודאג, מול מבצרו, מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, סחפה עד מהרה אלפים, עשרות אלפים ומאות אלפים למחאה שנמשכה עד הבוקר (שני), יום לפני בחירות רביעיות לראשות הממשלה. שמו של האזרח הפך לסמל לנחישות המחאה ומאבק בשחיתות ובסיאוב השלטוני. האזרח, תת אלוף אמיר השכל, טייס קרב ומפקד בעברו, חבר לאורי נחמן פעילת ומובילת מחאה שהפגינה מול מעון ראש הממשלה ופרסם ברשתות החברתיות על פתיחת שביתת השבת שלו בבלפור. המחאה החלה לצבור תאוצה.

צילום: בן כהן

עם השכל הגיעו אנשי "מחאת היחידים". אוהל המאבק היה לשם דבר במחאה ועודד הקמת תנועות מחאה רבות. ב-26 ביוני 2020, החליטה המשטרה לפזר קבלת שבת שנערכה במאהל. תוך כך עצרה המשטרה את השכל ושני פעילים נוספים. המשטרה הציעה לעצורים להשתחרר בתנאים מגבילים הכוללים הרחקה מבלפור. השכל וחבריו סירבו. למחרת היום, בשבת,  צעדו מאות אל מגרש הרוסים שם שהו העצורים, הפגינו ועודדו את העצורים. ביום ראשון שחררה שופטת המעצרים את השלושה ללא תנאים. לאחר המעצר של אמיר השכל הצטרפו מובילי המחאה רונית ארנפרוינד ואסף אגמון ואיתם מאות פעילות  ופעילים אל התנועה ואלה היוו את הלב הפועם של תנועת "אין מצב".

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן


ראיין וצילם: בן כהן

המחאה החלה לצמוח וב 14 ביולי (יום חגיגות הבסטיליה בצרפת) התקיימה בבלפור ובכיכר פריז הפגנת אלפים, הפגנה שאליה הצטרפו לראשונה אלפי צעירים.
אוהל המחאה ידע ימי שרב וימי קור וחורף קשים, אך השכל וחבריו למחאה נותרו על מקומם.  המחאה התעצמה ובלטו בה תנועות מחאה שסחפו עשרות ומאות אלפים, ביניהם תנועת קריים מיניסטר, הדגלים השחורים, קומי ישראל (הצעירים) ועוד. שיאן של ההפגנות בא לידי ביטוי בהפגנת מוצאי השבת האחרונה בה השתתפו למעלה מ- 40 אלף מפגינים.  "אמיר השכל יצא למחות על המדרכה בבלפור ב 11 ביוני 2020", נמסר מטעם התנועה, "מאז נבנה בבלפור המאהל עם פעילות ופעילים רבים ששמרו על "מאהל המחאה – אש המחאה", 24/7 למעלה מתשעה חודשים.

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן

"אין מצב" שמרו על מאהל המחאה למרות הטרדות עירית ירושלים ופקחיה, למרות אלימות המשטרה באירועים שונים, למרות הטרדות הביביסטים ולמרות מזג האוויר. פרוק המאהל מתקיים מתוך החלטה מלאה שהוא מילא את תפקידו ההיסטורי ואף הביא לבחירות", נמסר מהתנועה.
הבוקר התאספו הפעילים ופירקו את המאהל. " אם לא יתחלף השלטון והשחיתות תישאר במקומה, אין ספק כי יוקם מאהל מחאה בתצורה כזו או אחרת והמאבק בשחיתות לא ייפסק", אמרו הפעילים.


אמיר השכל לאחר פירוק המאהל (צילום: בן כהן)

"אזרחי ישראל", אמר השכל לאחר פירוק המאהל, "על סף הכרעה הרת גורל ובתום תשעה חודשים ו- 11 ימים של שביתת שבת, אנו מפרקים היום את אוהל המחאה בשערי בלפור ונושאים את בשורת טיהור מעון ראש הממשלה מטומאת השחיתות השלטונית". השכל הוסיף כי אש המחאה שהוצתה כוונה כנגד " השיטה שהפכה לערך – הביביזם". " אנו מאמינים בצדקת שלטון החוק והמשפט במדינה", אמר השכל.

נאומו של תא"ל אמיר השכל
תום תקופה. מסיבת העיתונאים לאחר פירוק המאהל (צילום: בן כהן)

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן