Skip to content

יום הבוחר מספר 4

סיבוב רביעי תוך שנתיים. צלמי מגפון נפרשו בעיר ומביאים לעיניכם את רשמיהם (כתבה מתגלגלת)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: סיגל גלילי
צילום: בן כהן


צעירי המחאה ממריצים להצביע (צילום: ציפי מנשה)

כ 6 מיליון ישראלים בעלי זכות בחירה, יכולים לממש היום (שלישי) את זכותם בבחירות הסבב הרביעי תוך פחות משנתיים. בכל מדינה מתוקנת ראש הממשלה שנכשל 3 פעמים להרכיב ממשלה יציבה, היה מפנה את כיסאו.  אך בישראל החוקים השתנו. שתי הכּנסות שנבחרו בבחירות של אפריל 2019 ושל ספטמבר 2019 לא הצליחו לכונן ממשלה ועל כן התפזרו עוד בראשית כהונתן. הבחירות לכנסת ה-23 (מרץ 2020), כמו שתי קודמתן, נערכו בצילן של פרשיות השחיתות בהן נחשד והואשם ראש הממשלה בנימין נתניהו והפיקו אף הן תוצאות לא החלטיות. אפילו לאחר "עריקתה" של אורלי לוי-אבקסיס לגוש הימין-חרדים, לא היה לנתניהו רוב מספק כדי להרכיב ממשלה. "צאו להצביע" קראו היום תנועות המחאה שפעלו עד ראשון האחרון ברחבי המדינה. "צאו להצביע כי זה בידיים שלנו" הן כרזו.  בחופי תל אביב סבב צעיר על גבי אופניים וכרז לנופשים ולמטיילים שעל החוף: צאו להצביע, אנחנו יכולים להחליף אותו (את נתניהו), צאו להצביע.

ללא מילים (צילום: מירבל גזית)
צילום: יולה זובריצקי
מיצב בבימה הקורא לאנשים להצביע (צילום: ציפי מנשה)
מתוחים לקראת התוצאות (צילום: ציפי מנשה)
זה בידיים שלנו (צילום: בן כהן)
בן גוריון בודד על החוף (צילום: בן כהן)
חוף תל אביב לא עמוס ברוחצים (צילום: בן כהן)
יום הבוחר (צילום: דן בר דב)
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: יולה זובריצקי
צילום: יולה זובריצקי
צילום: יולה זובריצקי
צילום: יולה זובריצקי
צילום: בן כהן

מתוך 6 מיליוני המצביעים על פני נתוני הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה), פרסם משרד הקליטה את נתוני העולים החדשים שיצביעו לראשונה בישראל כי השנה, יהיו כ-890 אלף בוחרים שהם עולים מחבר העמים, רוסיה ואוקראינה, כ-68,298 אלף בוחרים אשר עלו מארצות הברית, כ-65 אלף מהבוחרים הם עולי צרפת, ו-60,408 אלף הם עולים מאתיופיה.

בנוסף להם יוכלו להצביע היום 2 בוחרים אשר עלו בשנים האחרונות ממונגוליה, 2 בוחרים שעלו מקמבודיה, עולה אחד מקטאר (במקור נולדה בצרפת) שיממש את זכות הבחירה, וכמוהו גם  3 עולים מדגסקר, 2 עולים מקמבודיה, 2 עולים מאיי-פיגי, 2 עולים מיקרונזיה, עולה אחד מהאיי מרשל, עולה אחד מהאיטי  וגם 6 עולים מג'מייקה. כל אלו בני 51 ומעלה.


שרה ורוקדת בקצה הסמבה, "צאו להצביע" (צילום: ציפי מנשה)

בכיכר הבימה ניצב אליזיד ברזילאית שחיה בישראל, רקד בקצב הסמבה ושרה: צאו להצביע, היום הבחירות. היא לא סיפרה עבור מי הצביעה אבל הסבירה כי אושייה מקומית וקראה לציבור: צאו להצביע עכשיו.
יניב מחולון סיפר כי ככל הנראה עומד להצביע לבני גנץ. "אני מפחד שהוא לא יעבור את אחוז החסימה", הסביר יניב, "אז כנראה שאצביע לו. אחרת בטח הייתי מצביע לעבודה".

הצביע לגנץ כי פחד שייפול (צילום: ציפי מנשה)

שוחד בחירות? פעיל ש"ס בצפון תל אביב מציע מצות לכל מי שיצביע ש"ס (צילום: דן בר דב)
מתחם קלפי לחולי קורונה, כמעט שנותר מיותם (צילום: דן בר דב)
צילום: סיגל גלילי
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן