Skip to content

למה חשוב לבקש כתב כמויות מקבלן שיפוצים

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לשיפוץ הבית יש פוטנציאל ליצור שינוי דרמטי באיכות החיים, לטובה כמובן. עבודה איכותית של קבלן שיפוצים מקצועי גם מעלה את ערך הנכס והופכת את ההשקעה למשתלמת מאוד. למרות זאת, רובנו חוששים מפני השיפוץ. בלא מעט מקרים גם כשהתשתיות בדירה כבר מיושנות מאוד והמבנה שלה לא מתאים לצרכים העכשוויים, עדיין יש התלבטויות – בעיקר עקב החשש מפני חוסר הוודאות שטמון בפרויקט מסוג זה. כתב כמויות מפוגג חלק משמעותי מאי הוודאות ומספק את הביטחון הדרוש כדי לעבור את התהליך בראש שקט.

מה זה כתב כמויות?

כתב כמויות הוא מסמך מפורט שמתאר את כל המרכיבים של השיפוץ. כתב כמויות איכותי יכלול כמה שיותר פרטים, כולל כאלה שלכאורה נראים שוליים, והוא מהווה מסמך מחייב – כך שבסוף השיפוץ ניתן לבחון האם אכן כל ההבטחות של הקבלן קוימו.

במקרים שבהם השיפוץ מבוסס על תוכנית שהכין אדריכל או מעצב פנים, אותו איש מקצוע יכול להכין גם כתב כמויות שנגזר מהתכנון המוקפד. מי שמחליט להוביל את הפרויקט בעצמו יכול פשוט לעבוד עם קובץ אקסל ולהכין טבלה שבה מפורטות כל העבודות שהוא מבקש לבצע, חומרי הגלם שישמשו לביצוע השינויים, הכמויות הדרושות וכו'.

צילום:freepik

כתב כמויות לראש שקט באמת

גם כשמוצאים קבלן שיפוצים מומלץ, יש עדיין חשש מסוים שמא הוא לא ימלא את כל ההבטחות שלו. כתב כמויות הוא כאמור דרך אפקטיבית מאוד לעגן את ההתחייבות במסמך שעליו חתום הקבלן.

בנוסף, כתב כמויות מאפשר לכם לבצע השוואת מחירים אמיתית. כשאתם פונים למספר קבלנים, וכל אחד מהם דורש סכום אחר, אי אפשר להשוות באמת את ההצעות משום שאי אפשר להבין מהי התועלת הצפויה, ועד כמה הבית ישודרג. עם כתב כמויות מחייב, ניתן לבצע סקר שוק מדויק וכך למצוא את איש המקצוע הטוב ביותר למשימה. כמובן שאם קבלן שיפוצים מסוים מסרב לתת כתב כמויות, כדאי פשוט לוותר על העבודה איתו גם אם הציע מחיר אטרקטיבי – כדי לא לגלות מאוחר מדי שעל אותה הצעה לכאורה משתלמת שולם מחיר יקר.

מעבר לעבודה שכתב הכמויות מונע אי הבנות ועוגמת נפש, הוא גם מסייע לקבלני שיפוצים לתכנן את העבודה בדרך היעילה ביותר, כך שהיא תושלם בזמן קצר ככל האפשר.

מה כולל כתב כמויות?

כתב כמויות של קבלן שיפוצים עם ניסיון כולל כאמור את כל פרטי השיפוץ שעומד לצאת לפועל.

כך למשל אם השיפוץ כולל פירוקים, הסעיף הרלוונטי יפרט מה מפורק, איך מסולקים מהדירה כל המרכיבים הלא רצויים ולאן הם מועברים. הסעיף של החלונות יכלול את סוג המסגרת של כל חלון וכמובן את סוג הזכוכית עצמה, בחלק של עבודות החשמל יפורטו מספר השקעים והמיקומים שלהם, מספר נקודות התאורה והמיקומים שלהן ועוד. בסעיף הצבע יצוין מספר השכבות בכל חדר, וכך הלאה – פרטים מלאים ומדויקים לגבי השיפוץ כדי שתוכלו לעבור אותו בראש שקט באמת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן