Skip to content

הסיכוי שנתניהו יקים ממשלה שואף לאפס. בחירות חמישיות זוקפות ראש

יתכן כי דווקא בגלל איום בבחירות חמישיות יאלץ את ראשי המפלגות לרבע את המעגל בגוש בגוש חוסם נתניהו - הפתעת הבחירות הייתה 'העבודה' שקמה מעפרה כעוף החול - מאמר מערכת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כיצד ה"קוסם", החטיא הפעם את השער, את זה תלמד ההיסטוריה. לבנימין נתניהו הייתה הזדמנות חד פעמית להבקיע גול מול שער ריק. לחסל אחת ולתמיד את הדמוקרטיה הישראלית, אבל הוא החטיא והפסיד. כל הנתונים שיחקו לטובתו, ממבצע החיסונים הפנומנלי ועד היציאה מהסגרים ופתיחת המסחר, השווקים והחנויות שהעניקו לו ציבור במצב רוח אופטימי גם בצד השמאלי של המפה. הערבים החליטו שלא לנהור לקלפיות וירדו מ 15 מנדטים ל-10 ומתוכם 4 שמוכנים ללכת לזרועותיו בתנאים מסוימים. אבל הוא פספס ולא הבקיע. הוא נבלם, נבלם בידי שוער שקוראים לו גדעון סער. שוער שנתניהו השתדל בכל מאודו לפגע בו, להשפילו ולהדחיקו מנקודות מפתח בליכוד. אנשי הליכוד שעדיין מאמינים בערכים, נטשו עם סער את הליכוד כדי להקים את ליכוד ב' – תקווה חדשה. במקומם רומם נתניהו ואימץ לנבחרתו נבחרת חדשה של שחקני כדורגל של כהניסטים והומופים. אלו לא ילכו עם שום ערבי לממשלה חדשה אלא אם יצהיר נאמנות לדת היהודית, לשלטון ולעליונות הגזע היהודי בשטחים הכבושים וזה לא יקרה.

עם פרסום התוצאות הכמעט-סופיות, הכנסת ה-24 תחל את דרכה בהרכב חדש, עם לא פחות מ-13 מפלגות. 67.2% מבעלי זכות הבחירה ניצלו את זכותם להשפיע על הרכב הכנסת, ומספירת הקולות שפרסמה ועדת הבחירות המרכזית עולה כי גוש הימין-חרדים ביחד עם מפלגת ימינה זוכה ל-59 מנדטים, בעוד שגוש מתנגדי נתניהו מקבל 57 מנדטים. רע"ם, שאינה נספרת באף אחד מהגושים, זכתה לארבעה מנדטים ונבלמה בידי הסמוטריצים, בן גבירים למיניהם גם בתוך חלקים מכת נתנהו הליכודית. הנתונים שפרסמה ועדת הבחירות הם כמעט סופיים, שכן בשבוע הקרוב חברי הוועדה צפויים לבחון תלונות שהגיעו אליהן, לערוך בקרה על התוצאות ולסקור מאות קלפיות. גם אם יהיו שינויים כאלו או אחרים, הם יהיו מינוריים ולא ישפיעו על מצב הגושים הנוכחי. לפי הנתונים שפורסמו, הליכוד זוכה ל-30 מנדטים, בעוד יש עתיד ל-17; אחריהן ניצבת ש"ס עם 9 מנדטים, כחול לבן עם 8, ואילו העבודה, ימינה, ישראל ביתנו ויהדות התורה זוכות כל אחת ב-7 מנדטים. אחריהן – הציונות הדתית, הרשימה המשותפת, מרצ ותקווה חדשה זוכות ל-6 כל אחת. רע"ם נכנסה לכנסת וזכתה לארבעה מנדטים. וזו הכנסת ה-24 בה נתניהו יתקשה לרבע את מעגל גם בעזרת עריקים ממלגות מרכז ושמאל ולו מהסיבה הפשוטה. אנשי המפלגות הללו אינם טירונים פוליטיים והם פשוט לא מאמינים לו.

נבחרת העבודה (צילום: ציפי מנשה)

הפתעת  הבחירות הייתה ללא ספק מפלגת העבודה שקמה מתוך עפרה, שם נטמנה, ובראשותה של פמיניסטית שסירבה לנטוש את מורשת העבודה ויצחק רבין כאחד, סחפה אחריה  כ-300 אלף מצביעים שהעניקו לה 7 מנדטים לחברי כנסת שיושבעו לכנסת ה-24: עמר בר לב – אמילי מואטי – הרב גלעד קריב – עו״ד אפרת רייטן – רם שפע – ו-איבתיסאם מרעאנה-מנוחין. "זכינו וזו רק ההתחלה" אמרה מיכאלי לאחר שמיעת תוצאות האמת. "יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד נפגשו הערב. בפגישה דנו בשיתופי הפעולה האפשריים לגיבוש קואליצית שינוי והחלפת שלטון נתניהו. הוחלט כי שיחות נוספות יתקיימו בהמשך" יצאה כבר אמש הודעה מטעם העבודה "תמונת המצב הפוליטית תתברר רק עם היוודע התוצאות הסופיות, אך כבר ניתן ללמוד שני דברים: הראשון – השמאל הציוני חוזר למרכז הבמה הפוליטית בישראל. השני – היהדות הליברלית תשמיע את קולה בגאון בכל זירה במדינת ישראל, וזו התשובה הטובה ביותר להסתה נגדנו ולקולות הקיצוניים והמסוכנים שישמעו בכנסת מצד יורשיו של כהנא ושותפיהם. אני גאה בדרך של מפלגת העבודה ובמנהיגות של מרב מיכאלי וזו מבחינתנו רק ההתחלה", סיכם אתמול (חמישי) הרב הרפורמי גלעד קריב את התמונה הפוליטית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן