Skip to content

מתרבים מקרי שריפה עקב טעינת מצברי אופניים וקורקינטים חשמליים

קורקינט חשמלי עלה באש בתל אביב. צוותי איחוד והצלה פינו לבית חולים אב ובנו ששאפו עשן ונכוו בפלג גוף עליון וגפיים. ביום רביעי האחרון פרצה שריפה עקב הטענת אופניים חשמליים באור יהודה. מכבי האש ממליצים: אין להשאיר את האופניים בטעינה ללא השגחה ובסיום הטעינה יש לנתק את הסוללה מהחשמל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מתרבים מקרי שריפה ופגיעה כתוצאה מהתלקחות מצברים של אופניים וקורקינטים חשמליים.  צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו היום (שישי) בצהריים טיפול רפואי ראשוני לאב ובנו לאחר שנפגעו בשריפה שפרצה בביתם מהתלקחות קורקינט חשמלי. השריפה אירעה ברחוב רזי בתל אביב.

רזיאל יוספוביץ חובש באיחוד הצלה סיפר: "שהיתי בבית המתנדב של איחוד הצלה סניף תל אביב, אשר נמצא מעבר לכביש. אזרחים רצו אליי וקראו לי לעזרה. הנפגעים סיפרו לי שהקורקינט עלה באש בביתם והם ניסו לכבות את השריפה. הם נפגעו מכוויות בפלג גוף עליון וגפיים וכן משאיפת עשן, הענקתי להם סיוע רפואי ראשוני ולאחר מכן הם פונו בניידת טיפול נמרץ של איחוד הצלה.

הקורקינט הבוער (צילום: איחוד והצלה)

ממד"א נמסר כי היום בשעה 13:49 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן על שריפה בדירה ברחוב רזי בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח איכילוב גבר בן 57 ונער בן 15 במצב בינוני כשהם סובלים משאיפת עשן.
ביום רביעי האחרון אירע אסון דומה באור עקיבא. בעקבות דיווח למד"א ולמכבי האש הוזעקו 3 צוותים של מכבי האש לרחוב ויצמן בעיר. מכבי האש כיבו שריפה שפרצה בבית דירות בן 3 קומות לאחר שככל הנראה אופניים חשמליים שהושארו בטעינה ללא השגחה החלו לבעור והדליקו את תכולת החדר. האירוע נגמר ללא לכודים וללא נפגעים.

האופניים החשמליים שבערו באור יהודה (צילום: מכבי האש)

במכבי האש מתריעים כי רוב השריפות של אופניים חשמליים קרו בעת טעינתם ולכן הם ממליצים על הכללים הבאים: אין להשאיר את האופניים בטעינה ללא השגחה ובסיום הטעינה יש לנתק את הסוללה מהחשמל. ודאו סביבת הטענה בטוחה רחוקה מחומרים דליקים – ביגוד, ריהוט וכדומה ולהתקין בדירה גלאי עשן המתריע על תחילתה של שריפה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן