Skip to content

לראשונה: טיסה סדירה של איתיחאד איירווייז מאבו-דאבי נחתה בישראל

טיסתה של חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות המריאה הבוקר כשעל סיפונה משלחת דיפלומטית וכלכלית; ישראל צורפה ל"רשימה הירוקה" של מדינות שנוסעיהן אינם נדרשים להיכנס לבידוד עם הנחיתה באבו-דאבי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היסטוריה בנתב"ג. איתיחאד איירווייז (Etihad Airways), חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות, חנכה היום שירות טיסות סדיר בין אבו-דאבי, בירת איחוד האמירויות, לתל אביב. בנוסף, אמש (יום שני) נוספה ישראל ל"רשימה הירוקה" של אבו דאבי ובה מדינות, אשר הנוסעים המגיעים מהן לבירת איחוד האמירויות אינם נדרשים להיכנס לבידוד.

השקת קו הטיסות הסדיר היא צעד היסטורי נוסף בכינון הקשרים הדיפלומטיים ופתיחת המסחר והתיירות בין ישראל לאיחוד האמירויות, והמשך של הסכמי אברהם אשר נחתמו בין שתי המדינות באוגוסט 2020.

איתיחאד איירווייס בישראל. צילום: סיוון פרג'

טיסה מס' EY598 של איתיחאד היא הטיסה הסדירה הראשונה שהמריאה משדה התעופה הבינלאומי של אבו-דאבי בדרכה לנמל התעופה הבינלאומי בן גוריון בישראל. הטיסה המריאה הבוקר (שלישי) בשעה 10:05, שעון איחוד האמירויות, כשעל סיפונה משלחת דיפלומטית וכלכלית, המייצגת את איחוד האמירויות. בין חברי המשלחת ניתן למנות את הוד מעלתו מר מוחמד אל-חאג'ה, השגריר הראשון של איחוד האמירויות לישראל, מר איתן נאה, ראש המשלחת לאיחוד האמירויות, ומר טוני דגלאס, מנכ"ל קבוצת איתיחאד.

הטיסה נחתה בנתב"ג ב-12:30 בצהריים, שעון ישראל, והתקבלה בטקס ההסלנה המסורתי לטיסות בכורה. לאחר מכן נערכה קבלת פנים חגיגית, ובה נשאו ברכות שגריר איחוד האמירויות לישראל, מנכ"ל קבוצת איתיחאד, ושמואל זכאי, מנכ"ל נמל התעופה בן גוריון.

טוני דגלאס, מנכ"ל קבוצת התעופה איתיחאד, אמר: "הפעלת הטיסה הסדירה הראשונה לתל אביב היא רגע משמעותי ביותר בתולדותיה של איתיחאד. בשנה שעברה היינו עדים לחתימת הסכמי אברהם ההיסטוריים בין איחוד האמירויות לישראל. אנו נרגשים מאוד מההזדמנויות ששיתוף הפעולה פותח בפני איתיחאד ועיר הבית שלנו, אבו דאבי.

"בטיסת הבכורה שלנו היום שמחנו לארח נציגים של כמה ממפעילי התיירות והמלונאות המצטיינים של איחוד האמירויות. בנוסף להצגתה של אבו דאבי כיעד תיירותי מהמעלה הראשונה, מנהיגים עסקיים אלה יחזקו את גישתה המגובשת והמאוחדת של האמירות לאיכות חיים ובריאות".

שירות הטיסות החדש יופעל באחד ממטוסי הדגל של חברת התעופה, בואינג 787-9 דרימליינר. במטוס 290 מושבים, מהם 28 מושבי ביזנס סטודיו ו-262 מושבים חכמים במחלקת התיירים. מטוס הדרימליינר מתהדר גם במערכת e-box המפורסמת של איתיחאד, המספקת בידור וקישוריות wi-fly במהלך הטיסה.

בשלב הראשון תפעיל איתיחאד שתי טיסות שבועיות בין אבו דאבי לתל אביב. הטיסה חזרה, EY 599, תטיס נוסעים מתל אביב לאבו דאבי, בירת איחוד האמירויות. הנוסעים המגיעים מישראל לא יידרשו להיכנס לבידוד עם הנחיתה מאחר וישראל נוספה ל"רשימה הירוקה" של אבו דאבי. הם יוכלו גם להמשיך מאבו דאבי ל-35 יעדים נוספים בטיסות המשך לאסיה, תת-היבשת ההודית ואוסטרליה.

הביקוש לטיסות חברת איתיחאד צפוי להיות משמעותי. צילום: סיוון פרג'

הביקוש לטיסות בין איחוד האמירויות לישראל צפוי להיות משמעותי, ולכלול נוסעים עסקיים ותיירים. בריבוי הנוסעים תומכת העובדה ששתי המדינות מתהדרות בשיעורי התחסנות נגד קורונה מהגבוהים בעולם, ובכך יוצרות "מסדרון חיסונים" המקל על הנסיעות בין שני היעדים.

איתיחאד ואל-על, חברת התעופה הלאומית של ישראל, ממשיכות בהכנות לשיתוף פעולה נרחב בנתיב החדש ומעבר לו. בנובמבר 2020 חתמו השותפות על מזכר הבנות לטיסות קוד משותף (קוד-שרינג) בנתיבים של כל אחת מהן, להכרה משותפת במיילים שנצברו בתכניות נוסע מתמיד ושיתוף פעולה בטיסות מטען, הדרכות ושירותי תחזוקה.

איתיחאד רכשה לעצמה מוניטין כאחת מחברות התעופה המובילות בתגובתה למגפת הקורונה העולמית. בפברואר 2021, איתיחאד הייתה חברת התעופה הראשונה שהודיעה כי כל עובדי החברה המוטסים מחוסנים.

חברת התעופה גם השיקה את Etihad Wellness, יוזמה מובילה בתעשיית התעופה, שנועדה להבטיח את רווחת הנוסעים בכל שלב במסעם במקביל לשלוות נפש משופרת. Etihad Wellness מנוהלת על-ידי "שגרירים" שהוכשרו במיוחד למשימה וזמינים לשירות הנוסעים סביב השעון עם מידע בריאותי והכנות רלוונטיות לטיסה. השירות זמין בצ'אט באתר Etihad.com, בשדה התעופה ועל סיפון המטוס.

על מנת לחזק את האפקטיביות של תכנית Etihad Wellness, כל כרטיס של חברת התעופה כולל ביטוח גלובלי נגד COVID לנוסעים הרחוקים מביתם.

איתיחאד הייתה גם חברת התעופה הראשונה בעולם שחייבה את כל נוסעיה להציג תוצאות שליליות של בדיקת PCR לפני ההמראה ולהיבדק שנית עם הנחיתה באבו דאבי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן