Skip to content

עצמאי? אלו הסיבות להעסיק רואה חשבון טוב

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 ניהול עסק עצמאי הוא עניין מורכב המשלב אלמנטים רבים של שיווק, מכירות, ניהול עובדים, התנהלות מול ספקים, מול הבנק ועוד ועוד. עצמאי המבקש לקחת על עצמו גם את ראיית החשבון והנהלת החשבונות של העסק, משית על עצמו סיכון כפול. ראשית, בהיעדר מקצועיות נדרשת לעיסוק בתחום זה, שנית, בבזבוז זמן יקר שאותו יכול היה להשקיע בעסקו, בהגדלת המכירות, פיתוח העסק והגברת החשיפה להתעניינות בעסק ובמוצרים והשירותים שהוא מציע.

צילום:freepik

ראיית חשבון היא תחום נרחב המשתרע על התנהלות מול רשויות המס, עיסוק במשכורות, דיווחים שוטפים למס הכנסה, למס ערך מוסף (מע"מ) ולביטוח לאומי, הכנת הצהרות הון ומשימות שוטפות רבות אחרות. מטבע הדברים כרוך עיסוק זה בבירוקרטיה רבה, שעות של עיסוק ומקצועיות היורדת לפרטי פרטים – זמן אשר לבעל העסק אין די כדי להקדישו לעיסוק בהיבט זה, וידע שחסר לו.

לא מעט עצמאים אינם בקיאים מספיק בכל הנוגע בעמידה בתקנות מע"מ, חוקי ביטוח לאומי והוראות ניהול ספרים של מס הכנסה. לפיכך אינם מודעים לחובות אשר חלים עליהם מכוח החוק והתקנות. כך לדוגמה הם אינם מפיקים חשבוניות לפי תוכנה מורשית ומותרת לשימוש, לא פותחים תיק בביטוח לאומי וכך חושפים עצמם לסנקציות של אי עמידה בדרישות החוק.

רואה חשבון מקצועי יודע לתת מענה על סוגיות אלה ואחרות, בהיותו בקי בחוק, בתקנות ובהוראות ניהול ספרים. היוועצות בו תמנע בהכרח תקלות עתידיות ותחסוך עוגמת נפש מיותרת.

בכל ההיבטים האלה מציע לטפל רואה החשבון המקצועי ובעל הניסיון, ובכך לפנות את בעל העסק מהניירת, העול וההתמודדות הבלתי פוסקת אשר כרוכים בהתנהלות מול רשויות המס. אמנם רבים עושים כיום שימוש בשירות של חשבונית דיגיטלית, אך יש חשיבות גבוהה לעבודה מול רואה חשבון במקביל.

מהם הערכים שמציע רואה חשבון מקצועי?

פרט למקצועיות הרבה ולחיסכון בזמן, מציעה הסתייעות ברואה חשבון מקצועי לליווי העסק יתרונות משמעותיים:

התמצאות בנתונים הכלכליים של העסק – ייעוץ על-ידי רואה חשבון מסייע לבעל העסק לרדת לחקרם של הנתונים הםיננסיים של עסקו ועקב כך להגיע לרווחיות והתייעלות העסק. התמצאות  בנתונים הכספיים של העסק על בסיס דוחות ניהול מפורטים שמפיק רואה החשבון, מסייעת לתכנן את העתיד הכלכלי ולקבל החלטות מושכלות לגבי הוצאות העסק למול הכנסותיו, האם אפשר להגדיל את ההוצאות או שיש צורך להפחיתן וכדומה.

ליווי מול רשויות המס – רואה חשבון מקצועי יקפיד לוודא כי העסק מתנהל לפי חוקי המס והוראות ניהול ספרים מטעם מס הכנסה, ויתריע אם קיים ליקוי כלשהו בהתנהלות העסק.

ביצוע בקרה פיננסית – בקרה מסוג זה מבטיחה כי התשלומים לרשויות מבוצעים כסדרם ובמועדם, במטרה שהעסק יימנע מקנסות או תשלומי מקדמות מיותרים לביטוח לאומי ולמס הכנסה.

ייעוץ חשבונאי לגבי מהלכים עסקיים – בחינת התנהלות עתידית בהיבטי ראיית חשבון, כמו הקמת שותפות עסקית, חברת בת וכדומה – האם הדבר כדאי אם לאו, ובאיזה אופן מומלץ להתאגד בהיבט המיסוי.

עם השירותים אותם מציע רואה חשבון מקצועי המלווה את העסק נמנים:

  • פתיחת תיקים ברשויות המס: מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי, וליווי שוטף בהתנהלות מול גופים אלה, לרבות ביצוע דיווחים נדרשים.
    • הגשת הצהרת הון עבור עצמאיים.
  • הכנה והגשה של דוח שנתי למס הכנסה עבור עצמאיים, וכן דוחות הנדרשים על בסיס חודשי או חצי שנתי.
  • ייעוץ ותכנון מס מיטבי התואמים את צרכיו של העסק.
  • מתן שירותי הנהלת חשבונות – תוך הפחתת תשלומי מס גבוהים שהיו מושתים על בעל עסק עצמאי לו היה מטפל בתחום זה בעצמו.
    • הפקת משכורות לעובדים – לרבות טיפול בתשלומים לעובדים, הפרשה לרשויות המס, הפקת תלושי שכר והפרשת סכומים הנדרשים כזכויות סוציאליות.
    • ביצוע מעקב אחר רווחיות העסק כולל הפקת דו"ח רבעוני.
  • מעקב אחר חבות מקדמות לביטוח לאומי ולמס הכנסה.
  • הפקת דוחות רווח והפסד על בסיס חודשי או דו-חודשי.
    • קיום פגישות שוטפות כדי לבחון המלצות לשיפור ההתנהלות הפיננסית של העסק לצד ייעוץ והדרכה לגבי כל שאלה המתעוררת על ידי בעל העסק.
  • בחינת אפשרויות של הטבות מס שאפשר לנצל לטובת העסק.היבט נוסף אשר בו יכול לסייע רואה חשבון מקצועי הוא בהמלצות לחיסכון פנסיוני. רואה חשבון טוב ימליץ לבעל העסק לקראת סיום השנה על תקרת ההפקדות להשתלמות ולפנסיה, אשר יכולה לחסוך לבעל העסק בתשלומים לביטוח לאומי ולמס הכנסה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן