Skip to content

טקס יום השואה והגבורה ביד ושם

עצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה התקיימה ברחבת יד ושם בירושלים. בטקס השתתפו נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה יושב-ראש הכנסת ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה התקיימה הערב (רביעי) ברחבת יד ושם בירושלים. בטקס השתתפו נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יושב-ראש הכנסת ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. הטקס עמד השנה בסימן "עד היהודי האחרון – 80 שנה לראשית ההשמדה ההמונית". ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בנאומו לשיחות הגרעין עם איראן – ושיגר מסר לארה"ב: "הסכם עם איראן לא יחייב אותנו". כהרגלו בקודש, לא שכח נתניהו לציין את עניין החיסונים שהוא מנכס לעצמו ללא הרף ואמר: "כשהבאנו את החיסונים לארץ החלטנו לחסן קודם כל את האוכלוסייה המבוגרת, שכוללת כמובן אתכם ניצולי השואה".

צילום: ראובן קסטרו
צילום: ראובן קסטרו
צילום: ראובן קסטרו

נשיא המדינה, ריבלין, אמר כי "הזיכרון ההיסטורי מצווה עלינו להוסיף ללמוד וללמד על השואה. לחקור ללא שום מורא את הפרטים ההיסטוריים, לדון את הפרטים החברתיים שהובילה אליה. להפוך כל אבן, לנסות לגעת, להבין את שהדעת אינה תופסת. לשמור את זיכרון השואה כזיכרון קדוש. לא לעשות בה שימוש אינסטרומנטלי". ריבלין סיפר את סיפורה של אליזבטה גוטמן, ילידת הונגריה ש"הייתה נערה צעירה כאשר פרצה מלחמת העולם השנייה. כבר ב-1943 נשלחה אליזבטה יחד עם אחיותיה והוריה לאושוויץ-בירקנאו. הוריה ושלוש אחיותיה הקטנות נספו במחנה. אליזבטה נאחזה בחיים ושרדה. בתום המלחמה חזרה לכפר ילדותה, ונישאה לשנדור – שאיבד גם הוא את משפחתו". עוד הוסיף הנשיא: "אנחנו, בני העם היהודי, לעולם נגן על עצמנו בעצמנו ולא נפקיד את חסדנו לאחרים… לזכור ולהזכיר לכל אומות העולם ולכל באי עולם שמדינת ישראל איננה פיצוי על השואה ושהעם היהודי לא נולד באושוויץ".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן