Skip to content

בניגוד להמלצת וועדת השופטים להענקת פרס ישראל למתמטיקה לפרופסור גולדרייך, הוא לא יקבלו

שופטי העליון קיבלו היום את בקשתו של שר החינוך לבדוק מניעת פרס ישראל מהפרופסור בשל חתימתו על עצומה להחרמת אוניברסיטת אריאל ודחו את עתירת וועדת השופטים נגד גלנט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בג"ץ קיבל היום (חמישי) את בקשתו של שר החינוך, יואב גלנט, לבדוק אם הוא יכול לסרב להעניק את פרס ישראל במתמטיקה ומדעי המחשב לפרופ' עודד גולדרייך ממכון ויצמן. החלטת בית הדין העליון מגיעה לאחר שוועדת ועדת השופטים להענקת פרס ישראל בתחום המתמטיקה ומדעי המחשב  עתרהלבג"ץ נגד גלנט, בשל סירובו לקבל את החלטתה להעניק את הפרס לפרופ' גולדרייך לאחר שהוועדה החליטה להעניק לו את פרס ישראל.  גלנט מתנגד להחלטה בטענה שגולדרייך תומך בתנועת BDS, אף שהאחרון הבהיר כי הוא אינו תומך בה. לאחר המלצת הוועדה גלנט ביקש לשקול מחדש את ההמלצה בגלל התבטאויותיו של גולדרייך בהן על הנטען  גם חתימה על עצומה הקוראת לאיחוד האירופי להפסיק לשתף פעולה עם אוניברסיטת אריאל. השופטים יצחק עמית, נעם סולברג ויעל וילנר קבעו בהחלטתם כי יש לאפשר לשר החינוך וליועץ המשפטי לממשלה לבדוק ב-30 הימים הקרובים אם העצומה חוסה תחת החוק למניעת פגיעה במדינת ישראל באמצעות חרם, מ-2011.

פרופסור עודד גולדרייך (צילום: וויקיפדיה)

21992
קראו את החלטת בג"צ

משמעות ההחלטה היא כי פרופ' גולדרייך לא יקבל את פרס ישראל במתמטיקה בטקס שייערך ביום העצמאות הקרוב. "לאחר שעיינו בעתירה ושמענו את טיעוני הצדדים", נכתב בהחלטה, "מצאנו בשלב זה לקבל את עמדת היועץ המשפטי לממשלה לפיה יש לאפשר לשר החינוך לבחון מידע שהגיע לידיו אך לפני יומיים, ושעניינו עצומה שעליה חתם פרופ' גולדרייך ואשר התפרסמה אך לפני כשבועיים ימים (רשמנו לפנינו הצהרתו של פרופ' גולדרייך כי חתימתו על העצומה נעשתה בחודש ינואר השנה, עוד לפני ההחלטה על זכייתו בפרס)". החלטתו של גלנט תמוהה ומריחה פולטיזציה של הפרס, כך גם גם על רקע החלטתו להעניק את פרס ישראל ליהודה משי זהב  עליו נטען שהטריד לכאורה צעירים וצעירות ועשה בהם מעשים מגונים. אם כי לאחר שהפרשה נחשפה, הודיע משי זהב כי הוא מוותר על פרס ישראל.

צילום מתוך סרטון יוטיוב של לע"מ
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן