Skip to content

מנדלבליט מזהיר את נתניהו: מנה מיד שר משפטים, אחרת תפקע ההכרזה לפיה ניתן לערוך דיונים באמצעות וידאו

היועץ המשפטי לממשלה פנה הערב לראש הממשלה והזהירו כי במידה ולא ימנה מידית שר משפטים, ההכרזה שאפשרה לערוך דיונים מרחוק תפקע ואלף עצורים ואסירים יגיעו מידי יום לבתי המשפט האזרחיים והדין הצבאיים, עובדה שתגרום להתפשטות נגיף הקורונה ותהווה סכנה לבריאות הציבור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה הזהיר הערב (חמישי)  את ראש הממשלה כי במידה ולא יפעל למנוי מיידי של שר משפטים, יצטרכו בתי המשפט האזרחיים והצבאיים להביא אליהם את העצורים ואסירים לדיונים בענייניהם ולא ניתן יהיה לנהל את הדיונים מכורח ההכרזה על הגבלה חלקית עליה הכריזו שר המשפטים ושר הביטחון שמועד פקיעתה הוא ה-21 לאפריל (החודש). "כתוצאה מכך", כתב היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט במכתבו שנשלח הערב לראש ממשלת המעבר, בנימין נתניהו, "ככל שלא יינתנו הכרזות כאמור עד ל-21 באפריל 2021, ובהעדר הסדר חוקי אחר המאפשר קיום דיונים בהיוועדות חזותית, נדרש יהיה להביא החל מהמועד האמור את העצורים והאסירים, מידי יום, לכלל הדיונים בעניינם בבתי המשפט ובבתי הדין הצבאיים" (ההדגשה במקור).

מנדלבליט ונתניהו (צילום: לע"מ)

מנדלבליט מזהיר במכתבו את ראש הממשלה כי בהיבט של סיכון בריאות הציבור מדובר בלמעלה מאלף עצורים ואסירים שמגיעים מידי יום לפני בתי המשפט האזרחיים והצבאיים ושבים כקבוצה בתום יום הדיונים למקומות מעצריהם או כליאתם הן ברכב הליווי והן בזמן שהייתם בתאי בתי המשפט בהמתינם לדיון בעניינם ולאחר מכך בהמתינם לרכב השב"ס שמעבירם למקומות כליאתם. יצוין כי לעיתים האסורים והעצורים מובלים למתקני כליאה שונים מבתי המשפט ואליהם ושוהים יממה בנקודות איסוף בבתי מאסר  ומעצר שונים בהתאם לנוהלי השב"ס.  כל זאת עלול לקרות, מתריע היועץ, תוך יצירת סיכון ממשי להידבקות בנגיף הקורונה וכתוצאה מכך להתפשטותו במתקני הכליאה.
על פי נתונים שנמסר ליועה"מ מהשב"ס עולה כי מידי יום נקלטים בממוצע בשב"ס 150 עצורים חדשים שאינם מחוסנים ואינם מתחסנים במסגרת שירות בתי הסוהר בהיותם עצורים המוחזקים בשב"ס למשך מספר ימים.
"מהמפורט לעיל", כותב מנדלבליט, "עולה אפוא כי להעדר הכרזות (אותן יכול להכריז רק שר המשפטים א.מ), עלול להיות השלכות מרחיקות לכת בהיבט של סכנה לבריאות הציבור וכמו כן, עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת גם בהיבט של פגיעה בזכויות דיוניות של עצורים ואסירים, במובן זה שהם חולים מאומתים או חבי בידוד ולא יוכלו להשתתף בדיון בהיעדר היוועדות חזותית".

אי מינוי שר משפטים – השלכות לעניין קיום דיונים בבית המשפט בהשתתפות עצורי…
קראו את מכתבו של היועץ המשפטי לממשלה 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן