Skip to content

איך למצוא את ביטוח החובה המשתלם ביותר לשנת 2021?

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

אין בעל רכב אשר אינו מבטח את רכבו או מגן על עצמו באמצעות 3 סוגי ביטוח. למשל הראשון הוא ביטוח חובה. ממש כפי שנשמע,  חוק ביטוח חובה מחויבים על פי חוק. נהיגה ברכב ללא ביטוח מינימאלי זה, מהווה עבירה על החוק. הביטוח השני הוא ביטוח צד ג' והשלישי הוא ביטוח מקיף לרכבים שמחירם גבוה. למעשה ביטוח החובה, מכסה את בעל הרכב, מפני נזקי גוף שייגרמו לו, או לנוסעים ברכבו, להולכי רגל שהיו מעורבים בתאונה באמצעות רכבו. מדובר על ביטוח מפני נזקי גוף בלבד, כאשר פוליסה זו, אינה מכסה על נזקי רכוש.

ישנם כמה דברים שיש לשים לב אליהם לפני שרוכשים פוליסת ביטוח חובה לרכב. תוכלו לדוגמא, להגדיר בפוליסת הביטוח מי רשאי לנהוג ברכב, אם אדם מסוים או מספר אנשים. מחיר הביטוח ייקבע לפי כמה פרמטרים כמו: דגם הרכב, גיל הנהג הצעיר ביותר, מערכות בטיחות הקיימות ברכב או וותק של נהג וותיק, היעדר תאונות ועוד. פוליסת ביטוח החובה, תיכנס לתוקפה מיום תחילת הביטוח דקה לאחר חצות.

צילום: FREEPIK

מה בדיוק מכסה לנו פוליסת ביטוח חובה לרכב?

יש לדעת כי פוליסת ביטוח חובה, מכסה הוצאות בגין הפסד השתכרות שנגרמה כתוצאה מתאונת דרכים, הוצאות רפואיות ללא הגבלת סכום, פיצויים בגין סבל (הפוליסה מוגבלת בסכום). ניתן יהיה להוסיף בפוליסת ביטוח החובה גם הרחבות כגון גרירה, או ביטוח על שמשות הרכב. יש לציין, כי מחיר של ביטוח החובה אינו אחיד. חברת הביטוח, תוכל להחליט בדבר הגבלות לפי רוכש פוליסת הביטוח למשל:

  • אם למבוטח היו תביעות קודמות היות וכל תביעה מעלה את פרמיית הביטוח
  • היעדר כריות אוויר ברכב להגנה על הנהג ונוסעיו, מה שיגביל את הביטוח ואף יעלה באופן חד את הפרמיות.
  • זהות הנהגים ברכב למשל נהגים חדשים או נהגים צעירים.

למעשה, כל חברת ביטוח אף יכולה לסרב למכור את פוליסת ביטוח החובה, במקרה שהיא חוששת. לחברות הביטוח קיימים תנאי חיתום לביטוח החובה , במידה ואינך מתאים לתנאי החיתום חברת הפול' תהיה מחויבת לבטחך.

אז מה משפיע על מחיר פוליסת ביטוח החובה?

כפי שצוין לפני כן, המחיר של ביטוח החובה עשוי להשתנות אם למחיר גבוה יותר או אם למחיר נמוך יותר. פרמטרים אלה תלויים בגיל הנהגים, מין הנהגים, וותק הנהיגה, שלילות, מערכות בטיחות, נפח המנוע של הרכב וכמובן המחיר של הפוליסה יהיה נמוך יותר, אם לנהג לא היו תביעות לפחות בשלוש השנים האחרונות.  יש לציין, כי קיים פיקוח ממשלתי על מחירי פוליסות ביטוחי החובה באמצעו המפקח על הביטוח. יחד עם כל זאת המחירים אינם זהים. בעצם, המפקח על הביטוח, מעודד את התחרות בין חברות הביטוח ואפילו מעודד אפליה לטובת נהגים זהירים.

ישנם כמה פרמטרים אשר גם משפיעים על מחירי פוליסות ביטוחי החובה כמו, רכב שהוא בעל נפח מנוע גדול יותר ישלם פרמיה גבוהה יותר. ככל שגיל הנהג יהיה גבוה, כך המחיר של הפרמיה ירד. נשים משלמות פרמיה נמוכה יותר, היות והן נהגות זהירות בטבען. גם נהגים שלא היו מעורבים בתאונות דרכים במשך 3 השנים האחרונות, יזכו לשלם פרמיה נמוכה יותר. נהגים שרישיונם נשלל בעבר בגלל עבירות נהיגה, ישלמו פרמיה גבוהה יותר.

כך תמצאו פוליסת ביטוח חובה שתתאים לכם כמו כפפה

ריבוי חברות הביטוח בישראל היא תופעה מוכרת. זו הסיבה כי יש לפנות לסוכנויות השוואות מחירים באמצעות אתרי אינטרנט. הבולטת ביניהן, היא חברת Wobi, אשר מבצעת שירות יעיל למי שמתעניין ברכישת פוליסת ביטוח חובה לרכבו. החברה בוחרת בקפדנות את חברות הביטוח המובילות אשר מעניקות כיסוי מתאים במחיר משתלם. תוכלו לקבל כמה הצעות מחיר ולבחור את זו שתתאים לכם ביותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן