Skip to content

"אהבה בוערת" סרט צרפתי עוצמתי ומרגש

סיפור מרתק ומאד מרגש, על חיים אמיתיים של איש משפחה אמיץ ואוהב המנסה להתגבר על סיכויים כמעט בלתי אפשריים לשרוד חיים לאחר פציעה קשה מלאת סבל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסרט הצרפתי “אהבה בוערת” נקרא בצרפתית “להציל או למות” שהוא בעצם השבועה הרשמית של לוחמי האש הצרפתיים. אינני יודעת למה בחרו מפיצי הסרט בשם קיטשי לסרט עוצמתי שמותיר חשיבה על עוצמת החיים, הקרבה והמחיר שלה. באנגלית הסרט נקרא “דרך האש” במובן של לעבור דרך האש, כי אכן הסרט איננו סיפור רומנטי, אלא אמירה מפורטת על מאחורי הקלעים של אדם העובד במקצוע מסוכן, והנה, אשר יגור לו, בא לו, הוא נפצע קשה והוא נופל וקם ביחד עם משפחתו.

בסרט “אהבה בוערת”, חייו של לוחם אש אמיץ, משתנים לחלוטין כשתופת אש עוצמתית אליה נקלע, משאירה אותו חסר אונים על סף המוות. זהו סיפור מרתק ומאד מרגש, על חיים אמיתיים של איש משפחה אמיץ ואוהב המנסה להתגבר על סיכויים כמעט בלתי אפשריים לשרוד חיים לאחר פציעה קשה מלאת סבל. הסרט, מזכיר במעט סרט דוקומנטרי בחלקו הראשון, בדרך תאורו את חיי היומיום של הכבאי, שגרת אימוניו, מקרי הצלה וטיפול באירועים איזוטרים. לרגע הצופה חושב שחיי שגרת מכבי האש משעממים עד שמגיעה האש הגדולה שהופכת את חיי השגרה השלווים לחיים בסבל בלתי אפשרי לפצוע ומשפחתו. מכאן הופך הסרט לאירוע דרמתי המתואר ברגישות וכנות הנוגעת בכל “הדברים שלא מדברים עליהם”.

כבאי פריז פרנק פסקייה (ניני) הוא עובד ציבור חרוץ וגיבור. הוא מציל חיים על בסיס יומיומי. בצרפת כבאים ממלאים גם תפקידי פרמדיקים ומבצעים אבחונים והחייאות וטיפולים מצילי חיים. פרנק, בעל אידיאלי לססיל המקסימה (אנאיס דמוסטייה), שגרה איתו במגורי הכבאים של תחנת הכיבוי במרכז העיר, שם פרנק וצוותו עוסקים באימונים מפרכים ובתרגילי סדר צבאיים.
צילום באדיבות סינמטק תל אביב
התסריט (מאת פרדריק טייה ודייוויד אוהלופן) מתעד את חייו של פרנק בצורה דוקומנטרית, עוקב אחריו דרך העליות והמורדות של עבודתו תוך שהוא נותן לנו הצצות רחבות מחיי ביתו המאושרים.  בשריפת קטלנית במפעל בצפון פריז, שלא ניתן היה לכבותה, הוא יוצא למשימה שבמהלכה הוא בוחר בהצלת חבריו על חשבון הצלת עצמו מתופת האש.
זה השלב שבו חלה תפנית דרמתית בסרט והוא מתחיל להיות מעניין יותר, כאשר טליאר מתעמק בהתאוששות הארוכה והכואבת שעומדת בפני פרנק. פרנק מכוסה בכוויות מדרגה שלישית בזרועותיו, בחזהו ובמיוחד בפניו, שתמיד ישארו מצולקות בעקבות התאונה. במהלך האשפוז עובר פרנק כשני תריסר ניתוחים תוך שהוא מבלה שנים באשפוזים שונים. במהלך אותה תקופה, מערכת היחסים שלו עם ססיל מתפרקת והקשר שלו לבנותיו התאומות לא קיים. כשהוא מצולק גם מבחוץ וגם מבפנים, הוא נופל לדכאון חמור ואובדני.
שחקנים: פייר ניני, אנייס דמוסטייה, וינסנט רוטיארס
במאי : פרדריק טייה
אורך:  116 דקות
צרפת  2018
מוקרן בסינמטק ת"א
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן